Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 mei, 2013 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Fijn dat je weer thuis, en tof dat je in het ziekenhuis gewoon hebt kunnen modelbouwen!

Je Barracuda wordt mooi! Zet hem op!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Nog ruim een week te gaan. Druk bezig met de accesories;

Afbeelding


En weer enkele kleppen, luiken etc toegevoegd;

Afbeelding


Op naar de eindstreep!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2013 23:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Petje af hoor wat je van deze gouwe ouwe weet te maken.
Meestal niet de makkelijkste kitjes.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo, het eerste model van het jaar is af. Vanwege de extra maand tijd heb ik mooi even rustig de tijd kunnen nemen voor de laatste dingetjes.


Dit is het dan geworden, een MLD Barracuda;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet 100% perfect en er zitten verbeterpunten in, maar ik ben er tevreden mee. Afgelopen half jaar is er veel gebeurd ik ik ben sowieso blij dat ik nog steeds kan bouwen naar tevredenheid.


Het klopt dat er geen roundels op de onderkant van de vleugels zitten. Dutch Decal liet ze al niet zien, en op veel foto's van Barracuda's kom je ze ook niet tegen. Het exacte "Hoe en waarom" weet ik niet, maar heb het gewoon overgenomen. Om er toch een beetje een "Dutch" tintje aan te geven heb ik een beetje afgekeken bij de Firefly's. Een nummertje bij de roundels en een klein driehoekje erbij. Als de Firefly's ze hadden, waarom de Barracuda's niet. Anders is het ook maar een gewoon Brits toestel in een Brits schema. Echt goede foto's van de MLD Barracuda's bestaan toch niet, voorzover ik weet.

Dit model is trouwens het eerste dat volledig met acryl verf is afgewerkt. Een combinatie van Humbroll en Revel. Droogt lekker snel, maar de hechting is wel een beetje wennen.

Nog even een ander plaatje om te laten zien wat voor bakbeest dit toestel eigenlijk was;

Afbeelding

Het doet z'n naam van "Mighty Monster" toch wel eer aan! :D


Ik wil Shake nog even bedanken voor het opzetten van de groepsbouw en hierbij sterkte wensen met alles.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 20:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Altijd goed om te zien dat van zo'n ouwetje toch best een mooi model te maken is.
Erg leuke kist geworden.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2013 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Eerlijk gezegd vind ik het nog steeds een lelijke kist. Door zijn grote en vorm is het wel een indrukwekkende verschijning. Maar het is goed om te zien dat je hem hebt afgemaakt. Het slate grey is mooi geworden!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2013 8:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Mooi gedrocht heb je in elkaar gezet Maarten. Kwastwerk is jou ook wel toevertrouwd. Het lijkt er echter wel op dat de oranje driehoek aan de linkerzijde een beetje last heeft gehad van de zwaartekracht: tikkie scheef. Daarnaast zie ik op de 3e en 4e foto van boven een schaduwrandje bij de roundel op de rechterzijde van de romp.

Dat er geen roundels op de onderzijde van de vleugels zitten komt mij bekend voor. Voor zover ik weet hadden de B-25 Mitchells van 320 sq. die ook niet.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2013 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook niet een model wat ik zou kopen, maar modelbouwtechnisch heb je het toch maar voor elkaar gekregen. Sjappooo.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jun, 2013 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Peter,

Klopt. De linker decal is een beetje verschoven tijdens de sol behandeling. Terug zetten was geen optie omdat het uit elkaar begon te vallen. De gele rand van de roundel rechts laat een klein beetje los, ondanks meerdere laklagen Heb het al geprobeerd te fixen met wat blanke lak en een kwastje, maar dat hielp niet. Toch nog eens met sol proberen..

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement