Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
:shock: Das een beste berg PE! Héél veel succes ermee! Vette bak overigens die je gaat maken!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 15:19 pm 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
En daar kom ik dan met een lange straage aanloop op gang.

and take off.

goed hier een foto van alle raamen met onderdelen.
Afbeelding


verder heb ik meteen een vraag ik loop tegen een kleur probleem aan FS34151 zinc-chromate type I ik heb geen omnummering voor de ze kleur naar revell of humbrol weet iemand hoe ik deze kleur moet mengen ?

ik heb nu een keur klaar liggen die revell voor de binnenkant van de B-25 op geeft is dit wat ?
nr360 %75 + nr42 %25 Revell.

goed ik ben al met het pe bezig en ik moet zeggen dit werk valt me zwaar tegen of ik he ga gebruiken moet ik nog maar is zien.

gr evert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Het hangt er enigszins van af in welk jaar de Liberator die je wilt maken is opgeleverd. Of er voor Nederlandse B-24's andere kleuren gebruikt werden in het interieur weet ik niet, maar deze FS 34151 verwijst naar de eerste kleur 'zinc chromate': bleek groen. De naam verwijst naar de samenstelling van de verf, niet de kleur. Later zijn ook meer gelige versies van deze standaard primer in omloop geweest. Zowel de groene als de gele tint zijn onderwerp geweest van oeverloze discussies tussen echte deskundigen en zelfbenoemde experts ( :mrgreen: ) maar het naar mijn idee meest overtuigende verhaal zegt dat er ook destijds geen standaardtint was: het eerste contract dat uitbesteed werd moest al snel aangevuld worden met leveringen van andere leveranciers en die hadden elk een licht verschillende tint. Het maakte ook weinig uit, want het was een primer die alleen in het interieur, wielbakken en dergelijke werd gebruikt als corrosiepreventie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 16:07 pm 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
maar kun je me dan ook een kleur geven van humbrol of revell die in de richting zit ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Een veelgebruikte omnummertabel geeft Humbrol 151 "Interior Green". Een voorbeeld van wat je ongeveer zou moeten hebben (al vind ik hem nogal donker): http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34151


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 17:21 pm 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
dankje jan hier kan ik de juiste kant mee op.
Heb dan ook inmiddels de kleur en het ziet er redelijk uit ziet.
verder ben ik nu een tijdje met het pe bezig en kom er achter dat het niks voor mij ziet er alle maal leuk uit.
maar ik met me wordt vingers toch maar niet. in de pit zal ik wel wat doen en verder zie ik wel .
ga er maar van uit dat er niks van het pe gebruikt gaat worden ik vindt het een ergenis en het bouwen moet wel leuk blijven dank ik voor me zelf


Laatst bijgewerkt door SAR 303 op zo 13 jan, 2013 18:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Da's een hele berg plastic! Voor de kleurendiscussie over de binnenzijde van Amerikaanse toestellen ben je hier aan het juiste adres. 3 delen die duidelijkheid verschaffen (of verwarring zaaien :lol: ). Ik had geen zin om alles door te lezen, dus daar kan je jezelf nog even mee bezig houden :D .

PE kan een heel gepriegel zijn, zeker in 1/72. Als het een ergernis wordt kan je het beter niet gebruiken. Uiteindelijk is het een hobby en jezelf vermaken is het belangrijkst.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Ik heb dezelfde kit ook hier nog liggen, dus als je die berg PE toch niet gaat gebruiken, heb ik wel belangstelling. (stuur maar even een PB-tje, als je er van af wil)

Voor de rest blijf ik je volgen, succes met deze mooie kit

grt,
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Een ervaren bouwer ben ik zeker niet, maar enige mate van frustratie hoort volgens mij wel een beetje bij PE. Probeer het nog eens, zou ik zeggen, het resultaat kan wel erg bevredigend zijn en die Liberator verdient het toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Ik zou zeggen, geef dat PE eens een kans! Je leert er zelf wat dingen bij en je model word er mooier door. Gewoon met de cockpit beginnen. Ik betwijfel of je daar heel erg veel van terug gaat zien, dus een foutje zal niet zo opvallen als b.v. het instrumenten paneel niet helemaal recht zit ofzo.

Wel met superlijm doen, anders valt het er gewoon weer af. Geloof me, ik heb het zelf geprobeerd ;)

En een flesje CA debonder kan ook handig zijn. Voor je vingertjes enzo. Ook hier spreek ik uit ervaring! ;)

Oja, en dat zelfkleef spul is leuk om het even tijdig op zijn plaats te houden, maar na een tijdje gaat het er weer vanaf vallen ;)

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement