Hakken, breken, zagen...altijd leuk! Voordat er ook maar een druppie lijm of verf tegenaan wordt gekwakt eerst maar es goed passen en meten.
Volgens de instructies moest er wat worden weggehaald van het bovendeel van de romp:
Dus met de frees een rondje gewandeld door de cockpit en zo links en rechts maar wat uitgehaald. De wand is aardig uitgedund en dunner durf ik niet te gaan, want er komt al aardig wat licht door als ik het plastic voor de lamp houd. Vervolgens de Pavla deeltjes van de gietblokken ontdaan en hier ook de zijwanden wat dunner gemaakt. Ook hier kunnen we al bijna doorheen loeren. Boeltje met tape aan mekander gehangen en eens kiek'n...
Voor in de cockpit schijnen want componenten elkaar in de weg te zitten (zie in de rode cirkels). Nou vraag ik mij af of die dingen er ook werkelijk allemaal horen te zijn (foto's van walk arounds tonen wat anders, maar zijn ook niet zaligmakend want geen interieurprenten van een
echte MLD Sea Hawk te vinden). Voorzichtigies an toch maar wat weggevijld.
Wellicht ga ik nog een stappie verder, want met het blote oog ziet het er wel aardig uit, maar als we met de macrostand de boel es recht van voren voor het nageslacht vastleggen...
en brrrr. Dat ziet er toch wel lomp uit. Rustig nadenken of ik nog wat weg ga slijpen van de bovenrand. Heel rustig nadenken, want ik wil geen 'Biereco resultaat'.
Overigens instrueert mijnheer (of mevrouw) Pavla mij dat eerst de zijwanden aan het bovendeel bevestigd moet worden en vervolgens de kuip er in mag. Denk dat ik dat maar es lekker niet ga doen zo. Ik heb er meer vertrouwen in als ik eerst de zijwandjes aan de kuip vastmetsel en vervolgens de hele handel in het bovendeel prak. Tegen die tijd zullen er wel een paar druppies verf worden rondgestrooid.
Cheers, Peter