Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Ja zeg, na allerlei strapatsen met een Lynx en een Sea Fury te hebben uitgehaald het eerst geplaatste topic vergeten? Nou, nee hoor. Kost alleen wat meer tijd omdat dit geen recht toe recht aan gevalletje wordt. Terwijl Sjaak zijn belastingaangifte zat te doen, omdat ie zijn sfeerlampies van de Avenger al klaar had, had ik de zaag in de vleugelpunten van de havik gezet om naar een zelfde resultaat te streven. Da's voor een heel eind gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Die rooie is het wel. Die groene..... Dit is de tweede poging om het groene lampie net zo mooi te krijgen als die rooie, maar verdomd als ik het weet wat er aan de hand is. Tot twee maal toe geeft het bij het groen een 'blurry' resultaat. Zou er iets met een brekingsindex aan de hand zijn? Iets in dat stuk plastic wat niet helemaal zuiver is? Steek mij maar lek en geef wat pijpen aan Maarten, want beter dan dit wil niet lukken. Gelukkig zitten we met de snotterd boven op het ding in de macrostand en valt het met het blote oog op normale kijkafstand een stuk minder op. Kieper een paar glazen wijn naar binnen en het is IPMS-ESM highly commended en zo. Toch krijg ik het heen en weer van zoiets. Nog 1 keer proberen, want alle goeie dingen komen in drieën toch?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Die rode is inderdaad een prijswinnaar, maar die groene is ook al niet slecht. Drie maal scheepsrecht, dus gaat dat ook goed komen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Die groene moest dus blijven zoals ie was, omdat ik enige tijd geleden even wat rommel van het blad af veegde en pardoes het boortje dat ik had gebruikt op de grond mepte. Kleine rondgang op de knietjes gemaakt maar niets gevonden (handig hoor, donkerblauwe vloerbedekking). Boeltje gespoten en prompt daarna stomtoevallig dat boortje weer gevonden. Te laat! :lol:

Terwijl de Sea Fury wacht op.... ja op wat eigenlijk? Oh ja, motivatie om verder te gaan... de Sea Hawk er bijgepakt. Het overijverige werk bij de uitlaatschotten hersteld en de bult plastic een glimjas aangetrokken. Daar mogen straks de decals op, maar voordat ik daaraan kan beginnen moet er nog wat bij de inlaten gebeuren. Toen de Sea Hawks werden omgenummerd kregen ze ook mooie rooie biesjes over de inlaten. Daar heeft Jan Terlouw even niet bij stilgestaan, want de rode lijnen voor op de romp heeft ie gemaakt, maar het rood over de inlaten niet. Dat kan je op verschillende manieren aanpakken:
1. de decalmaker op zijn donder geven dat de boel niet compleet is.
2. de 131 maken, want ik zag van deze een foto zonder dat rood.
3. decalfilm rood spuiten en dat in repen snijden en aanbrengen.
4. alles afplakken en rood spuiten
5. de inlatenranden afplakken en rood spuiten en later de decals op de romp er tegen aan zetten.

De eerste leek mij weinig zinvol; de tweede niet zo mooi en de derde zeer lastig. Manier vier zou de beste oplossing zijn, want dan weet je dat je 1 kleur hebt. Ik heb toch gekozen voor manier 5. Nou maar hopen dat het ene rood net zo rood is als het andere rood.

Als eerste de inlaten gedicht met een op maat gesneden/geknipt stukkie styreenplaat:
Afbeelding

Vervolgens aan het behangen geslagen:
Afbeelding

Daarna de sproeiert gevuld met rood en gemerkt dat de dekking niet super was. Rood eruit en geel erin. Geelzucht dekte goed en dus weer rood erin en woei...

Tape eraf en dan es kiek'n:
Afbeelding

Andere kant overigens zelfde recept:
Afbeelding

Zowel links als recht zijn een paar kleine rode onderkruipertjes die moeten worden weggewerkt, maar over het geheel genomen valt het wel mee. Volgend geintje is de beplating bij de kanonsmondingen zwart maken....'lekker blijven plakken' heb ik ergens eens gelezen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Nou, die mondingen zaten er zo op. Toen was het tijd om wat oranje franje aan te brengen, zo kenmerkend voor een 860 kist. En niet geheel onverwacht bleek.....

Afbeelding
Wat ziet dat spuitwerk er belabberd uit zeg, zo van te dichtbij.

Afbeelding

.... dat ome Jan uit Soest zijn decals niet had ontworpen voor de HobbyBoss kit. Mwah, geen probleem toch? Effe de snufferd afplakken, effies juiste kleur mengen en effies spuiten. Zo gezegd, zo gedaan. Toen effies de tape eraf trekken. En verdomd als het niet waar is, hij trok ook de decal mee. Niet voor het eerst trouwens....
Ik zie, nu ik naar bovenstaande foto's kijk, ook waarom. Er zit een verneukeratief wit randje naast het oranje. Nou, dan de hele handel er af en opnieuw effies afplakken en effies kleur mengen en effies spuiten. Tape eraf en gloeiende! Links is niet gelijk aan rechts en dat heeft geen moer met wiskunde te maken.

En toen kregen we bezoek van een Amerikaanse officier, genaamd major Setback. Figuurlijk gesproken dan, want de 'set back' is dat er opnieuw mag worden afgeplakt en ik door mijn tape heen ben! :evil: Ik kan hiervoor de huiselijke regering niet op pad sturen, want dat spul is in het dorrup niet te koop. Komend weekend is Pinksterweekend en dan zitten we in Valkenburg (die onderaan in Limbabwe, niet die ouwe basis van de Marine), drie dagen quality time aan dezelfde regering te leveren en het weekend daaropvolgend mogen we op de voormalige luchtmachtbasis Ypenburg vertoeven. Daar staan al geruime tijd geen straaljagers meer, maar woninkies en in een dezer woont moeders. En dan is het al rap 1 juni. Grumble! Nou barst het natuurlijk van de hobby-/modelbouwwinkels in Valkenburg (waarom zou het er anders altijd zo druk zijn?). Het ziet er naar uit dat als ik niet sneaky met een rotsmoes effe een uurtje of zo van het werk kan weg sluipen er de komende tijd verdomd weinig met deze Sea Hawk zal gebeuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Lees ik Valkenburg en je hebt gelijk mijn aandacht, haha. En op Ypenburg kun je nog altijd naar de toren kijken en even wegdromen terwijl je over het water kijkt naar de voormalige baan.

Ik heb wel de oplossing hoor, wat jij nodig hebt is Jammy Dog. Ik heb zelf al een aantal jaar de blauwe en de smalste papieren, al gebruik ik die laatste zelden. Het is niet over te krijgen, maar HIER wel.
Dan ligt het keurig in je brievenbus te wachten als je terug komt uit dat verre Limburg.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Bovendien, als je toch in Ypenburg bent, op een steenworp afstand daarvan zit de Wapstad in Rijswijk. Geen 5 minuten rijden denk ik.
Daar hebben ze alles wat je nodig zou kunnen hebben en een groot gedeelte van wat je nooit nodig hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Da's ook wat. Zit ie in Strijen. Vijf jaar geleden was in nog geregeld in Dordrecht (kantoor daar). Maar gelukkig heeft Rob een webshop. :D En heeft ie kennelijk ook een stapel Gunze in da house. Zal vast goedkoper zijn dan bij mijnheertje Kos, zeg ik zonder te checken.

Over ASA gesproken. Daar heb ik op advies een rolletje 3M ultrafijn of zoiets genaamd meegenomen, ook op advies van dezelfde heer Kos. In de praktijk vind ik dat materiaal niet zo geschikt om lekkere bochies mee neer te leggen. Hoe zit dat met dat vinyl van Jammy Dog? Als dat wel lekker soepel in een bocht te leggen is dan zie ik het wel zitten om die demo NF-5 weer eens uit het stof te graven.

P.S. Erik's suggestie lijkt mij ook niet verkeerd :-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 mei, 2013 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Plasticprutser Peter schreef:

Over ASA gesproken. Daar heb ik op advies een rolletje 3M ultrafijn of zoiets genaamd meegenomen, ook op advies van dezelfde heer Kos. In de praktijk vind ik dat materiaal niet zo geschikt om lekkere bochies mee neer te leggen. Hoe zit dat met dat vinyl van Jammy Dog? Als dat wel lekker soepel in een bocht te leggen is dan zie ik het wel zitten om die demo NF-5 weer eens uit het stof te graven.


Tis wel 1/48, maar dit kun je ermee. Met die papieren kun je nog strakkere bochten maken. Ik heb daar de 0,5 mm van.
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2013 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Vraag mij niet waarom maar op de een of andere manier is dit het beste wat ik op de snufferd kon krijgen. Ik geloof dat ik er inmiddels wel drie keer met de spuit overheen ben geweest (en met een lading terpentine om foutjes weg te poetsen), maar dit moet het maar zijn. De pukkel op de staart heeft ook een shot gehad en de 'gas bags' idem.

Afbeelding

Dan mag er nu een nieuwe lading glim overheen en daarna decals behangen. Beetje doorjakkeren nu, want de - opgeschoven - dead line komt al rap in zicht en eerlijk gezegd ligt het gevaar van demotivatie ook een beetje op de loer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2013 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
In plaats van terpentine zou je eens een scherp mesje moeten proberen. Ik gok dat de randjes daar zomaar wat strakker van worden. Voorzichtig schrapen, niet snijden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement