Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Plasticprutser Peter schreef:
We kunnen weer aan de bak, letterlijk en figuurlijk. En qua portemoniks leegslurpen zet ik er nu wel de rem op. Voor het idee:
Kit (gekocht voor halve prijs, duzzzz): € 6,75
Wolfpack wingfold: € 12,95
Pavla kuip: € 16,95
Decall plakkerts: € 12,-
Nog wat opslag voor de verzending van e.e.a. en me benne al 50 eurokes lichter. D'r mot potdomme wel wat fraais gemaakt worden nu, zeg!



Probeer eens een Pander, Peter. Goedkoop dingetje, hoor. De teller staat op € 0,=. En zeg nou zelf, Peter Pander klinkt toch ook niet verkeerd :lol: :lol:

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
Qua passing zou ik ervoor kiezen de Pavla zijwanden nog wat dunner te maken.
Uhhmmm....

Afbeelding

Toch maar niet? :mrgreen: Aan de bovenkant zit genoeg, maar daar onder is het magertjes. Als ik dat ga schuren dan valt het stukkie rapido uit mekander.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Paulus de Boskabouwer schreef:
En zeg nou zelf, Peter Pander klinkt toch ook niet verkeerd :lol: :lol:
Ik houd het voorlopig even op Panderprutser Paultje. Door dit soort strapatsen blijft die crisis maar voortduren. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Peter,

Een stukkie terug hadden we het over de underwingstores van de Seahawk. Nu zat ik even wat documentatie door te nemen en ik kwam in de MIP 2004-4 hele uitvoerige maatschetsen tegen van de Sidewinderpylons. Mocht je zelf dit nummer niet hebben dan is een scan zo gemaakt.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Niets is zo belabberd als constateren dat het net niet past als je de boel in de verf heb gejast en denkt het handeltje in mekander te kunnen lijmen. Daarom verder met passen en weghalen wat er weggehaald moet worden. Bleek dat bij het sluiten van de romp de Pavla kuip bovenop twee steuntjes (bestemd voor de originele kitkuip) en de neuswielbak zou landen en zodoende een ferme kier tussen de rompdelen zou veroorzaken. En dat benne geen leuke dingen voor de mensen.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de onderkant van de Pavla kuip een stuk weggehaald en ook die steunen eruitgeragd met de Proxxon. In een opwelling had ie ook nog bedacht wat extra weg te halen onder de kuip, zodat de neuswielbak nog afgedekt kon worden met een strippie styreen. Dat zal echter bij een bedenksel blijven, want je ziet geen ene moer van de binnenkant van die neuswielbak (erg smal en diep dus erg donker).

Het IP van het gietblok gezaagd en met een prop van die Action pritprutplaktoei provisorisch aan de romp gehangen. Idem voor de kuip en het windscreen uit de sprue gezaagd en met tape vastgezet...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien past het vrij aardig alhoewel er nog wel een stuk van het IP shield afgehaald moet worden, want in vergelijking met onderstaande foto steekt die een stuk te ver naar achter...

Afbeelding

Eigenlijk zou ik nu nog de zijwanden moeten plaatsen en dan controleren of de hele handel 'binnen de perken blijft'. Niet zo'n gek idee, dus dat ganeme wel effies doen als ik op [bevestig] heb gedrukt. Als dat goed zit kan de hele handel worden schoongemaakt en wat lichtzwartige verf tevoorschijn worden gehaald.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Da's rap. En we gaan een kleine concessie aan de werkelijkheid doen. Na ietkens van het shield te hebben weggehaald alles maar es met tape bij elkaar geplakt en wederom met die plaktoei de boel in de romp gehangen. Dit keer voor de lol ook de relaxfauteuil erbij. Windshieldje erop en....

Afbeelding

Tsja, zo te zien drukt het windshield bovenop een kabelachtig ding en dat ga ik niet verder vernaggelen. Ik ga een soppie maken en alle plakzooi van het plastic en hars schrobben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Heb je er al over nagedacht om de zijpanelen niet te plaatsen. Dit past mooi zo, maar volgens mij ga je met die zijpanelen je heel wat extra werk op de hals halen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Jazeker, en zelfs om die wanden zelf te beplakken met klein grut. Echt moeilijk is dat nu ook niet, maar ik ga het toch proberen met de Pavla wandjes. Wordt dat niets dan kan ik nog altijd zelf aan de slag gaan.

Ondertussen een potje zwart en wat grijs uit de la getrokken, wat van de inhoud van beiden in een mengpot gestort en een grijszwarte mix gemaakt. Dit vervolgens door de spuit laten gieren en het landde allemaal op de onderdelen van de cockpit...

Afbeelding

De kuip is wat dunner gespoten en oogt dus ook wat minder donker dan de rest en dat was de bedoeling. De details ga ik nog verder aanzetten waarschijnlijk door een lichtere dry brush toe te passen en hier en daar moet er ook een beetje wit, rood, blauw en geel op. Omdat ik dit allemaal bij min nog wat heb staan spuiten vermoed ik dat de hechting niet optimaal zal zijn. Deze handel sowieso dus eerst goed laten drogen en harden. Wie weet valt het allemaal wel mee.

Terwijl ik dus deze handel met rust liet wat andere zaken aangepakt. De schotten in de inlaten wat dunner gevijld en geplaatst. Ook maar een goed brokkie lood voor de wielbakken gelijmd om er zeker van te zijn dat ie straks niet op de kont kiepert als ie op de pootjes mag staan.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt nu net of er niets is weggehaald van de schotten, maar de kijkbuiskinders moeten niet vergeten dat we nu niet recht er tegen aan kijken. Wat we ook kunnen zien is dat ik de scoop op de rechterkant alsnog heb geopend. Over openen gesproken....

Afbeelding

Niet de beste foto ooit gemaakt, maar we zien hier dat ik de RAM luchtinlaat in de neus wat ruimer heb gemaakt. Hobbybaas had hier een ondiep ellips vormig kuiltje bedacht en da's wel erg karig. Wat gaten maken betreft ben ik er zo ongeveer wel. Ik zou nog de boundary layer air ducts op de vleugelwortels kunnen openen en ik vind weergave van de verwarmingsgrills (net voor het windscherm) ook maar zo zo, maar hier blijf ik van af. Later met een wash zet ik dit wel aan en ik ga nu niet het risico lopen op een totale flutoperatie op die kleine dingen.

In plaats van nog meer gaten maken heb ik twee gaten (kuiltjes eerder) gedicht met Zap-a-gap: daar waar de 'normale' versie twee VHF antennes heeft zitten. De MLD Sea Hawk had die niet (maar gebruikte een Philips radio set met een antenne verder naar voor).

Afbeelding

Happie eten nu en langzaamaan naar de Zeelsterstraat voor de nieuwjaarsborrel bij Flash.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ondanks de uitgebreide verbouwingswerkzaamheden vorder je lekker. Ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen om niet verder te gaan met frezen en boren. De in het oog springende zaken heb je op een mooie manier opgelost.

Gr. Sjaak

Ps. is het niet een beetje vroeg op de dag voor een borrel :mrgreen: ?

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2013 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Na 'Paint it black' was het tijd voor 'Fifty shades of gray'. Panelen voorzien van een grijze drybrush en wat pikzwarte verf in de dieper gelegen delen laten lopen. Het zag er allemaal overtuigend uit dus de zwik naar binnen en vastgelijmd. Stomgenoeg vergeten om wat wijzerplaatjes in te krassen. Nog wel in een vreemde opwelling de canopy rails uitgezaagd. Waar dat nou goed voor was? Het is de bedoeling dat het panoramadakkie open blijft. :roll: Magoe, plaatjes. Zeg het maar.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto wordt het allemaal versterkt hoewel je van alle dieptewerking en zo geen ene moer terug ziet. De bovenkant van de zijwanden zien er toch wel iets te fors uit. Komt ook omdat de bovenkant niet recht zit, maar onder een hoek. Zodoende lijkt het erger dan het is. Er zit een gleufie tussen de panelen en de buitenwand, maar die loopt wel mooi in lijn met de uitgezaagde 'rails'.

Het idee was om dit....

Afbeelding

... na te bootsen. En dat is ten dele gelukt.

Oh ja: op de gun sight zitten twee ronde kuiltjes. Iemand enig idee wat voor kleur ik daar in kan kieperen?

Afbeelding

Het ziet er wat gelig uit zo. Misschien iets verder uitboren. Wat zandgeligs erin en een laagje clear(fix)?

Tsjeers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement