Jazeker, en zelfs om die wanden zelf te beplakken met klein grut. Echt moeilijk is dat nu ook niet, maar ik ga het toch proberen met de Pavla wandjes. Wordt dat niets dan kan ik nog altijd zelf aan de slag gaan.
Ondertussen een potje zwart en wat grijs uit de la getrokken, wat van de inhoud van beiden in een mengpot gestort en een grijszwarte mix gemaakt. Dit vervolgens door de spuit laten gieren en het landde allemaal op de onderdelen van de cockpit...
De kuip is wat dunner gespoten en oogt dus ook wat minder donker dan de rest en dat was de bedoeling. De details ga ik nog verder aanzetten waarschijnlijk door een lichtere dry brush toe te passen en hier en daar moet er ook een beetje wit, rood, blauw en geel op. Omdat ik dit allemaal bij min nog wat heb staan spuiten vermoed ik dat de hechting niet optimaal zal zijn. Deze handel sowieso dus eerst goed laten drogen en harden. Wie weet valt het allemaal wel mee.
Terwijl ik dus deze handel met rust liet wat andere zaken aangepakt. De schotten in de inlaten wat dunner gevijld en geplaatst. Ook maar een goed brokkie lood voor de wielbakken gelijmd om er zeker van te zijn dat ie straks niet op de kont kiepert als ie op de pootjes mag staan.
Het lijkt nu net of er niets is weggehaald van de schotten, maar de kijkbuiskinders moeten niet vergeten dat we nu niet recht er tegen aan kijken. Wat we ook kunnen zien is dat ik de scoop op de rechterkant alsnog heb geopend. Over openen gesproken....
Niet de beste foto ooit gemaakt, maar we zien hier dat ik de RAM luchtinlaat in de neus wat ruimer heb gemaakt. Hobbybaas had hier een ondiep ellips vormig kuiltje bedacht en da's wel erg karig. Wat gaten maken betreft ben ik er zo ongeveer wel. Ik zou nog de boundary layer air ducts op de vleugelwortels kunnen openen en ik vind weergave van de verwarmingsgrills (net voor het windscherm) ook maar zo zo, maar hier blijf ik van af. Later met een wash zet ik dit wel aan en ik ga nu niet het risico lopen op een totale flutoperatie op die kleine dingen.
In plaats van nog meer gaten maken heb ik twee gaten (kuiltjes eerder) gedicht met Zap-a-gap: daar waar de 'normale' versie twee VHF antennes heeft zitten. De MLD Sea Hawk had die niet (maar gebruikte een Philips radio set met een antenne verder naar voor).
Happie eten nu en langzaamaan naar de Zeelsterstraat voor de nieuwjaarsborrel bij Flash.
Cheers, Peter