Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Lekker bezig hoor.

Waar zijn die decals trouwens verkrijgbaar? Kan zo nergens iets vinden op het grote www.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Plasticprutser Peter schreef:
Tsja, ik ben ook maar één keer per jaar jarig, dus kopen die hap. Cheers, Peter


Juli, dus :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Ook leuke walkaround:

http://www.primeportal.net/hangar/mark_ ... hawk_fb.5/

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mooi met die opgevouwen vleugels. Natuurlijk kan ik niet over je portemonnee beslissen, maar zo'n cockpit setje leukt de boel toch aardig op. De Hobbyboss schietstoel is eigenlijk niet bruikbaar en zo'n ruim passend stoeltje van PJ erin staat ook een beetje raar.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2013 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Gelukkig kan ik wel over de eigen portemeniks beslissen....

'Hierbij informeren wij u dat uw bestelling met nummer xxxxxx vandaag is verzonden. U kunt het één dezer dagen in huis verwachten.

Hartelijk dank voor uw bezoek en bestelling in onze webshop.'


Voor de lol ook maar een Airwaves PE setje voor de Firefly mee laten komen (interieurdeel). Benieuwd of dat ook in de Frog is weg te moffelen ook al is het gemaakt voor de Airfix kit.

Decall is inderdaad niet op het wéwéwé te vinden met een uitgebreide site. Misschien komt dat er nog eens van, maar Jan heeft momenteel de prioriteiten ergens anders liggen. Hij was hier wel lang gelee op het forum. Ik heb een paar afbeeldingen van zijn decals via een linkie toonbaar gemaakt. Ze benne een beetje groot dus ik laat ze niet al te lang staan: Decall vellekes

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 689
leuke decal velletjes inderdaad. wie geeft deze uit?

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Decall dacht ik zo. :) Als je wat te shoppen of te vragen hebt gewoon '@hetnet.nl' erachter plaatsen en Jan een bericht sturen.

Welnu, de dame van UPS kwam vandaag op het werk weer 's met een dikke smile de trap op met een dooske in haar hand. Effies wat dichterdandichtbijplaatjes van het spulleke van Pavla:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We kunnen weer aan de bak, letterlijk en figuurlijk. En qua portemoniks leegslurpen zet ik er nu wel de rem op. Voor het idee:
Kit (gekocht voor halve prijs, duzzzz): € 6,75
Wolfpack wingfold: € 12,95
Pavla kuip: € 16,95
Decall plakkerts: € 12,-
Nog wat opslag voor de verzending van e.e.a. en me benne al 50 eurokes lichter. D'r mot potdomme wel wat fraais gemaakt worden nu, zeg! De PJ stoelen mogen t.z.t. in een Meteor of Hunter geplaatst worden dus die raak ik echt wel 'kwijt'.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Tja; qua kosten kan het al aardig snel uit de hand lopen met al dat moois dat er is.
Ik denk altijd maar. Je koopt een kitje en de totale kosten zijn gauw de prijs van het kitje keer 3 of 4 op zijn minst.
Maar ja; het spul ziet er wel mooi uit en geeft een goede basis om er iets moois van te maken.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Hakken, breken, zagen...altijd leuk! Voordat er ook maar een druppie lijm of verf tegenaan wordt gekwakt eerst maar es goed passen en meten.

Volgens de instructies moest er wat worden weggehaald van het bovendeel van de romp:

Afbeelding

Dus met de frees een rondje gewandeld door de cockpit en zo links en rechts maar wat uitgehaald. De wand is aardig uitgedund en dunner durf ik niet te gaan, want er komt al aardig wat licht door als ik het plastic voor de lamp houd. Vervolgens de Pavla deeltjes van de gietblokken ontdaan en hier ook de zijwanden wat dunner gemaakt. Ook hier kunnen we al bijna doorheen loeren. Boeltje met tape aan mekander gehangen en eens kiek'n...

Afbeelding

Afbeelding

Voor in de cockpit schijnen want componenten elkaar in de weg te zitten (zie in de rode cirkels). Nou vraag ik mij af of die dingen er ook werkelijk allemaal horen te zijn (foto's van walk arounds tonen wat anders, maar zijn ook niet zaligmakend want geen interieurprenten van een echte MLD Sea Hawk te vinden). Voorzichtigies an toch maar wat weggevijld.

Wellicht ga ik nog een stappie verder, want met het blote oog ziet het er wel aardig uit, maar als we met de macrostand de boel es recht van voren voor het nageslacht vastleggen...

Afbeelding

en brrrr. Dat ziet er toch wel lomp uit. Rustig nadenken of ik nog wat weg ga slijpen van de bovenrand. Heel rustig nadenken, want ik wil geen 'Biereco resultaat'. :mrgreen:

Overigens instrueert mijnheer (of mevrouw) Pavla mij dat eerst de zijwanden aan het bovendeel bevestigd moet worden en vervolgens de kuip er in mag. Denk dat ik dat maar es lekker niet ga doen zo. Ik heb er meer vertrouwen in als ik eerst de zijwandjes aan de kuip vastmetsel en vervolgens de hele handel in het bovendeel prak. Tegen die tijd zullen er wel een paar druppies verf worden rondgestrooid.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat Pavla spul ziet er netjes uit. Qua passing zou ik ervoor kiezen de Pavla zijwanden nog wat dunner te maken. Dat komt de pasvorm ten goede en ziet er denk ik wat beter uit.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement