Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Als je latex goed laat drogen, dan moet het toch te schuren zijn denk ik. Ik zou het gewoon proberen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Was gewoon te lui om daarvoor in de schuur te gaan zoeken....heb de sidewinders nu in de Mr Surfacer 500 gedipt. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2013 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Plasticprutser Peter schreef:
Was gewoon te lui om daarvoor in de schuur te gaan zoeken....heb de sidewinders nu in de Mr Surfacer 500 gedipt. :mrgreen:



Moet ook gaan werken. Wel lekker laten uitharden dan.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
En ja hoor, ook deze in het zoutezeegrais (Humbrol 123 extra donker zeegrijs) met een luchtig (Humbrol sky met wat grijzerigs) onderkantje. Nadat eerst een Lynx een EDSG jassie heeft gekregen en een 'verdwaalde eend' annex Sea Fury deze behandeling tussendoor ook kreeg is dan eindelijk ook de Hawk voorzien van een lading kleurtjes. Dit was iets vervelender qua tape behangselarij, omdat deze snaak bij de snufferd en inlaat wat meer aandacht vereiste om de juiste lijn te zetten. Ik heb zo de indruk dat ik het redelijk te pakken had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort de afscheidingslijn op de linkerkant van de snoet nalopen/nameten t.o.v. die van de rechterkant, want ik heb hier een raar gevoel bij. Assof ie niet helemaal jofeltjes is. Eerst de boel maar es goed laten drogen voordat ik er een lekkere finger print op achterlaat. De optater op de rechtervleugelstomp is ook aardig verholpen wat ik zie er nu niets meer van.

Hasta etcetera, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 1:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Symmetrie zie je het beste recht van boven/voren. Lijkt er goed op te zitten. Ik weet hoe vervelend die krommingen kunnen zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Recht van voren ziet het er goed uit. Wat mij het meeste stoort is de lijn die van de neus naar de inlaat loopt. Als je naar onderstaande foto kijkt vatl het wat meer op dat ie een s-bocht vertoont. Ook heb ik de indruk dat de lijn naar achter te veel omhoog loopt. Dat is aan de rechterzijde eveneens het geval, dus daar moet opnieuw worden afgeplakt en bijgespoten. Komt wel mooi uit, want na het op kleur brengen van de uitlaten was het bij het weghalen van de tape 'Oeps, verf meegetrokken'.

Afbeelding

Andere kant ook maar effe, met een mooi gevalletje toekomstige schadeherstel.

Afbeelding

Uitlaten en schotten zijn eerst zwart gespoten, vervolgens een blanke vernis (ik kon de pot Alclad gloss black nie vinde nie) erover geblazen en toen met Alclad ALC-119 airframe aluminium bespoten en als laatste een vleugie ALC-112 Steel er over. Ik weet niet hoezeer die kachelpijpen rookten en of er dus wat zwarte aanslag op moet. Misschien hadden ze bij de marine wel poetspaaien die dit allemaal schoon maakten (alles most brandschoon zijn en blinken toch bij die gasten?)

Afbeelding

De foto's op vlaggeschipsmaldeel5.nl zijn te vaag om dit mij duidelijk te maken. Helaas links een kleine bleeder, magoe... d'r most toch wat EDSG opnieuw worden aangesproken en dan moffelen we dat ook wel weg (kan het niet wegpoetsen, want er zit geen beschermlaag tussen).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Het metalen randje wat je zo netjes rond de uitlaten heb aangebracht zie ik op de foto's niet terug. Op mijn harde schijf vond ik nog een mooie foto die schuin van achter is genomen, daar is ook duidelijk op te zien dat de MLD voor de uitlaten inderdaad een aantal poets paaien had aangesteld. Als je je E-mail adres PB't stuur ik hem even op, anders even hier en hier klikken op Milspotters. Daar staan een aantal hele duidelijke kleurenfoto's van de uitlaten.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Verrek, helemaal milspotters vergeten.... thanx Sjaak. Ik had ergens in mijn hoofd zitten dat er een klein randje was. Voor ik ging afplakken heb ik geen refs meer bekeken en ben aan de gang gegaan. Nu ik jouw opmerking zie ben ik gaan kijken waarom ik dacht dat er een rand was en op de kist in de traditiekamer zie ik aan het eind van het schot inderdaad een klein stukkie.

Afbeelding

Juustem. Dat ganeme corrigeren. Ik was toch aan al het corrigeren geslagen, want nadat ik het binnenwerk van de vleugelstompies lekker in het wit had gezet kwam ik erachter dat het EDSG aan de voorzijde van de vleugel ook een stukkie onderkant meeneemt. Aangezien ik niet tevreden was met de scheidingslijn op de neus was dit in een moeite mee te nemen. De plekken waar ik de boel met tape wegtrekken had verkankelemiend zijn ook bijgespoten.

Bij onderstaande prent heb ik de kit ongeveer in dezelfde positie gelegd als bij vorige foto. Je ziet dat de scheidingslijn nu wel 'lekker loopt'.

Afbeelding

Goed. Ik ga nu ook eerst aan de belastingaangifte beginnen (stomtoevallig was ik ook al bezig met de formatielichten in de vleugels :) ) en dan weer eens aan de tape behangerij gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Citaat:
Ik ga nu ook eerst aan de belastingaangifte beginnen (stomtoevallig was ik ook al bezig met de formatielichten in de vleugels :) )


"Great minds think alike" :mrgreen:

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er heel goed uit zeg. Alleen heb ik het gevoel dat die lijn op achterkant niet helemaal strak is, is er wat onder de tape gelopen? Misschien kun je het wat strakker maken?

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement