Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2013 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Die gebruikt bubblegum ook (bij de ruimtevaart afdeling).

Ik moest er ook maar aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2013 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Strakke spuitklus hoor en dat mooie oranje breekt het grijze wat.

2 puntjes (ik moest even zoeken op i-net):
- Tussen het voorste deel en het achterste deel van de motor (ter hoogte van de vleugelrand), hoort daar een randje of is dit de passing van de onderdelen?
- De punt van de spinner, hoort daar niet een gat in te zitten?

René


Dat randje is denk ik de passing Rene. Het past niet heel beroerd, maar het was ook een lastige plek om te schuren, omdat ik die details daar nooit meer in kan krassen onder die hoeken.

In de spinners zitten gaten hoor, maar door het zwarte en het kunstlicht valt op het model niet helemaal op. Ze zitten er daadwerkelijk.

Plasticprutser Peter schreef:
Dat geeft mij een beetje de indruk dat jouw glimmie laagje nog niet helemaal hard is. Zeker als je straks de boel nog moet polijsten om de afdrukken weg te krijgen. Loop es een keertje bij de Action binnen. Daar hebben ze voor een paar duppies latexhandschoentjes. Ik gebruik deze bij het spuiten (om de tengels schoon te houden) en ze bevallen mij prima. Wellicht dat ze ook afdrukken van de tengels kunnen voorkomen.

Cheers, Peter (die dacht efkes rap 'ne Lynx in elkaar te rossen om als eerste een kitje af te hebben, maar dat gaat nooit en te never meer lukken).


Glimmie glimmie is en blijft een schoonmaakmiddel, maar ik heb het dagen laten uitharden. Ik denk dat het gewoon een ietsiepietsie reageerd met het vet van mijn klauwen. Daarom zouden handschoenen uitkomst kunnen bieden. Ik heb eerder tijdens de bouw steeds witte katoenen handschoenen aangehad, maar latex was beter geweest. Ik ga het onthouden voor de volgende.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Hij is klaar en ik ben er klaar mee. Hierna maar weer snel een snelle puntneus maken. Ik ben tevreden met het resultaat, al zitten her en der wat stofjes en onregelmatigheden in de lak. Dat blijft toch lastig met die grote bakken en daarnaast is ie ook nog in glans afgewerkt. Met die matte grijze puntneuzen kun je toch nog wat makkelijker smokkelen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een met het wrak van de Neptune 201. Dit brengt mij gelijk bij de vraag hoe ik de Orion ga beschermen tegen stof en beschadigingen. Binnenkort ga ik wel de Neptune nog een renovatiebeurt geven, zodat die er ook weer knap uit ziet. Maar ik moet nog even uitzoeken wat en hoe.
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Mooi hoor, Seboo. Je hebt in een zeer korte tijd een prachtige Orion aan de grond gezet.
Die Neptune heb je toch nog niet zo lang geleden gebouwd?

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Reeds eerder gemeld. Strakke Orion en met name het kleurtje op de neus mag ik wel over.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Dat stof, het lijkt net weathering op de Neptune :lol:

Jij bent zeker de eerste die klaar is???

Gefeliciteerd man!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Sebooo schreef:
Hij is klaar en ik ben er klaar mee. Hierna maar weer snel een snelle puntneus maken.
Bas-Jan van der Maat gaat toch niet vertellen dat ie weer een F-16 in elkaar gaat rossen? Ik had min of meer verwacht dat ene heer Grijpstra met een Lynx in 1/48 tevoorschijn zou komen nu, maar nee. :mrgreen:

Deez Orion ziet er knap uit. Nu nog een vitrine bouwen waar je dit soort formaten zoals de Orion en de Neptune in kwijt kan. Daar past dan noodgedwongen ook nog wel een zwever in.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2013 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er heel goed en deze verdient inderdaad wel een heel mooi plekje in de vitrine.

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2013 0:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Mooie bak heb je neergezet :brouw:

De meesten van ons zijn nog maar net begonnen, en meneer is al klaar. TOP


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2013 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Plasticprutser Peter schreef:
Sebooo schreef:
Hij is klaar en ik ben er klaar mee. Hierna maar weer snel een snelle puntneus maken.
Bas-Jan van der Maat gaat toch niet vertellen dat ie weer een F-16 in elkaar gaat rossen? Ik had min of meer verwacht dat ene heer Grijpstra met een Lynx in 1/48 tevoorschijn zou komen nu, maar nee. :mrgreen:

Deez Orion ziet er knap uit. Nu nog een vitrine bouwen waar je dit soort formaten zoals de Orion en de Neptune in kwijt kan. Daar past dan noodgedwongen ook nog wel een zwever in.

Cheers, Peter


Haha, nee Bert is en blijft de koning van de F-16, al heb ik er wel twee in mijn handen gehad vanavond. Beide in 1/144, maar die gaan nog even de kast in. Die Lynx gaat zeker gebouwd worden, zonder twijfel. Waar ik nog wel over twijfel is de schaal. 1/32 of 1/48. Ik neig naar de eerste schaal.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement