Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2013 1:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dat ziet er goed uit, mooi strak.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2013 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Sebooo schreef:
Je hoeft in ieder geval niet meer te raden welke kist het gaat worden, dacht ik zo.

Nou ik wel hoor, ben niet zo thuis in de moderne MLD :) Ik zal die 302 eens opzoeken.

Strakke bouw in ieder geval, zeker gezien na al dat schuurwerk. En jij ligt zeker op kop.


erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2013 1:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Door het koude weer vlucht ik eerder naar mijn hobbykamer als anders. Op warmere dagen ga ik gewoon in de tuin een sigaretje roken en nu loop ik even naar zolder. Dan kan ik het niet laten even een stukje te schuren. Dat is de reden dat het allemaal wat sneller gaat als anders. Als ik nu 's avonds aan de hobby start liggen er al wat onderdelen spuitklaar.

Ik heb inmiddels de schroeven in de verf staan. Ze zitten nog log op de kist hoor, want Revell wil dat ik nog 12 decals per prop ga plakken. Het gaan er overigens maar 8 worden, want de rode band heb ik gespoten.

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2013 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Sebooo schreef:
Door het koude weer vlucht ik eerder naar mijn hobbykamer als anders. Op warmere dagen ga ik gewoon in de tuin een sigaretje roken en nu loop ik even naar zolder. Dan kan ik het niet laten even een stukje te schuren.
'Mop, ik ben effe naar boven om een peukie te roken.' En vervolgens ziet ze je niet meer beneden, want de andere liefde heeft het weer overwonnen. :mrgreen: Best wel herkenbaar.

Schiet al aardig op Bas. Je ligt door al dat roken ver op kop (ook in het aantal views zag ik). Ik zal wat meer moeten gaan paffen om een beetje in jouw spoor te blijven. :D Hoewel ik de Orion in zijn eerste livery mooier vond (en nog steeds vind, want dan kan je bij een 1/72 uitvoering nog eens wat aan klooien met overgeschilderde delen en zo) waardeer ik de keuze voor deze Rudolf the orange nosed reindeer enorm: wat anders dan wat de meesten bouwen. So, good choice pal!

Ik ga er es eentje opsteken.

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dit ziet er heel goed uit, verder geen toevoegingen. :mrgreen:

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Plasticprutser Peter schreef:
Sebooo schreef:
Door het koude weer vlucht ik eerder naar mijn hobbykamer als anders. Op warmere dagen ga ik gewoon in de tuin een sigaretje roken en nu loop ik even naar zolder. Dan kan ik het niet laten even een stukje te schuren.
'Mop, ik ben effe naar boven om een peukie te roken.' En vervolgens ziet ze je niet meer beneden, want de andere liefde heeft het weer overwonnen. :mrgreen: Best wel herkenbaar.

Schiet al aardig op Bas. Je ligt door al dat roken ver op kop (ook in het aantal views zag ik). Ik zal wat meer moeten gaan paffen om een beetje in jouw spoor te blijven. :D Hoewel ik de Orion in zijn eerste livery mooier vond (en nog steeds vind, want dan kan je bij een 1/72 uitvoering nog eens wat aan klooien met overgeschilderde delen en zo) waardeer ik de keuze voor deze Rudolf the orange nosed reindeer enorm: wat anders dan wat de meesten bouwen. So, good choice pal!

Ik ga er es eentje opsteken.

Peter


Mijn vrouw heeft "het ultieme" wapen om ervoor te zorgen dat ik niet te lang boven blijf, want inderdaad, voor je het weet zit je er een uur. Mijn vrouw stuur de kinderen omhoog en dan het liefst de jongste van drie en ze weet dat die nergens vanaf kan blijven. Moet jij eens kijken hoe snel papa met kind weer beneden is, haha.

Als modelbouwer is de eerste livery ook uitdagender, al vind ik dit toch ook mooi hoor. Ik weet nog dat eerste kist in deze kleur op Valkenburg binnen kwam. Ik moest wel heel erg wennen, maar doordat men niet voor een matte lak had gekozen zag het er wel erg gelikt uit. Daarbij is deze kleur veel praktischer. Ik ga er zeker op korte termijn nog een maken en dan in de oude livery. Maar dan met heel de duvel en zijn ouwe moer erbij. Flaps uit en Bombbay open en met interieur. Nog even opzoek naar een goedkope kit en dan kan ie misschien zelfs nog wel met deze GB meedoen.

Een goeie peuk doet branden, dus ook hier steek ik er nog maar een op. Een tevreden roker is geen onruststoker, haha.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je gaat als een speer! Over de kleur van de props twijfel ik een beetje, ik vind ze een beetje te metaalkleurig, naar mijn smaak mogen ze iets grijzer. De props zijn geanodiseerd aluminium en dat is een lastige mix van aluminium en grijs. Daar ga ik met de Avenger ook nog tegenaan lopen.

Op je foto's kan ik het niet goed zien, maar heb je ook de ALR-66 antenne geplaatst?

Afbeelding
Foto even geleend van Hyperscale

Voor mijn Orion heb ik daar een TRAM van een Intruder uit de scrapbox voor gereserveerd.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2013 6:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Jazeker :brouw: Althans, ik heb er zelf een gemaakt die daar voor door moet gaan. Zal er bij de volgende update een foto van maken.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
De props zijn nu lichter van kleur en de eerste stikkers zitten erop. Valt mij niet tegen en het geheel begint een beetje te leven met die extra kleuren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Er zit nog leven in, maar wat een berg plakkers zeg. Het maakt het er allemaal wel fraai op. Ben er nog wel even mee mee zoet.

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement