Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
In het boekje ""Zestig jaar Marineluchtvaartdienst" van Hugo Hooftman vond ik nog twee foto's van Mitchells met de kleine registraties:

Afbeelding

Zo te zien zijn deze toestellen geheel Medium? Sea Grey gespoten:
Afbeelding

Verder nog twee foto's van een oudje uit mijn collectie, misschien heb je daar ook nog wat aan. De decals zijn van de losse IPMS sets.
Het kleine "Kon.Marine" is vermoedelijk afkomstig van een oude DutchDecalset.


Afbeelding

Afbeelding

Model is gekwast in Humbrol Authentic HB7 Extra Dark Sea Grey en H90 Sky.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Geweldig dit helpt enorm!
Vraag me alleen af hoe hum rol h90 sky nu noemt.
Kan nu in.ieder geval ergens beginnen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Humbrol 90 is nog steeds dezelfde kleur, maar heet nu beige green. Ik weet niet of je spuit of kwast, persoonlijk vind ik Xtracolour mooie kleuren hebben, maar dat werkt niet prettig met de kwast.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 12:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Klopt ik kwast alles , airbrush ziet er prachtig uit maar ben misschien wat ouderwets.
Voor mij is kwasten het leukste


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2013 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
Humbrol 90 is nog steeds dezelfde kleur, maar heet nu beige green. Ik weet niet of je spuit of kwast, persoonlijk vind ik Xtracolour mooie kleuren hebben, maar dat werkt niet prettig met de kwast.

Gr. Sjaak
En daarmee zouden we een mooie kleurendiscussie kunnen opstarten over welke kleuren nu het best geschikt zijn voor MLD vlieggebakkies. In de loop der jaren zijn er nogal wat verfvoorschriften geweest, zeker na WOII. Als we het hebben over STANAG 3089/AP970 dan dienden de toestellen aan de bovenzijde te worden afgewerkt met Exta Dark Sea Gray (EDSG) FS26099. De onderzijde met Sky FS24424.

Voor het 26099 EDSG is Humbrol 123 een aardige match. Humbrol 90 Beige Green levert naar mijn bescheiden mening een veel te groene kleur op (zeker voor 1/72, waarin in bouw). Een tijd geleden heb ik een AB-204B gemaakt en ik heb toen gekozen voor een mix van ± 60% Humbrol 23 'Duck Egg Blue' en 40% Humbrol 166 'Light Aircraft Grey'. H166 was puur omdat het lichtgrijs was en ik het had staan. Gek genoeg zou je denken dat 'Duck Egg Blue' en blauwzweem op zou leveren, maar i.c.m. het lichtegrijs, afgezet tegen EDSG geeft het met het blote oog bekeken een goed beeld. Een digitale camera kan het helaas niet goed vastleggen:

Afbeelding

Nu ik zachies an over aan het schakelen ben naar Gunze verf vraag ik mij af of Gunze H74 Duck Egg Green het zelfde 'probleem' oplevert. Ik heb het namelijk nog niet in huis.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 15:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Paul, heb je eventueel nog wat meer foto's van jouw MLD B-25?
Dat is voor mij perfect referentie materiaal namelijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2013 20:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Mirko, zie pb.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2013 1:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Ik kwam dit lijstje tegen op deze site: http://members.casema.nl/falcons/EHVB.html
MLD-aircraft and helicopters at Valkenburg 1950 - 2006
1950 AT-16 Harvard, Auster, B-25 Mitchell, Firefly, Oxford, PBY-5 Catalina, Sea Fury, Sea Otter
1955 AT-16 Harvard, Auster, Firefly, HU-19F, P2V-5 Neptune, PBY-5 Catalina, PV-2 Harpoon, S-51, Sea Fury, SNB-5 Navigator,
TBM-3 Avenger, TC-45J Navigator
1960 AT-16 Harvard, Avenger, Firefly, HU-19F, Meteor, P2V-5 Neptune, S-2A Tracker, Sea Hawk, SNB-5 Navigator, TBM-3 Avenger,
TC-45J Navigator, Tiger Moth
1965 AB.204B, S-2A Tracker, SH-34J, SP-2H Neptune, TC-45J Navigator, Tiger Moth
1970 AB.204B, S-2N Tracker, SP-2H Neptune, SP-13A Atlantic, TC-45J Navigator, U/SH-34J
1975 AB.204B, S-2N Tracker, SP-2H Neptune, SP-13A Atlantic
1980 SP-2H Neptune, SP-13A Atlantic
1985 P-3C Orion
July 2006 > nothing left

Dit is een lijstje van alle vliegtuigen en helikopters van de MLD die op vliegkamp Valkenburg hebben gestaan. Misschien wel handig als je misschien nog mee wilt doen.

Thomas

ps: is het niet een ideetje om met z'n allen aan het eind van de groepsbouw een keer bij elkaar te komen met de modellen?

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2013 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
tehomazie schreef:
Ik kwam dit lijstje tegen op deze site: http://members.casema.nl/falcons/EHVB.html
MLD-aircraft and helicopters at Valkenburg 1950 - 2006
...
July 2006 > nothing left
Je meent het! :mrgreen: :mrgreen:

Maar wat kunnen we hier nu mee? Per ongeluk hebben er ook nog wat vlieggebakkies op bijvoorbeeld De Kooy, Hato en down under verspeid over Indo Nasi gestaan en werden er ook nog wel eens wat op een boot vastgesjord, dus een volledig overzicht van zoutwatervliegtuigen is dit niet echt.

Cheers, Peter, die nu zwaar gefrustreerd is wegens overgang van overbelaste duim naar een slijmbeursontsteking in de schouder dus werkie werkie gaat naadje en plastic aan mekaar smotsen nog lastiger. Ik doe er ook alles aan om maar tijd te rekken nietwaar?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2013 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Op de site stond alleen dit lijstje en niet van ander basissen en plekken. Ik vond het wel leuk om te posten.
Sterkte Peter

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement