Hallo allen,
Inmiddels een maand en tien dagen verder, en gisteren heb ik dan de belettering aangebracht.
Het spuitwerk was inmiddels wel voldoende uitgehard, zo dacht ik.
Op een enkel stofje na, wat ik lichtjes heb weggepolijst, was het resultaat van het spuitwerk inderdaad goed!
Het ging echter niet helemaal vlekkeloos, maar daarover zometeen meer.
Hier eerst de foto's:
Omdat de achterportieren wat bolling hebben, én de bestickering ook in twee stukken geknipt moet worden, vatte ik het idee op om ze vlak naast elkaar te plaatsen, en ze middels enkele plakbandjes aan elkaar te verbinden om wegschuiven te voorkomen. Vervolgens een voorwerpje eronder wat doorzakken voorkomt, en zo de klus geklaard.
Ging eigenlijk best goed!!!!
Totdat.............................. ik héél voorzichtig de plakbandjes verwijderde.
Toen ontstond de volgende tegenslag: de verf liet los, bleef aan het plakbandje vastzitten. GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!
Eerst aan de achterzijde van één van de portieren, wat op zich nog niet zo'n ramp was, maar vervolgens ook aan de voorkant!!!
Zucht zucht!!!!!
Hier de bijbehorende foto's:
De achterzijde van het rechter achterportier, met een deel blank ^
Vervolgens ook aan de voorzijde van het portier een stukje verf weg ^
Zo was de opstelling tijdens het bestickeren ^
En zo is het resultaat dus nu ^
Enfin, weer een item om de hoofdbrekens op los te laten dus.
De meest rigoreuze oplossing zou zijn: opnieuw kaal maken, spuiten en weer opnieuw bestickeren.
Omdat ik sowieso uit oogpunt van "je-weet-maar-nooit" en "veiligheid" altijd meerdere items op watertransferfolie afdruk, heb ik nog wel een reserve-versie van de opdruk van de achterportieren, dus om die reden hoeft het niet over te gaan.
Andere optie zou zijn om alleen het bovenste deel helemaal te verwijderen, en alleen dat opnieuw te spuiten.
Mogelijk is de ondergrond, waarop het spuitwerk is gezet, tóch niet voldoende ontvet en/of opgeschuurd.
Tja, makkelijk redeneren achteraf...........
Maar jullie weten het: wordt vervolgd.............
Met vriendelijke groet,
Jan
Overzicht van mijn projecten op dit ForumMijn Modelbrouwers Foto-siteKijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite:
https://modelbouwjan.jouwweb.nl/☞ Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!