Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 21 nov, 2019 18:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 jan, 2015 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2014 11:23 am
Berichten: 38
Woonplaats: Groningen
Ik heb de ophoging die rond de koplamp-openingen te zien is weggeschuurd, zoals Arjan mij tipte. Dit schuurwerk heb ik deels machinaal gedaan, met een Dremel 4000 uitgerust met een flexibele as (Dremel 225) en een axiale schuurkop (Dremel 408 als ik me niet vergis). Dit is 'monkey business', omdat het schuren snel gaat, maar ik had de luxe dit eerst te testen op mijn dummy Jaguar Mk2. Na de machinale schuurpartij heb ik van de flenzen, die verrassend genoeg echt goed in verhouding ogen in vergelijking met het origineel, de schuurbramen voorzichtig weggesneden en handmatig na geschuurd.

Daarna heb ik de gaten geboord (ook met de Dremel 4000 met de 225), met de loeplamp als hulp. De gaten zijn rond 0,3 mm en het boortje wordt snel warm en loopt dan ook vol met polystyreen. Dit boorsel duwde ik naar achter op het boortje door de draaiende boor in mijn beuken werkblad te steken. Daarna kun je de kunststof resten er makkelijker afpeuteren, al moet je wel uitkijken dat de boor niet breekt. Het blijft chirurgenwerk. De boorgaten zijn hier en daar 'kapot', d.w.z., open naar de koplampopening toe. Vermoedelijk komt dit door de warmte en m'n hartslag :wink: Vind ik niet erg, want dit zie je bij het origineel ook doordat de gaten doorgeroest zijn.

Hieronder foto's van de resultaten. Het volgende bodywork is het weghalen van de flens in de grille-opening, want die zit daar oorspronkelijk niet en ook de grille laat ik weg bij deze Jag, zodat er een mooie opengesperde muil te zien is.

Afbeelding
Foto 1: Eerste flens geschuurd

Afbeelding
Foto 2: Frontaal aanzicht na schuren beide koplampopeningen en het boren van de 7 gaten

Afbeelding
Foto 3: Vergelijking met het origineel

_________________
Bouwt aan:
Tamiya Jaguar Mk2 Racing 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Italeri Ford Transit Mk2 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Heller Renault 4 GTL in diorama 1/24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement