Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Chrome verwijderen
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 jan, 2012 14:49 pm
Berichten: 360
Woonplaats: Arnhem
Ik lees op dit forum vaak dat je chrome, maar ook verf van je model kunt verwijderen met Mr. Muscle ovenreiniger. Dat wil ik ook graag gaan proberen, maar moet je die troep dan nog verdunnen? Of gewoon onverdund? Dan heb je wel erg veel nodig om een badje te maken. Ik moet de hele body schoon krijgen, deze had ik gespoten van iemand overgenomen (Marktplaats) maar de kwaliteit vond ik niet oke. Dat moet ik zelfs beter kunnen, hahaha. Een kale en schone body is dus wat ik wil.

Ook het chroom van de wielen wil ik eraf halen, dus dit moet in hetzelfde badje kunnen toch?
Oh ja, ik heb hier nog een volle fles Cillit Bang staan, ook vieze troep dus. Kan ik dit ook gebruiken ipv Mr. Muscle?

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

Groeten,
Harry.

_________________
Onder handen: Even niets, druk bezig met verbouwen van mijn huis. Daarna heb ik een erg fijne hobbyruimte om al mijn modelbouw te kunnen doen.
Afgeronde projecten Repsol Honda RC211V '03 Valencia / Tamiya Toyota Supra en veel meer...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chrome verwijderen
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Verf verwijderen door het gebruken van Mr. Mucle:

(voor alle onderstaande dingen geldt wel: Goed ontvetten voor je er een nieuwe verflaag op zet.)

Mister Muscle zit in een spuitbus met foam.
Je model in een bak of zak, foam eroverheen spuiten en dichtmaken. En nu wachten.
Na een uurtje zou het toch wel moeten werken en kun je de boel onder lauw water afspoelen en met een oude tandenborstel naschrobben. De meeste verf zou er dan wel af moeten zijn.
Denk om je handen en zorg dat je goed ventileert als je hiermee aan de gang gaat.

Cillit Bang:
Of dit werkt? Geen flauw idee maar als het niet nodig is zou ik het zeker niet proberen. HEt is agressief spul en je moet erg goed uitkijken voor jezef als je daarmee aan de gang gaat. Het is nog erger al Mr. Muscle.

Wat ik zelf sinds kort gebruik is dit:
Afbeelding
Je hebt er erg weinig van nodig en tot nu toe verdwijnt alle verf gewoon als sneeuw voor de zon. Erop kwasten met een penseeltje en daarna naboenen met een oude tandenborstel.
Wel even testen op een stukje van een Spue of zo want niet alle plasticsoorten zijn het zelfde.

Chroom:
Voor zover ik het heb begrepen kun je chroom goed verwijderen door de velgen te laten weken in eenbadje van bleek. Maar dit is wat ik heb gelezen.

Succes.

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chrome verwijderen
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2015 2:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 feb, 2015 2:36 am
Berichten: 2
Chroom verwijderen: ik heb gemerkt dat Dasti ook fantastisch werkt. Werkt snel, je kunt het versnellen met een borsteltje.
Dasti is verkrijgbaar bij de Wibra. Fantastisch spul en kost bijna niks.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Chrome verwijderen
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2015 11:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 feb, 2015 2:36 am
Berichten: 2
Bij de Wibra schoonmaakmiddel/ontvetter Dasti Halen. Werkt als een speer en kost weinig.
Je kunt het proces versnellen met een tandenborstel, gaat dan iets sneller.

met vriendelijke groet

Onno


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement