Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2008 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 04 nov, 2007 21:20 pm
Berichten: 245
Ronald Kok schreef:
Domme vragen bestaan niet, maar wat voor een plamuur gebruik je en met welke korrel (100/200/300 enz.) schuurparpier schuur je dan?

Ron


Dank je wel!

ik gebruik autoplamuur van Albastine en korrel 100, maar het was al vrij oud, dus iets fijner denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2008 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Oke ik stel hier maar even mijn vraag want ik wil geen nieuw topic openen.

Ik ga dus binnenkort een bouwdoos maken maar ik wil ff mijn spullen in orde hebben.

Nu heb ik wel plamuur van albastine maar wil ik voor de zekerheid weten of ik de juiste schuurpapier heb, ik heb namelijk in onze schuur nog wat gevonden: nummer 120(best wel grof is dat), nummer P280, nummer P320 en nummer P360. Als ik nou is bijvoorbeeld begin met nummer P280 en daarna P320 en dan P360, dan doe ik dat toch juist?

Of is dit schuurpapier niet geschikt om plastic mee te schuren? of liggen de nummers te dicht bij elkaar? Het is allemaal maar voor de zekerheid anders ga ik gewoon langs de karwei...

Ik hoor het wel,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2008 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Yep, dat is de juiste methode. Ik zou alleen even wat fijner schuurpapier gaan halen.
Ik gebruik zelf 280 en 400 voor het grove werk (plamuur en plastic wegschuren), en dan 800 en 1200 om de krassen weg te werken. Ik schuur altijd nat, omdat je dan veel minder last hebt van losse rommel (die ook weer krassen veroorzaakt). Als je eenmaal klaar bent met schuurpapier 1200, kan je er overheen airbrushen zonder dat je nog sporen van het schuren ziet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2008 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Maar hoe zit dat met het schuurpapier? Kun je losse vellen kopen gewoon bij de karwei? En dan moet je gewoon schuurpapier hebben met alleen een nummertje of moet er ook speciaal een letter voor staan?

En je zegt dat je er dan makkelijk eroverheen kan airbrushen, maar ik ga het dus verfen met een kwast, dat is vast geen probleem toch?

Dank voor alle tips,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2008 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
De Karwei weet ik zo niet, ik heb hier een onafhankelijke bouwmarkt die het inderdaad per vel los verkoopt. Als de Karwei het niet heeft, kan je ook bij bv. de verfspeciaalzaak terecht. Aan die nummers heb je genoeg, P400 is hetzelfde als 400, die letter hoef je niet op te letten.
Koop wel watervast schuurpapier.


Schilderen met een kwastje is geen probleem. Airbrushen geeft een veel dunnere verflaag dan schilderen met een kwastje, voor een kwast hoeft de ondergrond niet zo perfect te zijn als voor de airbrush.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement