Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2005 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 12:43 pm
Berichten: 278
Woonplaats: bussum
...en wat verstaan we precies onder glass-bubbles??? :o en welke lijm gebruik je precies??

alvast bedankt groetjes martijn 8)

_________________
top als het lukt... balen als het mislukt....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2005 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Glass-bubbles is een lichtgewicht vulstof ik heb ooit eens een potje gehaald bij Quartel in Pijnacker.. 't is een wit poeder ( glas ) en dat strooi ik dan over naadjes en kiertjes waar ik een druppeltje 2secondenlijm in heb laten vloeien.. 't trucje komt uit de Resin-scene... en in de modelspoorwereld neemt Artitec een prominente plaats in met haar Resin kitjes van allerhande kleine gebouwen en schepen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2005 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 aug, 2005 3:55 am
Berichten: 117
Woonplaats: Zwolle
Ronald Kok schreef:
Havock schreef:
ik heb ook tamiya putty, en ik had er ook een vraagje over:
- ik had begrepen dat het spul ook geschikt is om wat simpele dingen mee te maken (lappen stof ed), maar dat is het volgens mij absoluut niet, het spul is veel te dun.

heb ik er soms een verharder ofzo voor nodig?


Tamiya putty is gewoon een plamuursoort en daar kan je geen onderdeeltjes mee maken zoals dekens helaas.

Ronald


gaar, verkeerd voorgelicht.
naja, nog steeds handig :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2005 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Arie Kabaalstra schreef:
een tipje uit de "resin-hoek" kleine oneffenheidjes kun je ook wegwerken met superlijm en "glass-bubbles" een beetje superlijm in de oneffenheid laten lopen, en dan Glass-bubbles erop strooien.. dit vormt binnen een paar seconden een harde massa.. eventueel herhalen tot de oneffenheid gevuld is, en je kunt meteen vijlen/schuren..


Kan nog goedkoper :lol:

Superlijm en dan meel of een ander bakpoeder erop strooien werk ook uitstekend.

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2005 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Bakpoeder.. ook wel gehoord dat dat wordt toegepast als "snelplamuur" ja..
in wezen kun je je superlijm vullen met elk poeder dat je zo voorhanden hebt, schuurstof dat je aan de ene kant van je model afschuurt, kun je elders gebruiken om kieren te vullen..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2005 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
heeft er iemand een idee hoe lang het duurt eer die weekmakers in de tamiya putty volledig weg zijn. ?


Ik had met die putty de uitgeboorde patrijspoorten opgevuld. daar het niet goed werkte, ttz; ik bleef maar putty opsmeren en dhet bleef maar krimpen. Nu wou ik alles wegdoen. en stel vast dat na 3 dagen be buitenkant van mijn vulsel wel hard is maar de binnenkant nog zo zacht als een licht gekookt eitje.
Ik was weer veel te ongeduldig en had de gaten maar gevuld met polyester auto plamuur. De delen daarvan die in aanraking zijn met die putty, blijven ook zacht.

Bon, had ik maar naar de Raad van BertUs geluisterd en van in het begin die autoplamuur gebruikt.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2005 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Ik hebgeen idee hoeland het duurd Beagle, maar ik hebhet idee alsikhet zo hoord dat het nooit meer wat word met die putty.

Mischien is het het beste als je alles verwijderd en gewoon nou ja gewoon even opnieuw start met polyester plamuur en die als latste meen dun laagje putty afwerkt.

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2005 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 16:18 pm
Berichten: 1057
Woonplaats: Notta fu**in' idea
beagle schreef:
heeft er iemand een idee hoe lang het duurt eer die weekmakers in de tamiya putty volledig weg zijn. ?


Ik had met die putty de uitgeboorde patrijspoorten opgevuld. daar het niet goed werkte, ttz; ik bleef maar putty opsmeren en dhet bleef maar krimpen. Nu wou ik alles wegdoen. en stel vast dat na 3 dagen be buitenkant van mijn vulsel wel hard is maar de binnenkant nog zo zacht als een licht gekookt eitje.
Ik was weer veel te ongeduldig en had de gaten maar gevuld met polyester auto plamuur. De delen daarvan die in aanraking zijn met die putty, blijven ook zacht.

Bon, had ik maar naar de Raad van BertUs geluisterd en van in het begin die autoplamuur gebruikt.


Hmmzz. Normaal gesproken is Tamiya-putty wel uitgehard met een paar dagen, mits er een niet al te dikke laag putty is aangebracht.
Als je een diep gat op moet vullen kun je dit beter in meerder lagen doen die je tussentijds laat uitharden.
Mijn ervaring is wel dat Tamiya Putty niet onbeperkt houdbaar is. Na een jaartje of 2 kan ik zo'n tube dan ook meestal wegdonderen....

_________________
Greetz, Kale

www.monstertruckcollectors.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2005 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
als je dikke lagen plamuur gaat smeren moet het lang drogen dat weet ik uit ervaring ja. daarom als je diepe gaten moet opvullen, kan je het beter per laag je doen zodat je geen week hoeft te wachten. verder vind ik die plamuur van tamiya prima werken. ik ben tevreden mee voor mijn werk :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: plamuur
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2007 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
Afbeelding

He mannen /jongens ,

Sw spoiler moet opgevuld worden net als de instap , het bovnste gedeelte ,waar kan ik dat het beste mee doen , ik heb putty ,maar of het oud is of niet de bete manier is weet ik niet .

Ik doe dit voor het eerst, moet je bv eerst alles ontvetten hoe ? vraag ik me af , of moet je het eerst ligjes schuren , nu pleurt het er niet direct af, maar echt hechten doet het niet ,ik heb het na het uit de tube gekepen goede gemengd , word hem niet .

Als iemand me wil helpen , willen jullie reageren op het bouwen van vracht wagen 2800 naar 1600 ombouwen ,

alvast bedankt Geert

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement