Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 07 dec, 2019 18:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2018 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 763
Woonplaats: bavikhove
Ondanks de plooiveren en alle andere technieken zoals verwarmen ed lukt het plooien niet echt goed,je krijgt steeds indeukingen of moeilijk de juiste hoek te bereiken.
Dan toch maar een plooitang besteld en alles uit messing proberen te maken.

:brouw:

_________________
https://modelingskillsflandres.blogspot.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2018 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6413
Woonplaats: Kasterlee (B)
Je kunt ook plastic rod gebruiken i.p.v. buis, dat is vol en zal veel beter plooien. Die paar gram meergewicht zal de zaak niet maken zeker? Dat kan je krijgen bij bvb Lucas Creativ.

https://www.lucascreativ.be/nl/product/ ... l-rond-vol

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2018 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 763
Woonplaats: bavikhove
In die winkel rond antwerpen hebben ze die ronde staven ook.
Reeds proeven mee gedaan,toch ook niet alles om het juist te krijgen.
Nog een probleem is dat het redelijk grote afmetingen zijn voor amper 6 of 4 mm diameter en alles wil doorbuigen.
Toch maar eens testen met messingbuizen.

:brouw:

_________________
https://modelingskillsflandres.blogspot.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 12:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 19888
Woonplaats: Bodegraven
Beetje echt late reactie, maar neem gewoon zilverzand, of fijner, vul het buisje en dan met een fohn rond een wieltje met inkeping laten vallen, dus zo'n wieltje wat ook op de buigijzers voor bijv verwarmingsbuizen zit (een katrol zou heel goed kunnen werken. Je moet in ieder geval zorgen dat het buisje goed volzit. En eentueel in meerdere stappen werken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement