well, de modder was netjes bruin totdat ik met de blanke lak begon. wel vreemd dat dat gebeurt met humbrol maar niet met revell; zal wel een verschilletje in de chemische samenstelling zijn want het lijkt puur een chemische reactie te zijn.
hmm, ziet er ook wel een beetje uit als een secondenlijmvlek (5x woordwaarde); die kunnen ook zo mooi wit uit slaan...
Citaat:
hoe nu wel precies het beste modder te maken, weet ik niet, ik ga er ook ff een keer wat meer mee experimenteren
dit was eigenlijk de eerste keer dat ik op zo'n grote schaal (-4x woordgrapwaarde
) met pigmentmodder op tracks aan de slag ben gegaan. Op een gemiddelde middenklasser (deze viel meer in de categorie boodschappentankje) gaat een bult meer modder dus je bent dan wel erg gauw door je pigmentspul heen (ik vind het niet zo'n probleem om nieuw pastelkrijt te moeten kopen, maar dat tot poeder schrapen is zo'n k*tklus..)
normaal gesproken gebruik ik voor modder een combinatie van schelpenzand (gewoon een kanariepieteigenaar overvallen), gedroogd zandbakzand, wat verf voor de kleuring en een beetje houtlijm om een leuk papje te krijgen.
ik heb voor de t-67 gebruik gemaakt van verfderrie onder uit de afvalpot (die mooie pot waar je je verfresten in dondert) in combinatie met wat kleurmiddelen en dat werkte ook wel aardig..
ik moet zeggen dat ik pigmentderrie wel het meest realistische effect vind geven, alleen moet je er dus wel rekening mee houden dat je dat dus aanbrengt na de blanke lak.
btw, gedroogde pigmentderrie is vrij stevig, dus je hoeft niet bang te zijn dat bij een klein tikje tegen de vitriagekast alles d'r af klettert..
wiej klungelt rustig wieters..
_________________
psst,
kitje kopen?_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'
the art of kliedering
Grendel Tzu