Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 1:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 okt, 2006 20:22 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Assen
En toch is ie mooi geworden :lol: :lol: :lol:

Jacco 8)

_________________
They depended on each other, and the world depended on them. Currahee!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 9:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Ik vind hem erg mooi geworden. En het is ook zeker een grappig model waar we er nog wel een paar van kunnen verwachten geloof ik. En je bent weer een les wijzer geworden na dit poject ook.

Je had misschien allee de loop een klein gaatje kunnen geven. Ziet er misschien net weer iets beter uit, maar dat is een kleindingetje op een ander klein dingetje. Alvast succes met de volgende en ik kijk er weer naar uit om die te gaan volgen.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 12:24 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Oss
Ziet er goed uit! Hij is mooi geworden. Wacht in spanning af op het volgende... :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 12:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 sep, 2006 20:33 pm
Berichten: 1498
Woonplaats: Valthermond
Zeer mooi geworden, toen ik het begin zag met die felle camouflagekleuren dacht ik, wat gaat dit nou weer worden, maar het is echt weer geweldig geworden.

En hoe heb je dat modder op de tracks enzo nou precies gemaakt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Je had misschien allee de loop een klein gaatje kunnen geven.


dat had ik ook bedacht, maar het loopje is me een paar keer afgebroken ("oeps, weer verkeerd vastgepakt. oeps, iets te hardhandig wat pritt-prut verwijderd. oeps.....") tijdens het bouwen (op een paar van de bouwfoto's kun je ook zien dat de loop d'r wel heel erg schuin bijhangt..) dus dat heb ik maar gelaten. de uitlaat heeft wel een opening gekregen, maar dat zie je dan natuurlijk niet terug :wink:

Citaat:
En hoe heb je dat modder op de tracks enzo nou precies gemaakt?


"je dondert een sloot wasbenzine in een mengbakje, klontert d'r een bult pigmentpoeder achteraan, rost er even in rond met de achterkant van je kwast tot je een modderachtige substantie hebt en bereidt je voor op een fijne kliedersessie"

wel aantekeningen maken he :wink:

d'r liggen nog een paar van deze apparaten op de stapel dus d'r gaan er later inderdaad nog een paar komen. maar eerst maar eens het hemmetje verder onder handen nemen...

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Grendel schreef:
Citaat:
Je had misschien allee de loop een klein gaatje kunnen geven.


dat had ik ook bedacht, maar het loopje is me een paar keer afgebroken ("oeps, weer verkeerd vastgepakt. oeps, iets te hardhandig wat pritt-prut verwijderd. oeps.....") tijdens het bouwen (op een paar van de bouwfoto's kun je ook zien dat de loop d'r wel heel erg schuin bijhangt..) dus dat heb ik maar gelaten.

Dan heb je de meest wijze beslissing genomen die er in deze situatie mogelijk was. En het doe verder niet heel veel afbreuk aan je model. Wel een beetje natuurlijk, maar daar hebben we het maar niet over. :lol:

Grendel schreef:
de uitlaat heeft wel een opening gekregen, maar dat zie je dan natuurlijk niet terug :wink:


Inderdaad, dat zie je er zeker niet aan af.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
@Grendel,

Wat de modder betreft: ik zei dat ook al in mn reactie hiervoor, is helaas uitgekomen. Ik heb het zelf ook weleens meegemaakt :(. Als je de modder mooi mengt, dan heb je een mooie kleur. Maar als het eenmaal droogt wordt het bijna wit! Ook ik heb het bij mij toen opnieuw bepoeierd :D.

Weet je dat ook voor de volgende keer....hoe nu wel precies het beste modder te maken, weet ik niet, ik ga er ook ff een keer wat meer mee experimenteren

Greetz,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 14:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
well, de modder was netjes bruin totdat ik met de blanke lak begon. wel vreemd dat dat gebeurt met humbrol maar niet met revell; zal wel een verschilletje in de chemische samenstelling zijn want het lijkt puur een chemische reactie te zijn.

hmm, ziet er ook wel een beetje uit als een secondenlijmvlek (5x woordwaarde); die kunnen ook zo mooi wit uit slaan...

Citaat:
hoe nu wel precies het beste modder te maken, weet ik niet, ik ga er ook ff een keer wat meer mee experimenteren


dit was eigenlijk de eerste keer dat ik op zo'n grote schaal (-4x woordgrapwaarde :roll:) met pigmentmodder op tracks aan de slag ben gegaan. Op een gemiddelde middenklasser (deze viel meer in de categorie boodschappentankje) gaat een bult meer modder dus je bent dan wel erg gauw door je pigmentspul heen (ik vind het niet zo'n probleem om nieuw pastelkrijt te moeten kopen, maar dat tot poeder schrapen is zo'n k*tklus..)
normaal gesproken gebruik ik voor modder een combinatie van schelpenzand (gewoon een kanariepieteigenaar overvallen), gedroogd zandbakzand, wat verf voor de kleuring en een beetje houtlijm om een leuk papje te krijgen.
ik heb voor de t-67 gebruik gemaakt van verfderrie onder uit de afvalpot (die mooie pot waar je je verfresten in dondert) in combinatie met wat kleurmiddelen en dat werkte ook wel aardig..

ik moet zeggen dat ik pigmentderrie wel het meest realistische effect vind geven, alleen moet je er dus wel rekening mee houden dat je dat dus aanbrengt na de blanke lak.

btw, gedroogde pigmentderrie is vrij stevig, dus je hoeft niet bang te zijn dat bij een klein tikje tegen de vitriagekast alles d'r af klettert..

wiej klungelt rustig wieters..

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 sep, 2006 20:33 pm
Berichten: 1498
Woonplaats: Valthermond
Grendel schreef:
Citaat:
En hoe heb je dat modder op de tracks enzo nou precies gemaakt?


"je dondert een sloot wasbenzine in een mengbakje, klontert d'r een bult pigmentpoeder achteraan, rost er even in rond met de achterkant van je kwast tot je een modderachtige substantie hebt en bereidt je voor op een fijne kliedersessie"

wel aantekeningen maken he :wink:


Wacht even, pen en papier, kun je het nog eens herhalen? :lol:
Bedankt voor de tip grendel ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2007 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Citaat:
well, de modder was netjes bruin totdat ik met de blanke lak begon.


Je hebt gelijk, ik heb wat verkeerd gelezen :oops:

Ik denk dat inderdaad met vrij veel houtlijm het goed moet lukken. Ik heb het voorheen weleens met gips gedaan dat...vrij wit is ;). Dus dan krijg je dat misshcienn eerder. Dan maar meer houtlijm usen :D

Greetz,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement