Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 23:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
aan alles komt een eind...

behalve aan een rupsband. de eigenwijze pokkedingen.
Vandaag dan dus eindelijk de laatste hand gelegd aan meneer ti-67. Voor het eerst sinds tijden een build waarbij eigenlijk alles vrij probleemloos (op wat eigenlijk onontkoombare plamuur- en schuurtoestanden na) verliep.
Achteraf kijkend naar de afrondingsfoto's (en dan met name de foto's waar ook de t-55 op staat die ik pak 'em beet anderhalf jaar geleden in elkaar heb geknoeid) vind ik het persoonlijk met name leuk om te zien dat ik toch aardig wat bijgeleerd lijk te hebben als het komt op wat realistischer bouwen.
Natuurlijk ben ik nog steeds geen top-builder zoals een aantal anderen op dit forum maar als ik zo zie wat ik vandaag de dag maak in vergelijking met anderhalf jaar geleden dan is dat toch een leuke motivatie om vooral verder te blijven priegelen met de geliefde plastic bouwhoopjes en nog meer te experimenteren met methodes en technieken om het allemaal nog wat echterderderder te maken.

D'r zijn natuurlijk nog heel wat andere technieken die ik wil proberen en/of beter onder de duim wil zien te krijgen dus dit was echt nog steeds niet het laatste bouwverslag waar ik jullie mee vermoeid heb...

het volgende knutselobject gaat voor de afwisseling maar weer eens in het vliegapparatenforum terechtkomen, maar het gaat er alleen wel eentje worden zonder vleugeltjes...

heb je dus een beetje plezier beleefd aan mijn schrijfseltjes dan weet je waar je me vanaf morgen kunt vinden :wink:



______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

het begin van het eind..

vandaag dus het laatste deel van mijn ti projectje en dat is -zoals bij mijn meeste wielapparaten- het kliederen met poedertjes. Persoonlijk heb ik nog nooit gewerkt met MIG pigmenten (dat moet er eigenlijk ook nog maar eens van komen....weer wat voor op de bestellijst) maar gebruik ik dit:

Afbeelding


nou ja, niet helemaal dat, meer dit:

Afbeelding


recept is simpel; neem een pastelkrijt en schraap dat vervolgens helemaal tot poeder met een scalpel. maak vervolgens een afspraak bij de fysiotherapeut en meld je ziek wegens erg veel last van RSI.
Als eerste begin ik meestal met een pastelwash; gooi wat poeder in een mengbakje, paar druppels wasbenzine d'r bij en vervolgens aanbrengen op dezelfde manier als je een pinwash doet. na een uurtje aantippen ziet je model d'r vervolgens ongeveer zo uit:

Afbeelding


als alles droog is (en dat gaat vrij rap met wasbenzine) gebruik ik meestal een grote zachte borstel en ga ik een paar keer zachtjes over de gepastelkrijtwashte gedeelten heen. hierdoor verzacht je de overgangen enigzins en ziet alles er wat natuurlijker uit.

na het detailwerk overgegaan op het net wat grotere werk; de uitlaat.
Nou kun je dat op z'n russisch doen (oftewel je model zo'n beetje voor de helft zwart maken om roetaanslag te simuleren) of je doet het op de israelische manier (een klein deel zwartmaken aangezien de israelieten net ietsje vaker poetsen)
Ikke ging voor het laatste:

Afbeelding


eerst met een vochtig penseel wat zwarte poeder aangebracht en enigzins rondgesopt. vervolgens met een droge kwast wat droog poeder aangebracht en voorzichtig uitgestreken om een wat mooier verloop te krijgen.

vervolgens even wat bruter aan het stoffen gegaan om wat vlekken aan te brengen en maar eens even een kijk-en-vergelijk plaatje gemaakt met daarop de onder handen genomen romp en de nog niet onder handen genoemen koepel:

Afbeelding


hierna wat "stof" in verschillende kleuren aangebracht over het geheel (haalt gelijk mooi de glans wat weg van de plakkerts), de rupsbanden en wielen gedaan, de koepel onder handen genomen, m'n werkblad opgeromen en maar eens even wat eindfoto's gemaakt.

daargadiedan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


even een paar detailplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding


en vervolgens z'n jongere broertje d'r bij gehaald:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


morgen gaat alleen nog even de blanke lak d'r over maar voor wat deze thread betreft....

KLAAR IS KLARA!


______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Je hebt weer een waar pronkstuk voor je verzameling Gren, Ik ben benieuwd wat je van Hemmetje maakt, maar daar kan ik, na deze, met niets anders dan vertrouwen op tegemoet zien.

Toch best leuk dat een model door beschadigingen en vuil veel aantrekkelijker wordt om naar te kijken. Tijd om eens met pastelkrijt over mijn frutselvliegjes heen te gaan :P

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 0:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
toch helaas pindakaas dat ik eerst dat andere ding dat klaar lag onder handen ga nemen :wink:

maar het hemmetje gaat gebouwd worden, promise :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Trouwens je had dus wel gelijk met je grondverf :oops:

Was vergeten dat er ook nog iets op de markt is wat wij snelgrond noemen, dat is dus deze verf :wink: en wij mogen er niet meer mee werken binnenshuis vanwege de beruchte OPS.

En staar je niet blind op die MIG pigmenten want je krijtje werk voor 99% hetzelfde en is stukken goedkoper :wink:

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 1:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Trouwens je had dus wel gelijk met je grondverf Embarassed

Was vergeten dat er ook nog iets op de markt is wat wij snelgrond noemen, dat is dus deze verf Wink en wij mogen er niet meer mee werken binnenshuis vanwege de beruchte OPS.


gelukkig, ben ik toch niet gek :wink:

(nou ja, niet gekker dan ik al was, that is 8))

Citaat:
En staar je niet blind op die MIG pigmenten want je krijtje werk voor 99% hetzelfde en is stukken goedkoper


ik denk dat het grootste verschil is dat de korrelstructuur vrij gelijkmatig is bij kant en klaar spul, maak je het zelf dan wil dat nog wel eens wisselen (as in het formaat van de korrel)
ik verwacht zelf ook niet al te grote verschillen maar het is toch wel altijd prettig om te weten waar je het over hebt voordat je tegen mensen gaat zeggen dat ze net zo goed met pastelkrijt kunnen werken :wink:

en niet geprobeerd is niet geleerd :)

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 7:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
ziet er prachtig uit begint bij mij meer en meer te kriebelen om ook een tank in elkaar te steken :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 9:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 sep, 2006 20:33 pm
Berichten: 1498
Woonplaats: Valthermond
Prachtig kunstwerkje geworden Grendel, maar zoals ik eerder heb gezegd:

IK vind die in zandkleur toch mooier ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 okt, 2006 20:22 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Assen
Mooi eindresultaat :D

Jacco 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 11:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 aug, 2006 20:47 pm
Berichten: 829
Woonplaats: lage zwaluwe (noord-brabant)
Grendel,
ik weet niet of je dat eerdere model nog een keer gaat doen,
maar ik zou die soort roosters ook doffer maken :roll:
nu lijkt het net of het niet geverfd is :wink:

verder een topprestatie :shock:

Groetjes Ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2006 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 22:48 pm
Berichten: 1229
Woonplaats: Nieuwkerkerk a/d ijssel
Prachtig eindresultaar grendel! die past mooi in de vitrine :wink:

Ik heb een Britse Crusader Mk.I gekocht op 1:35 :)
Lijkt me leuk om die gekke britse afrika camoflage te maken.

Dus daar gaan we binnenkort eens wat van brouwen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement