hallekiedee en hatseflats!
kijk, da's toch wel even wat anders, zo'n badkuip op rupsen. hoewel ik tot nu toe waarschijnlijk al meer geplamuurd en geschuurd heb dan bij alle drie de vliegtuigen die ik tot nu toe gebouwd heb samen vermaak ik me nog steeds kostelijk.
lekker ontspannen aan de gang met kledder en schuurpapier en met een leuk muziekje op de achtergrond. zou het iets met het verschil tussen mannen en vrouwen te maken kunnen hebben?
oke, dat klinkt een beetje vreemd. laat ik eens even uitleggen hoe mijn hersens tot deze vraag zijn gekomen.
tanks zijn recht en hoekig, vliegtuigen zijn rond en...euhm...niet hoekig in ieder geval.
toen ik tot die conclusie kwam schoot er gelijk een leuke associatieve gedachte naar voren: Libresse reclames!
een paar jaar geleden werd er geadverteerd voor een nieuwe vormgeving en de slagzin in deze reclame was:"want vrouwen zijn toch ook niet recht en hoekig?"
k, nu de combinatie.
vliegtuigen zijn dus ook niet recht en hoekig, tanks wel. tanks zijn dus de mannetjes, vliegtuigen de vrouwtjes.
vrouwen hebben nogal eens de neiging om lang door te blijven "zeuren" (die aanhalingstekens zijn om mezelf in te dekken...) als er iets niet goed gaat of niet klopt, mannen zijn vaak meer zo van "niet lullen maar doorgaan", dus wat relaxter over het algemeen.
zo, zodoende dus de vraagstelling:"zou het iets met het verschil tussen mannen en vrouwen te maken kunnen hebben?"
hmm, ik bedenk me net weer wat nieuws.
ik vind het dus vervelender om aan vliegdingen (vrouwtjes) te schuren en plamuren dan aan tanks (mannetjes).
K*t, hoe leg ik dat nou morgen weer uit aan moeders de baas...
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
ik plamuur, dus ik besta
zo, vandaag dus maar weer verder gegaan met het grote schuur- en plamuuravontuur. de lijm was uitgehard, dus tijd om vriend korrel 480 tevoorschijn te halen.
nou is dat natuurlijk niet perfect glad, maar niet getreurd. Allesj kom goet:
waarom dan toch zo veel tijd investeren in dit gedeelte? well, met name omdat nu in ieder geval die dekplaat er strak opzit. het enige vervelende is het opstaande "palletje" wat niet helemaal netjes sluit, maar ook dat is natuurlijk vrij eenvoudig te verhelpen met wat hulp van meneer alebastine en vriend schuurstick p180 en zijn wat zachtere kameraden.
terwijl de kledder van meneer alebastine aan het drogen was maar even voor alle zekerheid de handleiding doorgebladerd om te kijken of er niet stiekem later nog iets IN de romp moest gebeuren en wegens dat hoeft niet besloten om de romp dicht te gooien.
Helaas passen de rompdelen niet echt heel erg fabeltastisch, je zou haast gaan denken dat de trompetspelers hulp hebben gehad van ome Revell bij het ontwerpen van deze kit...
gelukkig heb ik voor niet al te best passende onderdelen een leuk stapeltje klemmen en met een flinke lading lijm en boel veel druk konden de ergste kieren toch nog voorkomen worden:
ondanks dat het geheel vrij goed in elkaar gedrukt behoorlijk wat tijd had om te drogen waren er nog steeds wat dingetjes die bewerkt moesten worden. ziehier een foto gemaakt na de eerste schuurronde:
gelukkig hadden de meeste naden -nadat alle hoogteverschillen verwijderd waren- niet veel meer nodig dan een overdosis lijm, dus het geklieder met de pasta van meneer alebastine was amper nodig:
met de neus aan het drogen tijd om even wat verder rond te kijken.
en tja, je kunt het er mee eens zijn of niet, maar de achterkant is nou ook niet echt een toonbeeld van goed passende onderdelen:
werderom weer wat kledder d'r over (in mijn hoofd komt nu een vrij vervelende sexueel-georienteerde associatieve gedachte naar voren die behoorlijk betrekking heeft op de inleiding van deze update...ugh):
en vervolgens vrolijk aan de slag met de nagellakremovert:
gedurende de droogperioden van de kledder ook alvast even een beginnetje gemaakt aan wat kratjes en benzinetanks enzo en deze tussendoor maar even gepast:
hmm, en toen werd het lastig. de kratjes klaar, plamuur was nog aan het drogen. wat nu.
ah ja! nutteloze gaatjes vullen!
en potverdriejandubbeltjes nog-an-toe! wat ziet ik vanvond in het nieuwe modelbouwmagazine? jawel, een bouwverslag van een t-55!
die gaart ik dus mooi niet lezen totdat mijn gebakje klaar is. hoe durven ze, een beetje mijn ego onderuit schoffelen
de rekels!
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
gren out