Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2005 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Goejesmogges vrienden,

Ben de afgelopen dagen met de bemanning van de Puppchen aan het schilderen geweest :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De winteruniformen hebben een basis van Tamiya Flat White. Vervolgens ben ik daar met een mix van witte en zwarte olieverf (een lichte grijstint) overheen gegaan, even een paar minuutjes laten aantrekken en daarna met een zachte kwast het meeste weer verwijderd, zodat in de plooien de grijstint achterblijft. Op de foto's is dit niet altijd even goed te zien, maar het zit er wel :lol:

De schoenen, riemen en handschoenen hebben alleen nog maar een basiskleur gekregen, die moeten nog wat meer diepte krijgen via wat washes en drybrushing. En hier en daar moeten ook nog wel wat touch-ups gebeuren :wink:

Waarschijnlijk zal dit projectje synchroon gaan lopen met het BCC gebeuren, want ik ben bang dat ik anders in tijdnood kom. Op zich heb ik wat moeite met meerdere 'onderhanden' projecten (het risico bij mij is dan erg groot dat ze allemaal ergens halverwege blijven steken :oops: ), maar voordeel is natuurlijk wel dat je wat afwisseling hebt en je, als het een staat te drogen, lekker verder kunt werken aan het andere project.

Tied veur een bakske :lol:

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2005 10:46 am 
Het lijkt me toch best lastig werken, als er iedere keer zo'n ventje op je potje verf gaat zitten. :lol:

Ziet er goed uit hoor. En zeker dat wit vind ik mooi gedaan!

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2005 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
The Wasp schreef:
Het lijkt me toch best lastig werken, als er iedere keer zo'n ventje op je potje verf gaat zitten. :lol:

Wilko


Ja, en het zijn Duitsers dus ze drinken mijn hele voorraad witbier ook nog op :wink:

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2005 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 23:03 pm
Berichten: 310
Woonplaats: s heerenbroek
hebben ze wel hun eigen fiets meegenomen? :D

_________________
waarom rijden er nog vrachtwagens rond???
omdat men geen groente en fruit per e mail verzenden kan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 mei, 2005 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
En volgens mij had hij zijn helm reeds gevuld met bier,want ik mis iets op zijn hoofd :D

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2005 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
homeghost schreef:
En volgens mij had hij zijn helm reeds gevuld met bier,want ik mis iets op zijn hoofd :D

Ron.


Sorry Ron, de helmen hebben onze vrienden blijkbaar thuisgelaten want ze hebben een soort bontmutsen op (ik denk dat ze meedoen aan een Ivan Rebrov lookalike competitie :wink: )

Afbeelding

Toen het gistermiddag op een gegeven moment binnen aangenamer was dan buiten (pffff.......) heb ik nog even een uurtje zitten knutselen en de mutsen op de figuurtjes geplaatst. Volgens de instructies zouden die mutsen groen moeten zijn, maar dat leek me nogal onwaarschijnlijk, dus ik heb de bovenkanten grijs gemaakt en de 'bont' flappen wit. Vervolgens een wash met Lamp Black en een drybrush op het 'bont' met Titanium White. De handschoenen heb ik ook een wash van Lamp Black gegeven.

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jun, 2005 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Gistermiddag weer een beetje verder gewerkt aan de Puppchen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Puppchen heeft een onderlaag van mat zwart, daarover Tamiya Desert Yellow (mijn Dark Yellow was op :wink: ) en daar weer overheen mat wit voor de wintercamo. Hij moet nog een wash, drybrush en misschien wat chipping krijgen.

Het spuiten van de Puppchen was het eerste experiment met mijn nieuwe airbrush :

Afbeelding

Een absoluut juweeltje :D :D :D

En ik heb ook met deze verf van het merk Aleeta gespoten. Deze kwam ik laatst tegen in zo'n hobbywinkel en omdat de flesjes goedkoper en groter waren dan de Tamiya potjes die ik gewoonlijk gebruik heb ik 'voor de probeer' er een paar van meegenomen. Valt me tot nu toe helemaal niet tegen :D

Afbeelding

Nu moet ik nog zien uit te dokteren hoe ik die schutter de handgrepen goed vast laat houden, en broeden op een diorama conceptje. Probleem is dat het zo'n klein ding is, dus het valt al gauw in het niet bij een secundair voertuig. Dus, als iemand nog suggesties heeft ...........

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jun, 2005 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
wat dacht je van een boomstronk en een paar struiken. als bijvulsel voor de diorame.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jun, 2005 20:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik mis wat aan je vrienden, ze zijn zo wit, beetje vervuiling op de broeken en wat shadowlines zouden je vrienden veel meer doen leven, dus wat shadow bij de mouwen, kappen enzo ook de binnenkant van de mouwen donker maken geeft meer diepte aan je figuren

BertUS (die ze graag in het echt zou willen zien)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2005 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Bert, uit diverse artikelen over het schilderen van winteruniformen heb ik altijd begrepen dat je de schaduwwerking in de plooien heel subtiel moet houden............ en dat heb ik dan ook geprobeerd te doen, maar misschien is het allemaal net iets te subtiel :lol: In elk geval, de uniformen hebben een basiskleur van Tamiya Flat White, en daar heb ik later een laagje lichtgrijs, gemixt van Titanium White en Lamp Black overheen gedaan. Daarvan heb ik vervolgens het meeste weer verwijderd, met de bedoeling dat het grijs in de plooien zou blijven zitten en de hogere delen weer meer wit werden. Het is helaas niet op alle foto's even goed te zien, ik zal er t.z.t. nog wat nieuwe maken. Oh ja, ik ga de uniformen nog wel wat meer vervuilen, maar dat wil ik eigenlijk pas doen op het moment dat ik het grondwerk voor het vignette klaar heb, zodat ik het op elkaar af kan stemmen.

Beagle, bedankt voor de suggestie ! Ik heb een paar ideetjes waar ik nog even wat verder mee wil spelen......... er zal in elk geval sneeuw aan te pas komen :wink:

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mp44_tom en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement