Terug van een weekje verlof en na de opruim en de was, tijd voor wat verder te knutselen aan de M48.
Me deze keer bezig gehouden met het bevestigen van de wielen. Weer kom ik tot dezelfde vaststelling dat ik de handleiding niet zo handig vind. Ik moet echt goed zoeken hoe ik de onderdelen juist moet houden en waar ik ze exact moet bevestigen. Maar met wat zoeken en proberen komen we er wel. Het belang van dryfitting is bij deze echt wel van toepassing.
Op de eerste 2 foto's hieronder zie je waar de wielen op bevestigd moeten worden. Bij de voorste 2 wielen en het achterste is er een veersysteem voorzien. Bij de middelste 3 is het wat makkelijker, deze zitten rechtstreeks op hun draagarm, dus maar 2 onderdelen aan elkaar, i.p.v. 4 tot 5 bij de andere 3.
Toen ik aan de andere kant hetzelfde wou doen, was ik even fout bezig. De handleiding legt telkens maar één zijde uit en tussen haakjes staan de nummers die je gebruikt voor aan de andere kant. Bij deze was ik iets te ijverig en had ik dezelfde draagarm genomen toen ik het eerste wiel probeerde te bevestigen. Ik zag wel dat het niet klopte, maar zat een hele tijd te prutsen, eer ik door had dat ik het verkeerde onderdeeltje gebruikte. Extra goed opletten dus ook bij deze handleiding.
Uiteindelijk na toch wel wat prutsen en zuchten, alle wielen kunnen bevestigen zoals het hoort. Wel enkele kleine photo-ech onderdelen per ongeluk los gemaakt. Het was niet altijd even handig om het lichaam vast te houden zonder ergens tegen te stoten. Maar die werden nadien terug bevestigd.
De 2 achterste draagwielen heb ik nog niet vastgelijmd, omwille van het makkelijker te maken om de rupsen te kunnen bevestigen.
Het is een kleine update, maar ik probeer de tijd die ik heb te benutten.
Vrijdag wordt ik geopereerd aan de schouder, dus dan kan het wel eens zijn dat ik wat langer buiten strijd ben.