Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2022 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 18:55 pm
Berichten: 74
Ik vind het zowiezo al geweldig wat je hier (weer) laat zien. Maar die koplampen en knipperlichten vind ik wel heel goed gemaakt zo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2022 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
knap spuitwerk.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2022 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Mooie voortgang, Steven. Hoe moet ik die uitlaten nu zien: vier pijpen van het spruitstuk naar de dempers, en twee pijpen die vanaf de dempers uitkomen in de wielkasten?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2022 7:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor jullie mooie complimenten. De uitlaat komt inderdaad zoals je beschrijft uit achter de tweede as. Er was zelfs wat PE voorzien bij Voyager om ze daar op te hangen. Ik heb dit wel tussendoor het chassis moeten beschilderen, je kan het niet apart houden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2022 0:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een serieuze update nu, want de Frog zit voor 90 procent in elkaar.

photo 556989

Eerst werden de motoren geïnstalleerd. Die zijn met een potlood gekleurd over de matte grijze Tamiyaverf en dan kregen ze een donkere wash.

photo 556988

De uitlaten werden gemonteerd op de spruitstukken. Maar er blijken nog een paar stukken te ontbreken. Sommige zaten nog op de sprue en konden geschilderd en toegevoegd worden. Een ander stuk, de bediening van de versnellingsbak, kan ik niet meer vinden, die was zeker geassembleerd maar nog niet geschilderd. Als ik deze nog vind, kan hij waarschijnlijk achteraf nog toegevoegd worden, dus ben ik maar doorgegaan.

photo 556990

Alles zit nog mooi symmetrisch, daar moet je wel voor opletten door de bevestiging op de middellijn van de motoren.

photo 556977

Onder de kap moesten ook nog een paar losse stukjes toegevoegd worden. Ik hoopte dat deze niet zouden dwarszitten.

photo 556976

Dat was ook niet het geval, maar toch ging de kap er niet van de eerste keer op. Dat komt door de metalen steunen die ik gemaakt had, die de kap iets te hoog optilden. Daarom heb ik vier sleuven in de onderkant geslepen. Toen alles met CA op zijn plek zat, bleek een van de carburatoren (?) niet op de rechtermotor te zitten. Maar dit zie je nauwelijks. Door het bevestigen van de kap is het ook praktisch ondoenbaar om de V-riemen op de motoren te leggen. Dit zou langs onderen moeten gebeuren. Ook dat zou je alleen door de twee gaatjes bovenaan kunnen observeren.

photo 556978

De kraan kon stevig gemonteerd worden en ze bleef ook draaibaar. Hier zitten ook de elementen boven de vloer op hun plek, met een paar kleine wijzigingen zitten die stevig vast.

photo 556979

Nu volgen een paar foto's waarbij ook de lanceerder geplaatst is, al heb ik hiervoor geen lijm gebruikt. Door de klemming zit hij toch vast genoeg. De slangen zijn daarbij in bundels door het chassis gestoken. Gelukkig bleek het mogelijk om de lanceerrail in transportpositie te laten, zodat dit klopt met de opgetrokken stempels. Ik stelde wel vast dat de rail gehinderd wordt om rond zijn as te draaien, dus vermoed ik dat sommige elementen niet zoals op plan ontworpen zijn. Nu kan de kraan ook niet goed draaien, een van mijn gescratchte slangen zit in de weg. Maar dit is in feite ook geen probleem als je er niet mee begint te knoeien. Verder zijn de wielen nog dry-fit.

photo 556980

photo 556981

photo 556982

photo 556983

En nog een paar met de raket als dry-fit. Hier moet wel nog PE voor bijgeplakt worden, dat ik dan ook zal moeten voorbeschilderen.

photo 556984

photo 556985

photo 556986

photo 556987

Het wordt dus tijd om eens aan de ondergrond te gaan denken. Maar eerst moet er dus nog gaan ge-highlight worden door een druppel geel aan het groen toe te voegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 mei, 2022 8:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Dat typische vale Russische groen heb je weer goed getroffen. De bouw zelf is natuurlijk ook weer zoals we gewend (en verwend) zijn! :brouw:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 mei, 2022 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Het ziet er heel fraai uit, Steven!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2022 1:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, jongens. Die kleur is eergisteren wel nog wat aangepast. Maar ik had ontdekt dat er nog een onderdeel ontbrak aan de vaste assen.

photo 557308

Die assen eindigen in een locator pin, dus je zou denken dat die in het midden van de velg uitkomt. Maar de assen hebben nog een ingebouwde overbrenging, waardoor de aansluiting een halve centimeter lager komt. Dit was niet te vinden op de resin wielen, dus moest ik dit stukje nog van de kitvelgen af halen.

photo 557309

Dan is de truck gespoten met een mengsel van hetzelfde groen, wat wit en wat RLM4 geel.

photo 557312

photo 557313

photo 557314

photo 557315

Nu is hij eindelijk klaar voor de decals en wat er daarna nog komt aan verweringsproducten.

photo 557317

photo 557316

De raket is nu wit, maar door de flash zie je niet de nuance die ik met lichtgeel gelegd heb.

photo 557307

Dit simpele kadertje is prima voor de Frog. Hij past er goed in.

photo 557310

Met piepschuim wordt een podium in MDF opgevuld.

photo 557311

Er is nu plaaster in het kader gegoten en met de vinylwielen zijn er wat bandensporen getrokken zoals ik ze ook in het boek van de Scud zag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2022 0:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit kadertje is nu volledig geschilderd. Ik had een Humbrol acrylic spuitbus en heb daarmee het hout groen gespoten.

photo 557685

Dan heb ik met aardekleuren het plaaster gespoten.

photo 557686

photo 557687

De raket heeft zijn decals gekregen, die waren rijkelijk voorzien. Helaas ben ik een stuk kwijt geraakt na het aanbrengen. Ik heb dit met fineliner moeten reconstrueren. Ik ben daarbij iets overscale gegaan.

photo 557683

photo 557684

De truck is volledig behandeld met een bruine wash van AK.

photo 557688

De decals voor de rode sterren waren buiten register geprint door Trumpeter. Ik besloot om de sterren zelf te spuiten. Toen dat gebeurd was, bleek de voorste ster uit het midden te zitten, die wordt dus nog eens overnieuw gespoten.

photo 557689

De wielen zijn met pigmenten gekleurd en gefixeerd met p+.

photo 557690

Ze zijn voorzien van koperen pinnen, die passen in gaatjes die ik in het plaaster geboord heb.

photo 557691

De wielen hadden de neiging om los te komen doordat de Tamiya verflaag losliet achter het resin. De pin zat toen al in het plaaster, maar ze was erg plooibaar. Daarom was het mogelijk om de wielen om te plooien en een nieuwe druppel lijm toe te voegen.

photo 557693

photo 557694

photo 557695

photo 557696


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2022 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Dat gaat er goed uitzien, Steven! Ik begrijp alleen het verloop van de bandensporen in de modder niet helemaal.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement