Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 11:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2021 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2502
Woonplaats: Den-Haag
Genoeg voorbeelden Jeroen.

Het blijft wel een gaaf voertuig.
Heb hem ook gebouwd, twee keer zelf, zo veel mee te doen. Wordt vast weer een plaatje.

Succes met je mega project.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2021 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Oke mannen,

Na aanleiding van de comments aangaande het canvas van de Dodge heb ik het toch veranderd. Aanpassen was niet mogelijk dus het oude is afgebroken. De tissues gaan deze keer niet gebruikt worden, in plaats daarvan 'green stuff' twee componenten putty, een gele en een blauwe die je samenkneed tot het groen wordt.

photo 532899

Van papier zijn malletjes gemaakt.

photo 532900

De putty wordt vlak gerold op een glasplaatje. Met water wordt het nat gehouden (kan ook met talkpoeder) zodat het niet plakt aan het glas. Het papiertje erop voor de afmeting en snijden met een lang mes, ik gebruikte het vouwmes uit de photo-etch folding tool. Eerst de voor- en achterkant op de laadbak plaatsen.

photo 532901

Daarna het middenstuk. Het viel niet mee om vouwen te creëren maar uiteindelijk best wel tevreden. Hier en daar een paar rare plekjes die ik later probeer weg te schuren.

photo 532902

Als laatste het stukje canvas over de cabine. De spantouwen en bevestigingspunten volgen later. Eerst de boel in de primer gaan zetten. Het was nog wel even spannend om het stukje canvas van het voorraam te krijgen.

photo 532903

photo 532904

photo 532905

De tank-figuurtjes zijn ook bijna klaar. Eerst de hoofdjes, deze hadden al de basislaag flesh gekregen en een vernislaagje. Met een donkere fleshkleur en een fijn penseel zijn de schaduwpartijen aangebracht. Na droging zijn de highlights gedaan en de ogen. Ook de wangen met een puntje rood en blenden met een vochtig penseel.

photo 533020

Het resultaat was nog niet naar mijn zin. Dus een aantal stappen herhaald.

photo 533019

Daarna de helmen aangepakt en een brilletje op één van de helmen aangebracht.

photo 533021

De figuurtjes zelf - voor de Easy Eight Sherman - na het inlijnen, hebben ook schaduw (boven) en highlights (onder) gekregen.

photo 533022

Daarna de uniformpatches en een filtertje van buff.

photo 533023

Dit is ook voor de figuurtjes van de Jumbo gedaan. Dus eerst inlijnen, daarna schaduw (boven) en highlights (onder).

photo 533024

Als laatst de uniformpatches en filter van buff.

photo 533025

In hoeverre je van deze laatste vier figuren nog iets kan zien weet ik niet. Volgens de referentiebeelden zie je alleen de hoofden en stukjes schouder.

Dat was het voor nu. Later meer.
Cheers mates!

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2021 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 jan, 2021 13:59 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nieuwegein
Jeroen,
Het valt me tegen dat je de veters van de schoenen bent vergeten te schilderen.

Maar even serieus. Wat een update weer. Ik vind dit echt heel mooi. Duidelijke foto's ook. De hoofdjes zijn heel erg realistisch.
Dat 'green stuff', hoe werkt dat precies. Is het iets van vulmiddel? En wat is de droogtijd ervan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2021 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2502
Woonplaats: Den-Haag
Mooi man.

Die canvas huif vind ik ook beter, ziet er goed uit zo.
Je figuren zijn weer top zoals altijd. Gebruik je olie verf?
Wat een filter al niet kan doen i.s.m. shadows en highlights.

Lekker bezig.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2021 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Mooi canvas en waanzinnig mooie figuren....top :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2021 15:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Thanks gents! Figuurtjes doe ik met alkyd en olieverf, laat zich goed mengen. Green stuff is eigenlijk een soort 2-componenten klei. Component geel mengen met component blauw (1:1), wat uiteindelijk groen wordt. Epoxy putty noemen ze het.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2021 18:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, lees ik je nu pas; mooie huif, nog niet af natuurlijk, maar niettemin mooi. Dank voor je uitleg, want het is niet dat ik meer wist dan after-market en het opschuren van het tissue. Groet en ik wilde al zeggen: succes met de laatste loodjes, maar laat ik dat gewoon een keertje niet doen:-) Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2021 20:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Jeroen Zuiderduin schreef:
Oke mannen,

Na aanleiding van de comments aangaande het canvas van de Dodge heb ik het toch veranderd. Aanpassen was niet mogelijk dus het oude is afgebroken. De tissues gaan deze keer niet gebruikt worden, in plaats daarvan 'green stuff' twee componenten putty, een gele en een blauwe die je samenkneed tot het groen wordt.

photo 532899

Van papier zijn malletjes gemaakt.

photo 532900

De putty wordt vlak gerold op een glasplaatje. Met water wordt het nat gehouden (kan ook met talkpoeder) zodat het niet plakt aan het glas. Het papiertje erop voor de afmeting en snijden met een lang mes, ik gebruikte het vouwmes uit de photo-etch folding tool. Eerst de voor- en achterkant op de laadbak plaatsen.

photo 532901

Daarna het middenstuk. Het viel niet mee om vouwen te creëren maar uiteindelijk best wel tevreden. Hier en daar een paar rare plekjes die ik later probeer weg te schuren.

photo 532902

Als laatste het stukje canvas over de cabine. De spantouwen en bevestigingspunten volgen later. Eerst de boel in de primer gaan zetten. Het was nog wel even spannend om het stukje canvas van het voorraam te krijgen.

photo 532903

photo 532904

photo 532905

De tank-figuurtjes zijn ook bijna klaar. Eerst de hoofdjes, deze hadden al de basislaag flesh gekregen en een vernislaagje. Met een donkere fleshkleur en een fijn penseel zijn de schaduwpartijen aangebracht. Na droging zijn de highlights gedaan en de ogen. Ook de wangen met een puntje rood en blenden met een vochtig penseel.

photo 533020

Het resultaat was nog niet naar mijn zin. Dus een aantal stappen herhaald.

photo 533019

Daarna de helmen aangepakt en een brilletje op één van de helmen aangebracht.

photo 533021

De figuurtjes zelf - voor de Easy Eight Sherman - na het inlijnen, hebben ook schaduw (boven) en highlights (onder) gekregen.

photo 533022

Daarna de uniformpatches en een filtertje van buff.

photo 533023

Dit is ook voor de figuurtjes van de Jumbo gedaan. Dus eerst inlijnen, daarna schaduw (boven) en highlights (onder).

photo 533024

Als laatst de uniformpatches en filter van buff.

photo 533025

In hoeverre je van deze laatste vier figuren nog iets kan zien weet ik niet. Volgens de referentiebeelden zie je alleen de hoofden en stukjes schouder.

Dat was het voor nu. Later meer.
Cheers mates!

Jeroen

Wow, ziet er heel gaaf uit, ik wilde dat ik ook zulke mooie figuren kon maken. Ga ik volgen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2021 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Stiekem heel stiekem ben ik wel jaloers op je doeltreffendheid van je figuren.

Het wordt weer een topstuk

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2021 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hoi, even een random vraagje, maar met welke dikte boortje boor je gaatjes in de voeten?
BVD
Christian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement