De afgezaagde stukjes zijn hier nog eens in twee gesneden om er een millimeter materiaal in de breedte van tussen te halen. Van de zijkant is de onderhoek afgeschuurd om het hoekverschil te corrigeren. De achterplaat heeft nu een iets schuinere helling.
De plaat die het transmissiehuis afsluit, heeft een veelvoudige symmetrie maar geen extra paspin om ze uit te lijnen. Zou toch aanwezig geweest moeten zijn.
Het voordeel van dit grote deksel is dat ik weinig moeite zal moeten doen om de hull verder af te sluiten. Ik heb de sprockets hier eens op gezet en ze kwamen in de breedte goed overeen met de bogies.
Nu volgt er weer een zware opgave. Er moet aan beide fenders 2 millimeter materiaal weg.
Het wegzagen van die strip styreen tot aan het schuine pantser is niet zo'n probleem, met de Airwaves-zaag kan dit lijnrecht.
De moeilijkheid ligt in de hoek van dat pantser. Door het weghalen van die 2 millimeter ontstaat er een trapje in het schuine pantser langs de naad. Omdat de fenders even hoog moeten liggen, kan dat trapje niet vereffend worden in de hoogte. Mijn oplossing is een hoekaanpassing, door deze ribbe door te zagen en iets uiteen te duwen na een oppervlakkige insnijding in de plooirand. Omdat er maar zo'n klein hoogteverschil is, zal het volgens mij niet te zien zijn dat de hoek van het buitenste schuine pantser licht verschilt van die van het binnenste. Daarvan kan ik de hoek niet aanpassen omdat het aan meerdere ribben grenst en ik kan het ook niet schuren door de giethuid. Overigens loopt de giethuid van de echte tank minder ver door naar achter dan op het model.
Aan de buitenzijde is nu nog een trapje te zien in de kazemat. Ook daar is namelijk twee millimeter van verloren gegaan.
De oplossing daarvoor hangt samen met het regelen van de ophanging. Van de fenders wordt nu in de lengte 1,5 millimeter weggezaagd achter de verstevigingsplaat.
Hier is het materiaal weggehaald en wordt het stukje terug aangezet.
Dit brengt zowel de eerste sponson en roller terug in de juiste positie, als dat het de trap uit de frontplaat haalt.
Hier moet nu alleen nog het schuine pantser omhoog gewerkt worden voor het horizontale trapje. Ik denk dat het nodig zal zijn de binnenkant vast te lijmen aan een dunne styreen steunplaat om zo de juiste hoogte vast te zetten en een scherpe naad te krijgen. De sporen die bovenaan niet meer overeen komen, zijn een gevolg van het splitsen van de hull. Dat wordt later geregeld.
De lasnaad op de fenders wordt hier met een lemmet losgesneden, om ze daarna tegen de hull aan terug vast te zetten. Er zat nog wat ruimte tussen door de versmalling.
Het resultaat van deze operatie is te zien in de volgende afbeelding. Het groene is al gecorrigeerd, het oranje zal nog eens een doorsnijding van de fenders vragen. Bij de gele lijnen moet er niet veel materiaal van tussen, bij de rode toch meerdere millimeters. We gaan in het oog moeten houden hoe de aanpassingen van links naar rechts elkaar zullen beïnvloeden.
De aanpassing is al aan beide fenders uitgevoerd.