Ondanks de schaarse bouwtijd kan ik toch weer wat laten zien:
De cilinders hebben hun PE-delen gekregen. Niet alles, dat is te zien aan het wit styreen
Sommige PE-stukjes waren met echt te klein om deze én fatsoenlijk én allemaal geplooid en geplaatst te krijgen.
Ik had ook een probleempje met het Krauss-Helmholtz Lenkgestell. Verkeer in elkaar gezet schat ik, ik las hier in andere verslagen niets over.
Het dun stukje dat de as met de balk verbindt was in mijn geval te lang, hier heb ik een stukje tussenuit gehaald.
Dit systeem zorgt ervoor dat de voorloopas de 1ste aangedreven as zijwaarts kan duwen, tegengesteld aan de richting van de voorloopas. Dit zorgt voor minder weerstand en slijtage.
Foto van Wikipedia
De voorloopas zelf wil ik er nog even af laten ivm het spuiten.
Het interieur van de cabine ziet er nu al heel anders uit.
De panelen van de cabine hebben ook al wat PE gekregen. De handrail is een staafje evergreen van 1mm dik, het onderdeel van trumpeter was het net niet.
Totaalplaatje (keteldelen zijn nog niet aan elkaar gelijmd.
Maar het grote probleem komt steeds korter bij: wat is de logische volgorde voor het spuiten?
Loc wordt rood met zwart. Onderstel rood, de ketel en cabine kan je bouwen als 1 geheel, dat wordt dan zwart.
Maar wat met het interieur en het glaswerk/PE?
Bij de vrachtwagens is het mogelijk om de cabine apart te spuiten van het interieur en erna het glaswerk en interieur te spuiten, maar hier?