Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 jan, 2020 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
En opeens gaat het dan best hard :D ... we naderen het einde.

Met Pigmenten Sand A, Sand B en Middle East soil (liggen dicht bij elkaar, maar ik vind de variatie toch iets mooier) het zand en stof aangebracht. De mitrailleurs zitten erop, en de poppetjes even geplaatst. Zelf vind ik het een geslaagd geheel, wel.

De side-skirts waren nog niet naar mijn zin, die krijgen een nieuwe behandeling. De antennes en de LIC staken (ook al vind ik het niet mooi, maar ook in het veld zitten ze er op) moeten er nog op.

Links achterop de koepel een normale, zwarte 2 m antenne, die heb ik, maar rechts moet er een lange 3 m antenne op die ik ook over de tank wil ‘buigen’ . Die is ook wat dikker. Ik heb geprobeerd met een Evergreen staafje wat verdunning te krijgen naar boven toe, maar heb nog geen geschikte methode gevonden ... heb tussen twee schuurpapiertjes proberen te rollen, maar ze blijven niet rond :oops:

Ik vind hem best mooi worden, het is best een bakbeest trouwens, en overweeg een eenvoudig desert diorama te maken om hem in te zetten.

photo 495779

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 8:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ja, het figuurtje wordt al beter, maar geloof me, je mag best overdone werken, je bekijkt dat dan namelijk met je neus op het figuur.
Wat ik nog wel eens doe is het figuurtje voor de spiegel houden, verbazingwekkend wat er dan allemaal opvalt "Nou het wordt weer eens tijd om mijn haar te kammen" :)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 14:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er mooi uit, lekker stoffig.

Wat me wel opvalt is dat de uniformen van je figuren, de kistjes met munitie op de toren alsmede de vele machinegeweren nog erg schoon zijn t.o.v. de rest van de tank. Je figuren lijken alsof ze in de regen hebben gestaan terwijl je tank helemaal stoffig is.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2020 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Klopt, de uniformen hebben een stofjasje (licht) gekregen. De mitrailleurs hebben wel degelijk een light dust-wash gehad, maar heel lichtjes, langs de randjes / boutjes. Want die laten ze echt niet open en bloot als de omstandigheden zijn waarin deze tank heeft gereden :D .
Als je referentiefoto’s bekijkt zie je dat ‘onderweg’ in stoffig of zandig terrein de mitrailleurs vrijwel altijd worden afgedekt met een zeiltje.

Ik ben bezig met een tableautje om de Merkava op te zetten, heel eenvoudig, ik ga het niet eens een diorama noemen :D .Ik wacht nog steeds op de levering van Evergreen staafjes om te kijken of ik daar de lange, witte antenne van kan maken.

Fotolijstje uit de aanbieding bij de Action, A4 formaat, dat heeft het bakbeest wel nodig.
Uit de kleuterklas wat DAS-klei gestolen, en een soort rivierbedding in elkaar gekleid met twee verhogingen.

photo 495981

Nadeel van deze klei is dat er altijd wat scheurtjes zijn na het drogen, dus met wat putty gedicht.
photo 495982

Wat steentjes uit de tuin, schelpenzand en AK Desert Sand een eerste laag aangebracht.

photo 495980

Met verf ga ik eerst wat kleur aanbrengen en de rotsen schilderen, en daarna wat washes en pigment, dan hoop ik dat de Merkava tot zijn recht komt.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2020 11:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Daar duikt ook alweer die AK op, met goed resultaat. Hoe ziet dat zand er van dichtbij uit? De ene grote zwartwitte steen valt nu erg op. Ik weet niet of vuursteen ook zulke afmetingen kan aannemen, je vindt het als dunne lagen in zandafzettingen. De tank vind ik er al heel mooi uitzien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2020 20:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Steven, is wel aardig, de desert sand paste van AK. Rotsen e.d. worden nog geschilderd, en de kleuren van het zand nog wat gevarieerd.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 2:48 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Silmaril schreef:
. De mitrailleurs hebben wel degelijk een light dust-wash gehad, maar heel lichtjes, langs de randjes / boutjes. Want die laten ze echt niet open en bloot als de omstandigheden zijn waarin deze tank heeft gereden :D .
Als je referentiefoto’s bekijkt zie je dat ‘onderweg’ in stoffig of zandig terrein de mitrailleurs vrijwel altijd worden afgedekt met een zeiltje.

Goed punt, de crew van jouw tank heeft net de hoes verwijderd. :brouw:



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2020 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Met excuses voor mijn belabberde fotokwaliteiten (gewoon met de iPhone, ben ik bang :D ), maar ik kon hem even buiten zetten vandaag.

Deze kit was een genot om te bouwen. Meng komt hoog op mijn lijstje :D ... de enige problemen die ik had waren met de tracks (worden meer afgekraakt, stupide systeem - dat zijn Fruil tracks geworden) en de passing van wat resin after-market onderdelen.

Hij is redelijk geworden wat ik voor ogen had. Er zijn best veel duidelijke referentiefoto’s, daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Ik wilde een op zich nette, maar wel stoffige Merkava. Het is wel een grote tank, ook als je hem naast een T-80 of King Tiger zet. De Merkava 4 is nog een meter groter!

photo 496256

photo 496257

photo 496258

photo 496259

photo 496260

photo 496261

Ben benieuwd wat jullie van dit projectje vinden.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2020 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Damn jij bent snel,
Ik vind je werk solide er uit zien. Strakke bouw prima basislaag en (hoewel niet mijn stijl) een efficiënte verwering.

Ik denk dat voor jou geldt dat je de voertuigen wilt bouwen en op een overtuigende manier wilt presenteren. Dat lukt je goed.
Als ik modelbouw technisch er naar kijk mag de verwering iets verfijnder.
Maar nogmaals is hier niets mis mee

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2020 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Wat een snelheid inderdaad, en dan ook nog met zo'n goed resultaat! Geen opmerkingen, maar alleen een groot compliment :brouw: !!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement