Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Da's zeker knap soldeerwerk!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 23:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Silenoz schreef:
Thx, en graag gedaan die uitleg. Mocht je het zelf proberen, stel gerust vragen.


No way ... :D . ik vind het PE op 1/35 al te klein voor mijn worstvingers en +2 leesbril :D

Gaaf model!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2019 8:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Netjes hoor.
Ik heb al moeite met 1/35 solderen. Misschien maar meer oefenen.

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2019 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Even het stof afblazen en bijbenen...

Ah in verband met het solderen, oefening baart kunst... is al bij al vlotter gegaan dan verwacht eigenlijk dat solderen...

Waar ben ik gekomen:

Na een onvrijwillige duik was dit het resultaat (de landing was al even gecontroleerd als de lancering):
Afbeelding

met een paar gebroken delen als gevolg. Gelukkig waren het vooral "schone" breuken, dus redelijk recht en zonder veel nevenschade. Ook was ik gelukkiglijk nog niet bezig met de PE details aan het toevoegen.

Nu bezig met de componenten in droogpassing toe te voegen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er gaat nogal wat schuurwerk nodig zijn om alles passend te krijgen. Door het rechten van de fenders naar de romp zijn alles steunpunten van de accesoires schuin gaan staan... dus jah... meer schuren...

ook voor de tracks... 

Zoals geleverd:
Afbeelding

en jammer genoeg met het detail aan het blok gelijmd, wat gaat zorgen voor veel en leuk schuurwerk, openen van de gaten en herstellen van het detail... JOY (to the world... )

Dus basic losgesneden, klaar om aangepakt te worden... (waarom heb ik die tracks niet bijbesteld van OKB Grigorov???)

Afbeelding

Ik ben begonnen met het opschonen van het eerste trackstuk... zoveel mogelijk wegvijlen, openingen voor het sprocketwiel opnieuw maken enz...

na 1.5h was ik hier:

Afbeelding

en dan was ik nog niet op het einde, integendeel... en dan komen er nog 5 achter

daarom gekeken waar ze tracks 1/72 in voorraad hebben en deze besteld:
Afbeelding
van ACE...

Verder de basis van de kraan nog eens bekeken. Vorige foto was dryfit (nu nog steeds, maar...)
De basis schuin afgevijld/-geschraapt en dan een plaatje styreen opgekleefd
Afbeelding

en hier past ie al beter, ook de basis van de kraan iets bijgewerkt zodat die ook beter staat, maar hier heb ik nog geen foto van, nu enkel nog de cilinders rechten:

Afbeelding

Het dozerblad vooraan zou ik neerwaarts willen positioneren:
Afbeelding

Deze zit momenteel vastgegoten.

Eerst een beetje creatief met styreenstaaf, stukjes sprue en restjes van een PE-fret tot ik de volgende puzzel had:
Afbeelding

en na assemblage staat de vervanging van het meegegoten stuk klaar.:
Afbeelding

De staaf van de cilinder is nog te lang, maar die wordt bijgewerkt bij het passen van de andere onderdelen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2019 12:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het is wel priegelwerk van d eerste orde he? Maar ziet er in macro ook goed uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 dec, 2019 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Grappig dat men op de gebruiksaanwijzing aangeeft dat je de resin tracks kan gebruiken maar ook de Trumpeter kit track, alsof ze hetzelf al weten. Lijkt mij ook best een opgave om de resin tracks rond de wielen te krijgen. De photo-etch variant is een veel beter alternatief.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 dec, 2019 9:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Bedankt voor de complimenten.

In verband met de tracks, deze kit kost redelijk wat, en eigenlijk zouden ze dat wel beter mogen verzorgen... Bij andere resinkits hebben ze links en rechtse exemplaren, zodat deze kant steeds naar binnen kan gemonteerd worden, of hebben ze een ander gietsysteem. Ik denk zelfs, aan de meegegoten sprueattachments te zien dat het rechtstreekse kopjes zijn van 1 of andere kittrack...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 dec, 2019 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Prachtig werk hoor!

Maar je laat hier wel weer goed zien, waarom ik zo'n hekel heb aan resin kits: het is duur, en dan is alles krom, details versmolten in de grote malblokken, moeilijk te bewerken, putjes en bubbels, om niet te spreken van het giftige fijnstof bij schuren...nee, dan houd ik het liever bij plastic, daar zijn dat soort problemen met eenvoudiger middelen te verhelpen. Alleen voor figuren is resin beter.

En dat PE, ik vind het knap wat je voor elkaar krijgt. Bij mij zou de helft al ergens in de vloer verdwenen zijn en de andere helft krijg ik met mijn dikke trilvingers niet recht op het model.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 dec, 2019 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Stoer model. Succes met deze. Die kisten vind ik erg goed gelukt.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Laatst bijgewerkt door Luuk_W op ma 16 dec, 2019 19:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 16:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
thx,

ik kan je begrijpen in verband met resinkits, maar deze blijven toch het voordeel hebben dat ze modellen aanboren op deze manier die niet zo snel als plastiekkit op de markt gaan komen. Ook zit er een heel groot verschil in de verschillende merken, en dat zou inderdaad wel beter mogen gezien de kostprijs die je betaald voor zo'n kit. Langs de andere kant verwacht ik ook geen shake&bake... Hoewel ik me soms wel afvraag, hoeveel de meerkost ging zijn van de totale kit indien ze deftige tracks bijvoegen, of zelfs gewoon als ombouwkit verkopen voor de, in dit geval toch, Trumpeter basiskit. waarbij je de bovenbouw op het Trumpeter onderstel past. Allemaal verschillende benaderingen, die deze kits misschien wel toegankelijker zouden maken. In zekere zin van deze nogg mee, ik heb er andere liggen in mijn stash, waar ik al kramp krijg in mijn portefeuille, alleen al van ernaar te kijken. Ze hadden beter gewoon een plan gegeven met de afmetingen en er een scratchkit van gemaakt in plaats van te leveren wat er in de doos zat.

Mocht je ooit kits willen bouwen in 1/72 kan ik je sowieso enkele merken aanraden, en ergens moet ik zeggen dat deze erbij zit, ik heb ze veel slechter gezien dan dit..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement