Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 15:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 1:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Mooi hoor hoe je de details bij elkaar scratcht!

Dit soort beschrijvingen maakt dat anderen (ik in ieder geval) eerder ook zoiets proberen, dank daarvoor!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank u voor de opmerkingen.

Zoals aangegeven zou ik met de compressor aan de slag maar ik heb eerst de wielen er even met Micro Liquitape opgezet. Dit om te zorgen dat het model niet meer op de vering staat. Toen ik echter de middelste wielen pakte zag ik nog wat werk hieraan.

Afbeelding

Deze gleuven ben ik aan het opvullen met CA en als dat gebeurd is kan ik het weer vlak draaien.

Dan toch maar de compressor. Trumpeter had het omcirkelde onderdeel bedacht als ondersteuning voor de compressor.

Afbeelding

Bij het onderzoeken of dit echt zo was ben ik geen enkele foto tegengekomen die dit staafde. De compressor hangt aan de ketel. Zo wil ik het dus ook gaan maken. Als eerste diende dit onderdeel te verdwijnen. Maar goed ook want het zat niet helemaal recht zie ik nu.

Afbeelding

Hier is de steun verdwenen, de gaten opgevuld en een extra elektrakastje geplaatst wat ik op de referentiefoto's wel terug zie.

Na wat scratchwerk heb ik uiteindelijk dit kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit begint er al wat meer op te lijken. Nu nog een klein beetje leidingwerk aan de compressor en dan is dat klaar.

Ik ben altijd een beetje van de hak op de tak bezig en dus kan het zomaar gebeuren dat ik ineens weer met wat anders bezig ben dan de compressor. Zo had ik nu bv zin om wat detailwerk aan de cilinders te maken. Het begin is er, de afwatering.

Afbeelding

Nu eerst op zoek naar wat dun koperdraad voor de drukleidingen. Kan ik weer even wat anders doen.

Wat ook niet in de kit zit is een grote veer die op alle foto's te zien is behalve op die van Trumpeter. Deze veer dient volgens mij om de omkeerinrichting van voor- of achteruit makkelijk te bedienen. In verschillende WIPs zie ik dat veel mensen hebben gekozen om een soort stangenconstructie te maken waar de veer aan de onderkant dan aan vast gemaakt wordt. Op een foto die ik zie is dit niet juist en zit deze veer gewoon aan een hoeklijn. Dat lek mij een betere oplossing en zo is het dus ook gemaakt. Ook is de veer aan de bovenkant niet vastgemaakt aan de steun meer aan een schetsplaat welke op de as is gemaakt. Indien gewenst kan ik de referentiefoto's ook laten zien. Hieronder echter de foto van mijn gebrouw.

Afbeelding

Als laatste nog even gekeken hoe het er tot zo ver uitziet.

Afbeelding

Ik moet nu goed op blijven letten of ik eerst nog wat moet scratchen/bouwen of dat er eerst geverfd dient te worden. Ik wil echter zoveel als mogelijk eerst alles geplakt hebben. Als echt het schilderwerk aan de beurt is zal ik eerst de tender maken omdat ik hier makkelijk een uit te proberen spuitvolgorde wil oefenen voor ik dit op de loc doen. Zover is het echter nog niet dus ik ga eerst even verder aan de loc.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

Iedereen een veilige jaarwisseling gewenst.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 19:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet even niet meer precies hoe het zat met die compressor, maar volgens mij heb je versie 1,die dus echt op de Kriegsloc zat, later is deze veranderd en een huis er om heen gezet, voornamelijk over de "cilinders". Er warem ook een aantal refits geweest waarbij een aantal zaken zijn veranderd en verbeterd

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 21:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
... vet cool... 8)

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Bert Takken schreef:
Ik weet even niet meer precies hoe het zat met die compressor, maar volgens mij heb je versie 1,die dus echt op de Kriegsloc zat, later is deze veranderd en een huis er om heen gezet, voornamelijk over de "cilinders". Er warem ook een aantal refits geweest waarbij een aantal zaken zijn veranderd en verbeterd


Ach Bert, er zijn zoveel uitvoeringen van deze loc dat bijna alles mogelijk is volgens mij. Omdat ik geen foto heb gezien met zo'n frame wil zeker niet zeggen dat het niet mogelijk is.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben de laatste tijd een beetje laks met de updates maar dat komt omdat ik gewoon lekker bezig ben. Ik vergeet dan om foto's te maken maar het is nu echt weer tijd voor een update.

De locomotief moet nu toch wat in de verf gezet gaan worden en daarom ben ik even aan de tender begonnen. De frameplaten aan de binnenkant hebben behoorlijk wat ejectorpinmarks en deze moeten gevuld worden. Ook kan ik op referentiefoto's zien dat deze platen aan de bovenkant een draagvlak dienen te krijgen. Hiervoor mest ik van de platen 0.25mm deels afsnijden. Dat gaat wat lastig en om dit voor elkaar te krijgen plak ik deze platen met dubbelzijdig tape op mijn werkplaat en dan kan ik makkelijker snijden.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk maken deze foto's mijn tekst wat duidelijker.

Ook dienen er op de zijplaten onder de tank hoeklijnen te komen welke vastgebout dienen te worden. Dus weer de P&D erbij gepakt en boutkopjes gemaakt.

Afbeelding

In detail

Afbeelding

Even een dryfit met de tank op zijn plaats.

Afbeelding

Op de asblokken miste ik ook nog wat detail. Ik heb dus weer wat boutkopjes geplaatst. Op onderstaande foto is te zijn dat ik een begin heb gemaakt.

Afbeelding

Toen het tijd was om de remarmen te plaatsen moest ik even kijken of ik hier, net als bij de wagons, extra remvoeringen diende te plaatsen maar dat hoeft hier niet. Hier is duidelijker te zien dat de remvoeringen er al zijn.

Afbeelding

Zoals ik (en jullie waarschijnlijk ook) wel weet dat Trumpeter wel eens wat last heeft van flash vond ik deze onderdelen wel weer heel erg overdreven :D

Afbeelding

Hier heb ik alles maar vlak gemaakt en toen wat extra styreen erop geplakt. Nu ziet het er een stuk beter uit.
Aan de tender komen ook nog wat kisten waar PE deksels op komen en er is een begin gemaakt aan de achterste kast, tussen de ladders. Voorlopig ziet het er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

We bouwen weer rustig verder. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ziet er tot nu toe allemaal heel netjes uit.. ik blijf gewoon volgen! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 21:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Je maakt er mooi werk van Fer

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 11:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Bij het zien van dit soort projecten denk ik al tijd "Hoe dan"! Al dat PE en scratch build. Ik ind het knap. benieuwd nar het eind reslutaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank heren.

Tony, het Pe is al voorgevormd. Alleen maar buigen en lijmen/solderen. Het scratchwerk is alleen maar plastic wat je hoeft te lijmen. :lol: :lol:

In de basis klopt dit natuurlijk wel. Het is meer een kwestie van gewoon gaan doen en zien waar het schip strandt. Probeer het maar eens, het zal je reuze meevallen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement