Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 dec, 2019 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ben er weer eens onder de tankbouwers. Deze keer weer wel echt een gepantserd voertuig en dan wel een echt icoon. Zoals de titel al aangeeft heb ik gekozen voor de Panther uitvoering A, late versie van Meng. Ik heb deze doos al een jaar geleden gekocht maar wachtte steeds op levering van een bijbesteld decal vel voor de zimmerit. Helaas besloot Meng om te stoppen met de levering van die decals (kan ze op de website niet meer vinden) en dus heb ik besloten om maar wat anders aan te schaffen. Tamiya maakt een aantal velletjes decals maar geen enkele zou passen op deze uitvoering. Maar, toen bleek Das Werk ook setjes te maken, zelfs compleet met resin onderdelen voor die plekken waar decals niet zouden volstaan en nog wat ander leuks. Die set heb ik toen maar gekocht. Niet goedkoop maar je moet iets. Zelf gaan zitten rommelen met pasta zag ik niet zitten.
De kit van Meng bevat geen interieur maar dat geeft niet. Wilde gewoon een tankje bouwen zeg maar. Edoch, ben ik ook al weer wat mini mensjes van plastic gaan kopen om een Russische scene te gaan maken met een onderhoudsploeg en geïnteresseerde burgers die niet in de weg lopen of zo. Ik kan mijn lol dus weer op.

Fotoreportage
De doos met inhoud.
photo 493160
photo 493161
Spreus in een lelijke roodachtige kleur van A t/m F
photo 493164
photo 493163
photo 493162
photo 493165
photo 493166
2x
photo 493167
Een hele zooi track onderdelen. Wordt weer een paar therapeutische avonden denk ik :lol:
photo 493168
Busjes
photo 493169
PE
photo 493170
Staaldraad
photo 493172
Een gedraaide metalen loop. Mooie touch
photo 493173
Decals
photo 493171
Instructies in typische Meng stijl
photo 493174
photo 493175
Schilderinstructie op een apart vel in kleur.
photo 493176
Das werk zimmerit en resin delen
photo 493178
photo 493177
photo 493179
Naslagwerkje van Mig
photo 493181
photo 493180
Voor later op het dio wat poppetjes van MiniArt.
photo 493183
photo 493182
photo 493184
photo 493185

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 01 maart, 2020 22:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 dec, 2019 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een lekkere kleur hebben die sprues zeg. :lol: je hebt er wel een hoop mooie goodiesbij. Veel plezier.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 dec, 2019 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je Ferry en ja, mooi rood is niet lelijks :lol:

Ben alvast begonnen. Wielen maken en de romp in elkaar geplakt tot zover. Past allemaal prima. Ik merk meteen verschil in het soort plastic in vergelijking met het plastic van Revell in mijn Bf110. Het plastic van Meng is harder en naar ik vermoed ook wat steviger. Het maken van de wielen ging erg vlot. Dit was vroeger het werk aan een tank dat veel tijd kostte. Nu zijn dat de tracks geworden. :lol:

Wielen (krijg ineens zin in dammen, geen idee waarom)
photo 493210
photo 493212
Romp (geen interieur dus dan kunnen er verstevigingsplaten in).
photo 493209
photo 493211

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Deze gaat op volgstand ... ik heb hem in de stash (de laatste van Meng, keuze uit twee versies, D of A) maar had even genoeg van de WWII exemplaren :).

Mooie extra’s heb je er bij, de Zimmerit ziet er goed uit!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2019 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Rustig verder gebouwd. Ik ben met de zimmerit begonnen aan de achterkant van de panter. Het past maar deels maar ik vermoed dat deze zimmerit niet bedoeld is voor de panther van Meng maar dat maakt niet zoveel uit. Met een beetje bijwerken is het wel passend te maken. Verder zit ik een heel klein beetje met hoe ik de uitlaten ga schilderen. Ik heb het gevoel dat ik er na het erop zetten van de basis kleuren niet meer bij ga kunnen dus wil ik ze eigenlijk los spuiten zodat ik er ook nog wat uitlaat weathering op los kan laten. Overigens kan ik deze resin onderdelen gewoon lijmen met de Tamiya ultra dunne lijm. Ik wist niet dat dit kon maar het maakt alles wel makkelijker. Ik test morgen wel of alles echt is vast blijven zitten.

De bouwbeschrijving stuurt me nu naar het maken van de tracks en tjemig wat een werk wordt dat. Om 16 tracks te maken ben ik bijna anderhalf uur bezig geweest en ik heb er 87 per kant nodig. Nu verwachtte ik dit al maar toch, een hoop werk. Ik ben benieuwd hoe ik dit netjes aan de wielen ga vastmaken. Eén van de tracks laat ik er los op liggen omdat ik een scene wil maken waar de technici bezig zijn met de tracks van de tank.

Ik heb ook nog wat boerderijdieren bijgehaald om het gehaal straks nog wat meer aan te kunnen kleden. Hopelijk werkt het allemaal.

Zimmerit
photo 493524
photo 493525
tracks. Deze kostten me dus anderhalf uur :lol:
photo 493540

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2019 0:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Hey Ferry, sterkte met die tracks! Ik hoop dat het een ander systeem is dan ik bij de T-72 had, die heb ik in het rond archief gedonderd - vandaag de workable tracks van Trumpeter voor dit model in elkaar gezet. Was ook wel even werk, maar heb het wel in één dag gered.

De Zimmerit ziet er goed uit. Je hebt daar keuze genoeg in voor de Panthers, volgens mij zijn alle varianten daarop wel voorbij gekomen :D . Geeft het model wel iets extra’s!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec, 2019 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 jul, 2008 22:04 pm
Berichten: 5
Dag Klaas,

Ziet er veelbelovend uit; ik volg hem met belangstelling. Maar die tracks inderdaad :shock:
Alles uit plastic knippen, cleanen en polijsten.... Pfoeh. Reden dat ik (vrijwel) altijd voor de metalen Friulmodel ga.

Grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 1:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt voor de aanmoediging :brouw:

Dus. 2 x 87 tracks. per track drie onderdeeltjes en 8 keer knippen en schoonmaken wat voor de schakel zelf ook nog een concaaf moet zijn. Dat is dus 1392 keer die handelingen en dan reken ik de twee keer misknippen niet mee. (er zitten genoeg extra tracklinks aan de sprues dus geen man overboord).
Nu kan dit dus zoveel mogelijk voor gevormd worden zodat ik zoveel mogelijk in een keer kan schilderen en weatheren. Een van de track ga ik los laten liggen over de wielen omdat die door de reparatieploeg wordt hersteld in het veld met het nodige publiek. Maakt het wel weer wat gemakkelijker ;)

Overzicht
photo 493949
Details van de tracks zelf
photo 493947
En dit is er van de tracks afgekomen als snij-afval.
photo 493948

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2019 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ach, 1392 handelingen houden je tenminste wel van de straat en kun je daar geen kattekwaad uithalen :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Ik verhuis even mee vanuit het luchtvaart sectie en ga ook hier even in de volgmodus!

Je bent al lekker bezig!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement