Toch nog een update, jongens
Voor de geïnterresseerden: de gebruikte ref.foto voor het 'reduktie-gedeelte-ombouw'
Mijn versie zie je verder.
Mijn eerste tegenslag.
Je kent het misschien wel of zelf nog meegemaakt: Tijdens dry-fitten kan je zonder beven onderdeeltjes aanbrengen en als je dan met lijm wil werken, krijg je een zenuwtrek of opeens focus-problemen met de ogen... en dan komt de lijm niet waar jij het wil hebben.
Dat kreeg ik dus met het vastlijmen van één van de voorruitjes
In mijn grabbeldoos had ik echter geen geschikte plexi qua dikte, dus heb ik een voorruit uitgebroken van een oude Volvo-truck.
Met behulp van de masking-tape uit de kit kon ik grofweg de juiste vorm uitsnijden. Dan was het nog een kwestie van een beetje bijvijlen tot het perfekt pastte.
Het begon echter ook te kriebelen om al aan een (voorzichtige) poging om een wash te leggen met olieverf. (Iets nieuws wat ik wil bijleren)
Voor mijn eigen nieuwjaar eens een doos schmink voor oogschaduw, een doos pastelkrijtjes, een mengbordje, een set borstels in verschillende diktes en vormen en deze doos met olieverf-tubetjes gekocht. ( voor ochgottekes misschien nog geen 10 eurootjes in de Action)
Een dotje burnt Umber in het mengbordje met een scheutje whitespirit mengen en dan maar kwasten a-volonté.
Na een uurtje drogen was het niet naar mijn tevredenheid, een beetje over-done, gaf een roestige look.
Dan maar met een harde droge borstel zoveel mogelijk te verwijderen. Dat gaf al direkt een andere look
Op sommige plaatsen werd de laklaag ook een beetje weggewreven maar dat creeërde een afgesleten laklaaglook.
Eventjes duidelijk vermelden dat ik enkel de achterste helft behandeld heb. Aan de voorkant, vooral de cabine, is er nog wat 'proper' werk te doen.
Op de cabine, motorkap en tanks wil ik de uitgestreken-dotjes regenstrepen toepassen.
Moet dat nog even her-opzoeken how-to-do-it op dit forum.
Maar dat is voor een volgende keer.
groetjes,