Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2019 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@René Ja, het is een tank die gewoon gestopt is met werken (enigszins geïnspireerd door de F1 GP van twee weken terug. Het is tenslotte ook een Renault). Over die A-7, ik geloof dat ik er ook een paar heb zien staan bij de Euro Model Expo in Lingen. Niet dat je daar nu iets aan hebt maar ze zijn dus nog wel beschikbaar. De aanhouder wint zeg maar :)

@Bibolann De base van Meng is duidelijk beter verzorgd dan de oude van Matchbox maar die waren ook wel leuk. En deze heeft ook zo wat extra werk nodig om het er fatsoenlijk uit te laten zien. Ik kan bij Meng alleen deze met base vinden maar wie weet wat ze nog bedenken. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2019 7:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind je tankje er gaaf uitzien Klaas. Wat mij echter opvalt is dat je bij de klinknagels heel duidelijk ziet dat je er met de kwast een streep over hebt gezet. Dit is vooral te zien op de tweede foto van je post van vrijdag. Ik zie dat erg bij de verticale rijen. Ook op de latere foto's zie je dat nog hoewel het wel wat wegtrekt. Just my 2 cents.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2019 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Ferry Kritiek is welkom hoor ;) Ik denk dat je de wash bedoeld. Ik denk dat ik gewoon te veel wash heb gebruikt waardoor het in elkaar is overgevloeid. Te enthousiast dus :lol: Met alle modderspetters die nog moesten gaan komen heb ik me er niet al te druk over gemaakt.

En dus, Diootje ook klaar, soldaatjes geschilderd en ik ben er best tevreden over. De poppetjes van ICM zijn best goed. De gezichten zijn prima en omdat het deze keer mannen waren geen gedoe met masculiene gezichtstrekken, dat was de bedoeling ook (voor wie niet weet waar dit over gaat, zoek naar mijn Ford Model 1914 bij de auto's)

Het model van Meng zelf is echt perfect. Die lui weten waar ze mee bezig zijn. Alles past perfect en is logisch verdeeld. Ik dacht dat het lastig ging zijn om de romp en de zijkanten fatsoenlijk te schilderen maar dat is behoorlijk meegevallen. Het dioramaatje is klein maar liet ruimte voor wat extra's en de Franse soldaten voegen net dat toe wat ik miste, net als het stukje prikkeldraad.

Fotootjes. (ik heb op het einde wat foto effecten geprobeerd en ben benieuwd naar de meningen daarover. :brouw:

photo 474508
photo 474507
photo 474509
photo 474510
photo 474511
photo 474512
photo 474513
photo 474514
photo 474515
photo 474516
photo 474517
photo 474518
photo 474519
photo 474520
photo 474521
photo 474522
photo 474523
photo 474524
photo 474525

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2019 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind m wel leuk geworden Klaas. Die laatste 2 foto's zijn eerder 'stills' van een oude film dan een oude foto. Dan vind ik gewoon zwart-wit leuker.

Heb de A7 op de EME te Lingen nog wel gezocht, maar niet gevonden. Al moet ik wel zeggen dat ik er alleen op zondag was.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 0:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Heel mooi geworden!

Figuurtjes, prikkeldraad en ondergrond komen heel mooi samen.
De aarde-structuur is ook heel mooi geworden. Mag ik vragen wat je daarvoor hebt gebruikt?

Je mag hier heel trots op zijn.

Zwartwit foto’s doen het ook goed.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 7:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het is leuk geworden Klaas. De zandzakken en het hout vind ik heel fraai geworden. Wat de foto's betreft sluit ik mij helemaal aan bij René, gewone zwart-wit foto's vind ik mooier.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :)

Ik ben het wel eens met de meningen over de foto's. De gewone zwart wit zijn wel de beste. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 19:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Inderdaad zeer fraai geheel! Ondergrondje vind ik zeer overtuigend! En dat alles in maar twee weken..!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank je. Ja dat was snel. :lol:

@odorf De ondergrond heb ik in eerste instantie gespoten in Dark Earth van Vallejo (71029). Hier en daar heb ik wat donkere vlekken aangebracht. Daaroverheen (deels) pigment in de kleur Dark Earth van Mig. Ik heb dat gebonden aan het oppervlak met pigment fixer van Mig. Dat heb ik ook gebruikt op de tracks en de laarzen, puttees en jassen van de soldaten, eigenlijk overal waar zand en modder aan moest blijven plakken :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2019 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Ja, zeker leuk geworden zeg.

Mooi kitje en met het ondergrondje er bij, mooi compleet.
Leuke setting zo.
Ik vind je zwart-wit foto’s ook zeer geslaagd.

Mooi hoor, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement