Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2019 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Toch maar weer een WO1 tank. Tankje. De beroemde eerste echte tank heb ik wel eens gehoord omdat de FT-17 een koepel had en rupsbanden. Met een bemanning van maar liefst twee werden deze machines in de laatste jaren van de eerste wereld oorlog door de Fransen maar ook de Amerikanen ingezet. De lettering FT zou kunnen slaan op French Tank. Maar dat is een beetje mijn eigen speculatie.

Meng heeft weer eens zijn best gedaan. De hoeveelheid details is weer eens overweldigend al zit er in deze kit geen motor. Daarentegen zit er wel een heel diorama bij in de vorm van een stuk loopgraaf, inclusief kisten en zandzakken. Daar kan ik vast nog wat figuurtjes bijvoegen. Heb ik weer een excuus om de hobbyshop te bezoeken. Tja, het is niet anders. :lol:
Verder zitten er losse tracks bij die deze keer niet in een sprue zitten maar los in een zakje. Scheelt weer wat snijwerk.

De doos
photo 473387
Sprues in alfabetische volgorde
photo 473388
photo 473389
photo 473390
photo 473391
photo 473392
photo 473393
photo 473394
photo 473395
Losse tracks
photo 473396
Beete PE en echte springveren. Cool
photo 473397
Instructieboekje
photo 473398
photo 473399
photo 473400

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op zo 14 apr, 2019 15:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik kan de Franse tanks van die periode altijd wel waarderen, het zijn vaak toch wel aparte ontwerpen. Zeker als je deze FT naast de andere Franse tanks van die tijd zet, was deze zijn tijd toch wel vooruit.
Gaaf dat Meng ook een dio bij de kit heeft gestopt, al lijkt het me wel nog een uitdaging om de ondergrond realistisch te krijgen.

Als je figuren zoekt voor erbij, zou je kunnen kijken naar ICM. Zij hebben een aantal setjes met Franse militairen in WW1.

photo 473519
photo 473518

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 14:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Deze heb ik ook inderdaad 1 van de leukste tankjes heeft in beide wereldoorlogen gediend geloof ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Zelfs het Hollandse leger had er wel één, voor wat testwerk.......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 21:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Yups ik geloof om te bewijzen dat tanks nutteloos waren


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2019 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@tom Ja, ICM heeft best een aardige collectie. Misschien ook wat Keizerlijke troepen waar de FT de aanval tegen inzet naar die Franse. (jum jum weer lekker shoppen dus :lol: ) De FT is inderdaad een heel vernuftig ontwerp geweest. Zelfs het doordachte munitie opslag systeem is simpel maar effectief.

@looney Ja, in beide oorlogen. Met moderne tanks die tientallen jaren in dienst zijn lijkt dat niet zo vreemd maar de ontwikkeling was in die tijd zo absurd snel dat het veel zet over wat renault destijds ontworpen heeft. Niet dat de kleine tankjes in de meidagen van 40 zo super effectief waren maar dat waren de, in die tijd hypermodern geachte enorme forten ook niet.

@SNAFU Ik heb er een zien staan in het Militair museum op vlbbd (vliegbasis buiten dienst) Soesterberg.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Klein voortgangsrapport. Binnenkant vooral. In de instructie laten ze je eerst ook van alles vastlijmen aan de buitenkant voor je de rompdelen aan elkaar plakt maar dat is helemaal niet praktisch. Ik heb wel even goed gekeken of er niet iets niet meer gaat als je eerst gewoon de romp dichtlijmt en dan aan de buitenkant begint maar dat is geen enkel probleem.

Dus, de binnenkant. In vergelijking met de referenties is het allemaal prima in orde. Het enige dat ontbreekt zijn de riempjes aan de rechterkant van het bestuurders compartiment en een draadknipper. Die riempjes voeg ik nog wel toe en een draadknipper is in de modder vast gemakkelijk te verliezen. :lol:
Ik heb een stuk van de binnenkant wit en een versie van olijfgroen gespoten. Dat groen is arbitrair maar ik heb al allerlei versies gezien dus het lijkt me niet echt een probleem. Ik vind het een mooie kleur al komt er wel een hoop vuil overheen natuurlijk. Deze gaat de volle laag krijgen denk ik.

Verder heb ik een van die setjes gevonden die Tom had voorgesteld. Ik was vandaag bij de EME (Euro Model Expo) in Linge in Duitsland. Beetje groter dan de brouwersdag zeg maar. Veel inspiratie opgedaan en een kwartetje Franse soldaten uit La Grande Geurre. Nu blijkt dat er alleen een Amerikaanse en Chinese versie van de FT in de doos zitten. Maar dat is niet echt een probleem. De Yanks zaten in de Franse sector en het al dan niet optreden als een zelfstandig leger is een discussie geweest tot het einde van de oorlog dus een paar Franse soldaten rondom een Amerikaanse tank is helemaal niet zo gek. (zijn zelfs foto's van dus ik voel me gedekt ;) )

Fotokes.
photo 473637
photo 473638
photo 473639
photo 473640
photo 473641
photo 473642
En de soldaten. Wel uit 1916. Zal het iemand opvallen?
photo 473643

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 7:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een lief klein tankje. Ik ga eens rustig kijken wat je hier van maakt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik zou me geen zorgen maken over het jaartal bij de figuurtjes, ik kan me goed voorstellen dat de militairen in 1917 nog rondliepen in uniformen uit 1916. Mooie vorderingen aan de FT, bouw je hem helemaal dicht of laat je nog wat luikjes open? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat de bemanning de deuren dicht laat op het slagveld :mrgreen:.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2019 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Tomska Ik laat de voorkant open. Alsof het een verlaten tank is. Dat is op zich wel plausibel omdat die dingen om niets leken te stoppen met werken. (Renault.... Niets veranderd in meer dan 100 jaar, vraag dat maar aan Riciardo en Hulkenberg :lol: )

De binnenkant heeft een flinke beurt gehad en zit nu onder de vlekken en strepen roest en vuil. Behoorlijk wat zand en modder op de vloer en aan laag aan de zijkanten. Nu ben ik het langzaam in elkaar aan het plakken. Het past prima maar heeft de neiging om uit elkaar te blijven staan dus een beetje tape en geduld moet dat oplossen.
Daarnaast begonnen aan de wielen. De bedoeling is dat dat op allerlei manieren beweegbaar wordt maar dan wordt het ook immens zwak dus iets meer vastlijmen is nodig. Ziet er verder prima uit. Ik moet ze alleen niet door elkaar halen.

Weathering en plakken. Dat weatheren is altijd leuk. Dan mag je dingen opzettelijk smerig maken :lol:
photo 473771
photo 473770
photo 473772
photo 473773
photo 473774
photo 473776
En de wielen. Elke bogey komt op een specifieke plek. Wat kan er mis gaan?
photo 473775

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement