Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2019 14:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind weatheren ook het leukste. Ziet er goed uit hoor, soms een beetje jammer dat er later weinig van te zien is maar dat zal jij vaker ervaren bij de cockpit secties. Ik vind het ook erg leuk dat er een ondergrondje bij zit, geeft het gevoel van de oude matchbox kitjes.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 apr, 2019 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Jeroen Zuiderduin schreef:
Ik vind het ook erg leuk dat er een ondergrondje bij zit, geeft het gevoel van de oude matchbox kitjes.

Ik had eerst precies dezelfde gedachte :lol: Maar om eerlijk te zijn doet Meng iets beter zijn best en dat is te zien maar dan moet ik er zelf nog wel wat van zien te maken natuurlijk.

Ik heb de wielconstructie zover klaar. Nu moet alles nog in de verf komen te staan. Ik heb de hoofdwielen simpel zwart met zilver drybrush gedaan. Wilde daar niet al te veel aan besteden want er gaat straks een beetje modder overheen ;) Al moet het er natuurlijk wel als basis goed uitzien want je kunt niet alles met weathering wegkrijgen. (Vaak versterkt het zelfs je fouten haha)
Daarnaast de haken en ogen aan de body gelijmd. Simpel werkje. De riempjes om de schep en pikhouweel vast te houden wordt een iets lastiger taakje maar we gaan het zien.

Wiel constructie. Die zwarte wielen moet ik wel een beetje afplakken voor ik ga spuiten natuurlijk.
photo 473996
photo 473994
photo 473995
Haken en ogen. Ik heb het stuk waar de schokdemper aan vast komt te zitten alvast gespoten want daar komt vast niet genoeg verf in achteraf. En, waarom ook niet nu?
photo 473997
photo 473999
photo 474000
De schokdempers zelf. Alleen een beetje drybrush en het ziet er meteen overtuigend uit.
photo 473998
Tid bits. De uitlaat heb ik nog wat extra uitgeboord al was die al open.
photo 474001

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 apr, 2019 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Vandaag was plakdag. De koepel (geklonken) en de staart gebouwd en de deurtjes geplaatst waar dat al kon. De rest is klaar om in de verf te worden gezet. En ik ben maar meteen doorgegaan met het dioramaatje dat door Meng is meegeleverd. En het is duidelijk beter verzorgd dan de oude matchbox mini dio's Maar er kan nog meer bij want ik wil het nog wat opleuken en niet alleen met wat soldaten.
Tenslotte heb ik de tracks nog voorbereid. Van elke track moest een klein puntje worden verwijderd en een beetje geschuurd dus ik heb mijn portie meditatief werk weer gehad in deze bouw. :lol:

De koepel en staart plus deurtjes geplaatst. De koepel en staart zijn nog los want dat is gemakkelijker met spuiten straks.
photo 474064
photo 474063
photo 474062
Tracks
photo 474065
En de base. Ben er niet ontevreden over tot zover.
photo 474057
photo 474058
photo 474056
photo 474059
photo 474060
photo 474061

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2019 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Kleurtjes drop. Was behoorlijk complex, vooral vanwege de rollers. Moest hier en daar wat bijtippen. Maar ik ben best tevreden.

photo 474159
photo 474158

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Nog maar een updateje. Ziek thuis dus dan maar iets doen dat nuttig voelt. :lol:
Het is nu vooral verf en weathering naast het maken van het diorama. Ik heb gekozen voor dark earth als basis kleur. Er komt nog meer bij (is ook al onderweg). En ik heb wat prikkeldraad gemaakt als toevoeging. Het hout voor de loopgraaf is klaar en ik ben daar best tevreden over.

Tank tot zover
photo 474366
photo 474368
photo 474367
Dio
photo 474363
Prikkeldraad. Simpel twee dunne staaldraadjes in elkaar twisten en daar dan weer om en om de stekels omheen draaien. Super simpel en snel. En, ziet er prima uit.
photo 474365
photo 474364
Planken
photo 474369

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er goed uit hoor. Prima verzorgd verfwerk en detaillering.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 21:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
De verf zit er netjes op. Het 'hout' voor je ondergrondje ziet er ook goed uit.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 apr, 2019 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren :brouw:

Nog wat verder gewerkt. De base is ver klaar zo. Moet nog wat matte lak op en misschien hier en daar wat groen, al is het maar alg aanslag. Het prikkeldraad geeft net dat beetje extra.
De soldaten zijn ook bijna klaar voor hun verflaagje en uiteraard komt er op de tracks nog een hoop modder.

Echt een hele leuke kit dit.

Tankje bijna klaar.
photo 474422
photo 474423
photo 474424
Op de kale base
photo 474425
En met aankleding
photo 474428
photo 474427

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2019 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even praktisch: Is het handig om die voorste luiken open te hebben, vlak voordat je een loopgraaf oversteekt of induikt? Of is het de bedoeling dat de tank met pech staat?

Wellicht eens om me heen kijken of zoiets er ook in 1:72 is, staat wel leuk bij mijn Mark IV. Ik heb vorig jaar met een A7 in mijn handen gestaan op de ESM (Airfix), en daar heb ik uiteraard nu spijt van dat ik hem niet heb gekocht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2019 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2017 19:28 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Grimbergen
Die is heel mooi geworden en ziet er voor mij al perfect uit.
De dio doet me inderdaad denken aan de oude matchbox kits, daar was ik grote fan van vroeger en bouw nu regelmatig de heruitgaven van Revell. Ik heb trouwens net de laatste heruitgave gekocht en daar zit ook een FT17 bij.
Heeft Meng nog andere kits met een dio, want dat interesseert me wel.

_________________
Grtz
Gerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement