Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
patrick leferink schreef:
Kerel,
Wat maak je er een spektakel van met al die PE !!
Maar wel zeer leuk om naar te kijken en ik ben ook zeer benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien. Het ziet er nu al mooi uit. Succes! :brouw:

Patrick



Dankjewel! En wetende dat ik geen fan van PE ben. Begrijp me niet verkeerd ik vind het prachtig maar het is zo kwetsbaar en klein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
We kunnen aan de verf.

Na de primer wat preshade. Van Vallejo worden de kleuren sand yellow, light sea blue en light grey gebruikt. De laatste 2 in de verhouding 60 - 40.

photo 467720

photo 467721

photo 467722

photo 467723

photo 467724

photo 467725

photo 467726


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Dankjewel! En wetende dat ik geen fan van PE ben. Begrijp me niet verkeerd ik vind het prachtig maar het is zo kwetsbaar en klein.[/quote]



Ik begrijp je zeker niet verkeerd ! :lol:
Maar het is allemaal zo ontiegelijk klein dat ik het soms gewoon niet meer kan zien.
De naderende ouderdom komt er aan !! :roll: :roll:
Maar jij iig succes!

Patrick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 16:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
patrick leferink schreef:
Dankjewel! En wetende dat ik geen fan van PE ben. Begrijp me niet verkeerd ik vind het prachtig maar het is zo kwetsbaar en klein.




Ik begrijp je zeker niet verkeerd ! :lol:
Maar het is allemaal zo ontiegelijk klein dat ik het soms gewoon niet meer kan zien.
De naderende ouderdom komt er aan !! :roll: :roll:
Maar jij iig succes!

Patrick.[/quote]


Patrick....hahahhhahaaa zonder loep geen modelbouw! Ik ben ook al 57


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Patrick....hahahhhahaaa zonder loep geen modelbouw! Ik ben ook al 57[/quote]


Aaa, gelukkig ben ik niet de enige met zo'n gekke loep op mijn kop !! :lol: :lol:
:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 0:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ton, hoe komt het eigenlijk dat er bij dat preshaden wat misloopt met de verspreiding van je verf? Zwart zou prima moeten spuiten maar het lijkt er op dat de verdunning te sterk is (ik lees ook dat het ontbreken van een "water trap" in de compressor een reden kan zijn: https://www.airbrushforum.org/threads/spidering.774/). Het gebeurt ook alleen tijdens je preshade, misschien is er iets met dat flesje zwart? Vergeet zeker ook niet de plekken waar veel schaduw is, zoals de aansluiting fenders-glacisplaat en de turretring op de hull.

Citaat:
This effect (normally called spidering) is caused when either the paint is too thin and/or the airbrush is held too close to the model. To correct it - move the airbrush away from the surface of the model. But, if you need to keep a fine line, reduce the pressure on your compressor. Alternatively, you could thicken the paint slightly if you want to keep using the same air pressure.


http://homepage.eircom.net/~safc/airbrush1.htm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
StevenVD schreef:
Ton, hoe komt het eigenlijk dat er bij dat preshaden wat misloopt met de verspreiding van je verf? Zwart zou prima moeten spuiten maar het lijkt er op dat de verdunning te sterk is (ik lees ook dat het ontbreken van een "water trap" in de compressor een reden kan zijn: https://www.airbrushforum.org/threads/spidering.774/). Het gebeurt ook alleen tijdens je preshade, misschien is er iets met dat flesje zwart? Vergeet zeker ook niet de plekken waar veel schaduw is, zoals de aansluiting fenders-glacisplaat en de turretring op de hull.

Citaat:
This effect (normally called spidering) is caused when either the paint is too thin and/or the airbrush is held too close to the model. To correct it - move the airbrush away from the surface of the model. But, if you need to keep a fine line, reduce the pressure on your compressor. Alternatively, you could thicken the paint slightly if you want to keep using the same air pressure.


http://homepage.eircom.net/~safc/airbrush1.htm



Steven je ziet het helemaal goed. Ik weet niet wat er was maar de airbrush werkte niet mee. Zou ook goede de verdunning kunnen zijn. Heb de airbrush uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en 3 x door de ultrasoon reiniger. Daarna geen probleem meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
photo 467729

photo 467728

photo 467727


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2019 11:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, macro is killing (zie beugel bovenaan de koepel... , nu is dit nog makkelijk corrigeerbaar...).

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2019 11:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
Silenoz schreef:
Mooi werk, macro is killing (zie beugel bovenaan de koepel... , nu is dit nog makkelijk corrigeerbaar...).



Aaiiiiii, goed dat je het ziet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement