Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 9:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Ziet er mooi uit al. Zo dadelijk even bij het diorama kijken.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 10:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Ruud1987 schreef:
Ziet er mooi uit al. Zo dadelijk even bij het diorama kijken.



Nog ff geduld, ik moet hem er nog op zetten. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 10:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Friul tracks doen het altijd goed op een model. Zit er lekker op Patrick. Ik zou dit draadje niet naar diorama's verplaatsen maar lekker hier laten staan. Zo blijft het bouwverslag bij elkaar.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
[quote="Jeroen Zuiderduin"]Friul tracks doen het altijd goed op een model. Zit er lekker op Patrick. Ik zou dit draadje niet naar diorama's verplaatsen maar lekker hier laten staan. Zo blijft het bouwverslag bij elkaar.


O, als dat kan doe ik dat inderdaad veel liever.
Bedankt voor de tip en de complimenten. :brouw:

Patrick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 13:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Goed !!!

Op aanraden van Jeroen gaan we gewoon hier verder met het al eerder benoemde diorama welke gemaakt is naar een voorbeeld van onderstaande foto, maar wel gedeeltelijk naar eigen inzicht is gemaakt.

photo 465585





Zoals altijd zijn we weer begonnen met het uitmeten en snijden van een stukkie bluefoam waar ik thuis nog aardig wat van heb liggen en erg goed te bewerken is.

Hier de eerst foto waarmee ik de layout voor het dio bepaal.
Figuur is al klaar en zal net als de rest later erbij geplaatst worden


photo 474906


photo 474907


Wat ik meestal vantevoren even doe is de foam een laagje witte lijm geven voor de hechting van het grond matriaal. Allereerst waar nodig roodband gips en dan de lichte "dryground" versie van AK, vermengd met wat grover zand wat zoveel mogelijk overeen moet komen met Siciliaanse ondergrond. Verder voor de iets dikkere keitjes heb ik kattengrid gebruikt en voor het "muurtje" steentjes voor in het aquarium.


photo 474908



photo 474909



photo 474910



Na droging van alles heb ik hier en daar met de airbrush wat tamiya buff bijgespoten om een beetje contrast te krijgen en de keien en stenen ietwat bij te kleuren, danwel stoffiger te doen lijken. Op de volgende foto's wel redelijk te zien en volgens mij wel aardig gelukt.


photo 474911



photo 474912



photo 474913


Vanaf hier begint het eindresultaat. Ik heb verder het dio nog wat voorzien van verschillende soorten graspollen vanwege het droge klimaat aldaar. Een wegwijsbord die verplaatst is naar de andere kant omdat deze om de één of andere reden was afgebroken. Deze is tegen een telefoonpaal aan gezet.
Verder wat gereedschap op de grond, een paar stukken van de afgebroken rupsband achter het voertuig. Dat maakt het overigens nog niet compleet maar de rest ligt denkbeeldig een stukkie verder achter het voertuig. En natuurlijk de figuren. 3 zijn er van Mini-art, eentje van hobbyfan en één van Dragon vanwege de lange jassen bij deze 2.

photo 474914



photo 474915



photo 474916


Op de volgende foto's is nog te zien dat iemand van de bemanning zijn Panzerjacke aan de Türmschürtze gehangen heeft. Leek me wel een leuk detail. Vooral ook vanwege de verschillende kleding die de bemanning draagt tijdens het herstellen van de schade aan de rupsband.


photo 474917



photo 474919



photo 474920



photo 474921



photo 474922



photo 474923


Op het torendak nog zichtbaar de verrekijker en de koptelefoon van de commandant.
Ook is de sierlijst onderlangs hier mooi te zien, vind ik altijd wel netjes staan met zwarte afwerking.

photo 474924



photo 474925



photo 474926



photo 474927


Dat waren de foto's.
Zoals altijd zijn vragen en aanvullingen welkom en hoop ik dat het jullie bevalt.
Ik heb er iig weer met veel plezier aan gewerkt.
Op naar de volgende.


Groetjes ,
Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 23:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het er goed uit zien, figuren zijn ook best aardig, maar ik vraag mij alleen af of die soldaten daar wel met die lange jassen daar liepen? Lijkt mij voor een woestijd omgeving toch niet echt pettig

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Dank je Bert!
Vraag me niet over het hoe en waarom maar als je naar de bovenste foto van dit verhaal kijkt ,zie je het origineel.
En dat speelde zich toch echt af op Sicilië. Ik denk gewoon dat het zowel in de woestijn als op Sicilië in de nacht en de vroege ochtend nog verdomde koud kan zijn. Vandaar denk ik hun keuze voor een lange jas en de anderen niet, die zullen wel niet zulke koukleumen zijn. :D

Persoonlijk vond ik dat wel apart, zodoende mijn keuze. Ik houd wel van afwissellende uniformen.

Patrick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 apr, 2019 1:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Goeie setting hoor, ik vind 'm mooi geworden Patrick. Ik zie dat het boompje hebt weg gelaten.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 apr, 2019 8:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Een heel geslaagd dio, als ik de laatste z/w foto bekijk en vergelijk zie je nauwelijks verschil met het origineel! :brouw:

Toch één vraagje: ik vind het een beetje raar dat de tool nog op de tank ligt, ik bedoel dat lang ding met het platte uiteinde dat rechts achteraan op de hull ligt. Ik weet de juiste benaming niet maar dat dient om een ketting te repareren. Het leek me ergens logisch dat dat ook daar bij die hamer zou liggen?
Nu ja, het is maar een klein detail natuurlijk dat weinigen zal opvallen. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 apr, 2019 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Bedankt jongens
@Jeroen,
Ik vond een boompje toch iets te druk worden in vergelijk
met het origineel, zodoende mijn keuze voor een
telefoonpaal.
@ Walesha,
Dat heb je scherp gezien. Bij het 2e menneke van links (op het spatbord)
hoort ook een breekijzer te liggen en die had ik om die
reden
ook weggelaten, maar dat was eigenlijk een kleinere, dus
eigenlijk de verkeerde.


Patrick


Laatst bijgewerkt door patrick leferink op ma 22 apr, 2019 11:26 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement