Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2018 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
Ik vind de opgevouwen kastdeurtjes wel geslaagd:

photo 464733

De verzameling PE spulletjes voor de spuitstraat begint zich te vormen:

photo 464736

Het kanon zit ook grotendeels in elkaar, best een bewerkelijk verhaal, de schokdempers bewegen mooi mee. Op de draaiwielen van de richtinstallatie heb ik al wat teruggekrast naar de rood-bruine primer.

photo 464735

Voor het cmouflagepatroon onder de whitewash heb ik groen en roodbruin van Tamiya besteld, maar de XF-64 Red Brown vind ik niet rood-bruin ... links is de Tamiya XF-64, rechts de MIG rood-bruin die ik als primerkleur heb gebruikt. Ik denk dat ik die maar voor de camo gebruik ook :D

photo 464734

Leuke kit om te bouwen, bewerkelijker dan mijn eerste twee tanks. Deze doe ik ook weer in onderdelen, i.p.v. helemaal afbouwen en dan spuiten. Maar Tamiya-kwaliteit, alles past zo mooi!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 8:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11834
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De kastdeurtjes zijn mooi, lukt het ook met de scharnieren? Ik heb er laatst draad van 0,6 voor gebruikt. De verf ziet er meer uit als op de Königstiger van La Gleize. Welk zandbruin gebruik je trouwens?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 1:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
De scharniertjes doe ik met 0.4 mm draad ... ombuigen op hardstaaldraad, en dan looddraad erin, knipt makkelijkaf - gepriegel hé :D .

Voor het zandbruin gebruik ik MIG Dunkelgelb op roodbruine primer. Vind dat net iets mooier dan de Vallejo tegenhanger Sandgelb. Is ook een modulation set voor verkrijgbaar, trouwens.

Vandaag de PE van primerlaag voorzien, dan kan ik hem af gaan bouwen aan de binnenkant. Dan de camouflage erop, decals ... en dan scratching fluid en washable white.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
En dan gaat het opeens hard ... :D

De munitiekasten zijn klaar, de opbouw kan er op.

photo 465655

photo 465654

photo 465656

De radio is met oude PE-deeltjes in elkaar geflanst, zit niet in de Tamiya kit.

Zoals je ziet is de buitenkant nog maagdelijk :D ... daar gaat eerst nog de camo op, voordat de whitewash wordt aangebracht, roodbruin en donkergroen.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 16:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7899
Woonplaats: Ingelmunster
ziet er al mooi uit... Dat belooft

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
Geen eindresultaat, wees gerust :D

Uit het handje een camouflagepatroon opgebracht, om straks door te laten komen op sommige plekken op de whitewash. Zo werden de makereringstekens bijv. weer vrijgeboend.

De kleuren zijn Vallejo Intermediate Green met Olive Green om het iets donkerder te maken. MIG Rotbraun - ik ben van Vallejo aan het overschakelen op MIG :D . Een potje voor zowel airbrush als goed dekkend met de kwast - het kan dus wel.

photo 465745

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
En de tracks en de markers erop.

photo 466113

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 11:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
De neushoorn staat in de ‘washable white camo’ (MIG). Ik heb eerst een laag chipping fluid aangebracht in de hoop dat dat straks het deels verwijderen makkelijker maakt. De transfers eerst voorzien van een laagje liquid mask.

Het spul spuit op zich OK, maar droogt niet lekker op. Trekt wat craquele op sommige plekjes, en trekt putjes op andere. De chipping fluid is van AK, misschien verdragen die elkaar niet helemaal lekker? Na een tweede laag zag het er wat beter uit - en eigenlijk vind ik het wel goed: de witte camo werd niet met de verfspuit opgebracht in t echt, was vaak een zelfgemaakte kalkwash of iets dergelijks, die met kwasten en bezems werd opgebracht. Bij de tracks / het onderstel heb ik het bewust met de kwast aangebracht op die tekening erin te krijgen.

photo 466537

Even een klein hartverzakkinkje bij de dry-fit van het kanon ... de PE leek in de weg te zitten. Maar met wat gedraai en gepeil valt hij, zoals het Tamiya betaamt, onvoorstelbaar mooi in zijn positie en is er geen kiertje bij de bepantsering te zien. Bijna té mooi :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2498
Woonplaats: Den-Haag
Mooi Ruud,

Na je camo dacht ik even, wat ga je doen, zo zonde om dat met de kwast op te brengen.
Je verhaaltje daarna maakt het eigenlijk weer goed, je white wash bedoel ik dan.
Ik ben echt benieuwd hoe dit er straks uit ziet.
Knap werk trouwens met al dat photoetch, ziet er goed uit.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 0:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Ben ook heel benieuwd hoe dit er straks uit gaat zien.
Ik begrijp s dat dit spul een beetje zoals echte kalk er subtiel van af te poetsen is?

Veschrikkelijk mooi uitgevoerd munitierek trouwens!

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement