StevenVD schreef:
Dit schema toont de verplaatsing van de schotsen naar opzij. Waar de wielen staan, zullen de schotsen in een hoek omhoog staan. Waar de wielen al gepasseerd zijn, aan de rand van het dio, zullen ze terug drijven naar het midden. Ik heb het gedeelte tussen de twee rijen wielen nu weinig uitgewerkt, maar dit zal vanaf een afstand van een paar centimeter van waar de oprit aan land komt, ook verbrijzeld moeten worden, want daar begint er water onder te zitten (de plaatdikte is zo'n 2 millimeter). De rode ovaal is de plek waar er een boom door de plaat gaat zitten, die moet onder water ook nog even doorlopen, al zie je door deze plaat nog weinig van de vorm van de boom.
Ik zal de ruimte onder de plaat dus nog moeten opvullen. Het tweede schema toont dat er op de plek waar de wielen passeren, een uitholling in die opvulling moet gelaten worden, zodat het model daar nog in geplaatst kan worden. Op de randen van die uitholling zullen de ijsschotsen zo vastgekleefd moeten worden, dat ze door de wielen ondergeduwd worden maar aan de randen boven het water uitsteken. Daarna moet het afgewerkte en geschilderde model in de vakjes geplaatst worden, dan moet er een deel plaaster in gegoten worden tot net onder het ijs. Dit water hoeft niet erg doorzichtig te zijn omdat het al verstoord is door de BTR. Het product dat ik wil gebruiken om het water mee aan te leggen, is iets van AK.
De positie van de schotsen was in dit schema al behandeld, maar al te ver mogen ze niet verplaatst worden als je wil aantonen dat ze uit 1 geheel komen. Ik moet nog wel het gedeelte onder het ijs gieten, maar de drie grote stukken aan de oprit zijn al met het "mud" product aan de onderkant verzadigd.
De BTR is nu zo volledig mogelijk afgewerkt. Ik heb hier een paar beschermplaten voor de uitlaat gescratcht, omdat ze bij het Voyager PE voor de gewone BTR80 niet zitten. Ze zitten wel bij dat van de BTR80A, maar dat had ik dus niet. De platen zijn dus overgetrokken van de plastic onderdelen en uitgesneden in blik. Ook zit het beruchte trapje onder het personeelsluik op zijn plek, met nog wat PE er aan toegevoegd. De trapjes tussen de wielen heb ik in plastic gelaten, omdat er scherpe hoeken in zitten. Die kan ik in koperdraad niet plooien en het kleeft ook steviger vast met modelbouwlijm. De derde toevoeging zijn de twee luiken midden op de foto's, met zoals vermeld nog eens vier scharnieren.
Al het glaswerk is nu afgeplakt. In de twee open luiken is kneedgom gestoken. Een ervan gaat nog dicht, maar het moet ook aan de binnenkant nog gespoten worden.
Dit zijn de laatste foto's zonder verf er op, geniet ervan want nu is het gedaan.
Hier wordt de hull in Rust-Oleum matzwart gespoten. Ik kocht een nieuwe spuitbus, want de oude heeft niet genoeg druk meer.
De resultaten na een paar uur drogen. Zwart is een van de drie camokleuren, ik ga voor de camo uit mijn referentieboek. Dat is ook de tweede van de drie versies uit de kit. Daarbij worden Mr.Hobby 303 olijfgroen en 76 zandbruin als hoofdkleuren gebruikt, met het zwart als verbindingskleur.
Hier ben ik van deze kleuren nog een potje gaan kopen, maar jullie zagen waarschijnlijk eerder mijn extra aankoop die in het Russische thema blijft.
Deze kit van Hong models is een van de twee nieuwe Shilka's die sinds een paar jaar ter beschikking zijn. De oude van Dragon bevatte wel wat fouten. Die van Hong was er voor die van Meng en de reviewers gingen er toen van uit dat deze kit het daartegen ging afleggen, wegens de meer gecompliceerde trackmethode en geen uitgewerkt bestuurderscompartiment zoals bij Meng. Maar nu vond ik een review van iemand die de moeite genomen heeft beide kits met elkaar te vergelijken. Nu blijkt het dat de details van Hong toch op verschillende plaatsen natuurgetrouwer zijn dan Meng. Aangezien ik ingewikkelde tracks wel gewoon ben en uitwerken van interieurs me niet voor problemen plaatst, ben ik toch blij dat ik deze kit gekozen heb. En er ging 25 euro af met een getrouwheidsbon...
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=247771&page=1