Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 16:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Goed bezig DJ! Maar kanonnen waarom zo klein allemaal :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind het erg gaaf wat je aan het neerzetten bent, maar.....

De basiskleur (zand) heb je mooi verweerd met licht en donker. Was dat ook niet leuker/beter geweest om dat met de beide andere kleuren te doen? Dat had je wel freehand aan kunnen brengen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 17:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor de reacties heren!

heico1980 schreef:
Goed bezig DJ! Maar kanonnen waarom zo klein allemaal :lol:

Is een vorm van masochisme :mrgreen:
tsjopper bob schreef:
De basiskleur (zand) heb je mooi verweerd met licht en donker. Was dat ook niet leuker/beter geweest om dat met de beide andere kleuren te doen? Dat had je wel freehand aan kunnen brengen.

Klopt René, dit ga ik later doen met olieverf.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 18:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Goed dat je hiermee nu door bent gegaan. De hull ziet er heel mooi uit. Je kan beter wat ervaring opdoen met dat scratchen voor je je eerste model uitbrengt, dan kan je de kwaliteit nog wat omhoogbrengen van bijvoorbeeld de wielen, die je nu nog handgevormd hebt. Misschien is er een manier om ze te draaien of te printen, want anders ga je dat toch blijven zien. Volgens mij ga je sommige details toch pas na een paar voertuigen krijgen zoals je voor ogen had. Kleuren zien er goed uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 19:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 18:55 pm
Berichten: 73
[quote="mr.vdh"] Ik wil ook ooit eens een CV90/35 maken in 1/72.

Mocht je nog foto's zoeken van de Cv90, geef maar een seintje. Ik heb ongeveer 6.000 foto's van deze prachtige voertuigen.

Wat het model betreft, die ziet er al steeds mooier uit......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 20:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Mooi om te zien wat je er van maakt.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 22:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bedankt voor de reacties heren!
StevenVD schreef:
Je kan beter wat ervaring opdoen met dat scratchen voor je je eerste model uitbrengt, dan kan je de kwaliteit nog wat omhoogbrengen van bijvoorbeeld de wielen, die je nu nog handgevormd hebt. Misschien is er een manier om ze te draaien of te printen, want anders ga je dat toch blijven zien. Volgens mij ga je sommige details toch pas na een paar voertuigen krijgen zoals je voor ogen had. Kleuren zien er goed uit!

Ik snap wat je bedoeld Steven. Over het algemeen denk ik dat ik het meeste wel op voldoende niveau beheers om een goed productje te kunnen maken mocht ik daar voor kiezen. Bepaalde vormen zijn echter lastig. Ik ben om die reden meteen begonnen met de wielen, als het maken van een wiel dan niet had gelukt dan had ik in ieder geval niet met een Bushmaster zonder wielen gezeten. :wink: De wielen die ik nu heb zijn verre van perfect. Ten eerste zijn ze niet overal even rond, ten tweede is het profiel niet symmetrisch. Achteraf gezien kan ik wel een aantal productiemethoden bedenken die wellicht beter zouden hebben gewerkt. 3D printen wellicht, ook al is dat op deze schaal een lastig verhaal weet ik vanuit de praktijk. Ik had ook in plaats van putty een harde vormvaste modeleer kleisoort kunnen gebruiken. Of het profiel maken van styreen platen en dat dan zodaning bewerken dat er een mooi wieltje uit komt.

Er is ook nog een alternatieve oplossing: namelijk het gebruiken van wieltjes uit bestaande modelbouwkits. Dit wordt binnen de wereld van resin modelbouwfabrikanten ook veel gedaan. Ik heb een 4-tal YPR-765 kits en die zijn gewoon gebaseerd op de M113 van Italeri. De tracks, de wielen en andere details zijn gewoon regelrechte kopieën van de onderdelen zoals geleverd door Italeri. Een eenvoudige oplossing. Er zijn ook bepaalde vormen die sowieso gewoon erg lastig zijn om te maken, denk bijvoorbeeld aan een 1/72 machinegeweer. Natuurlijk kan je die zelf maken maar waarom niet simpelweg de .50 uit een goede Dragon kit gebruiken?
oermens schreef:
Mocht je nog foto's zoeken van de Cv90, geef maar een seintje. Ik heb ongeveer 6.000 foto's van deze prachtige voertuigen.

Ooh dat is wel erg veel maar ik zal het onthouden, gelukkig kan je veel op het internet vinden maar als ik je ooit nodig heb dan stuur ik je een PB. Bedankt!




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 23:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Update


Weer wat verder, ik heb een aantal details gemaakt en toegevoegd. (RWS basis op het dak, takelogen, handvaten etc.) Verders wat schilderwerk gedaan, lichtjes en reflectoren geschilderd, staat leuk.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Op naar de verwering.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 21:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 okt, 2014 22:58 pm
Berichten: 367
Woonplaats: vlaardingen
Mooie voortgang voorzover, keep up the good work.


Gr.
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 0:04 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Dank je Bram. :)


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement