Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2018 10:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Prachtig effect. Er komt zo veel meer leven in de kleuren. Voor wat betreft de verwering, het mechanisme zal prima in orde zijn maar het uitwendige - de railing bijvoorbeeld - kan best een beetje ‘chipped’ zijn.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2018 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt Jeroen! Qua verwering heb je inderdaad gelijk, zo wil ik het ook ongeveer aan gaan pakken. Delen zoals relingen, loopvlakken en andere stukken die kunnen slijten wil ik licht chippen, en dingen zoals de lopen laat ik zoals ze zijn. Hier en daar misschien een klein chipje (krassen kunnen altijd wel voorkomen), en op het hele kanon hier en daar wat smeerolie (ik kan me voorstellen dat die dingen continue gesmeerd werden zodra er tijd was).

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2018 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tomska schreef:
… en op het hele kanon hier en daar wat smeerolie (ik kan me voorstellen dat die dingen continue gesmeerd werden zodra er tijd was).

Ja zeker wel en geloof me vrij: bij die dingen werd er met smeerolie en -vet kwistig omgesprongen, daar werd echt niet op een liter of een kilo min of meer gekeken! :)
Dat is vandaag de dag nu nog steeds zo (al gebeurt het nu wel "iets" subtieler). :mrgreen:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het verweren duurt toch iets langer dan ik gewend ben; bij een tank ben je vrij gauw rond, maar bij dit model zijn er zoveel hoekjes, oppervlakjes en details dat een enkel kanon al een model opzich is. De twee kanonnen, een fusesetter en wat andere kleine dingen zijn nu gedaan, maar het grote frame en de balustrades moeten nog. Ik hoef gelukkig wel niet met modder en dat soort dingen aan de slag, maar staat wel die ondergrond voor het kanon tegenover. Genoeg te doen nog dus!

Hier en daar is wat gechipped, maar het is redelijk sober gehouden. Rondom de kulas (achterkant kanon) is wat meer gechipt, omdat hier granaten nog wel eens tegenaan kunnen butsen tijdens laden. Een paar hendels zijn rood gemaakt; dit is artistieke vrijheid :mrgreen:.
photo 458243

photo 458244

photo 458245

photo 458246

photo 458247

photo 458248
De rails waar het kanon overheen schuift zijn overigens met Metalcote van Humbrol geschilderd; het is metallicverf die ook enigzins opgeboend kan worden. Op de foto is het minder goed te zien, maar ze glimmen redelijk goed. Er komt wel nog een laag olieverf overheen voor het simuleren van smeervet, dus het glanzende gaat er wel nog wat vanaf.

photo 458241

photo 458242

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Tomska schreef:
Het verweren duurt toch iets langer dan ik gewend ben


Je bent goed bezig Tom. Neem lekker de tijd, het geen wedstrijdje. Als straks alle onderdelen samenkomen is het de moeite waard geweest.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt Jeroen, en het is inderdaad geen wedstrijd. Maar ik merk wel dat ik wat meer moeite moet doen om me te zetten voor deze, zeker omdat heel veel onderdelen identiek zijn. Je bent als het ware twee keer hetzelfde aan het doen, en soms kan dat erg vervelen :mrgreen: .

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 7:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21286
Woonplaats: Bodegraven
Er is een hele makkelijke tip om dat eentonige weg te halen, ooit geleerd op een modelschipforum

"Beschouw elk onderdeel als een apart projectje"

Oftewel, elk onderdeel of submontage is een apart modelletje, die je op het eind pas tot 1 groot model samenvoegd

Maar tot nu toe ga je lekker, ziet er goed uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 7:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3751
Woonplaats: nieuw vennep
Ik kan het alleen maar met mijn voorgangers eens zijn. Ik reageer weinig op dit forum (omdat ik hier totaal geen ervaring heb) maar wat ik hier zie ziet er zeer goed uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 10:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Nunspeet
Tsja...als shermanfreak kijk ik ook naar andere projecten. Ook hier zijn vele variaties van. Mooi om te zien dat je alle details laat zien. Ik ben ook meer moeite gaan doen voor de details en rustiger gaan bouwen wat uiteindelijk het model ten goede komt.
Ziet er top uit.

gr Ton(y)sherman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2018 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt heren, goed om t horen dat het in de smaak valt :mrgreen:.
Goede tip Bert, ik heb het laatst eens geprobeerd op het frame van het kanon, en het helpt inderdaad echt om ieder paneel/onderdeel als apart model te behandelen. Zo werk je stukje bij beetje het hele ding af, en haal je het eentonige er ook uit.

Op het moment heeft de FlaK even plaats moeten maken voor een ander 1:1-projectje;
photo 459484

Een tijdje geleden heb ik deze Opel aangeschaft, en in de loop van de zomer/herfst/winter ben ik hem samen met mijn vader stukje bij beetje op aan het knappen. Ontzettend leuk en leerzaam werk, maar modelbouwen komt er nu niet meer iedere avond van :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement