Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 20:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Hallo allen,
Na de M 109 a2, Leo 1V en Landrover KL uit mijn eigen diensttijd, nu de Leopard 2a4 uit dezelfde periode.

Het model is de Revell versie waar ik over het algemeen veel kritiek over lees. Ik moet zeggen dat ik het een goed passend geheel vond en dat de details geheel niet onaardig waren , vooral vwb de sluitingen bij de gereedschappen en dergelijke.
Ik moest er voor extra details en een aantal andere dingen wel wat extra aandacht (en geld) aan besteden maar het was de moeite waard. Dit geldt dan voornamelijk voor een detailleringsetje van Voyager en voor de antennes van het merk Leopard Workshop.

Het model en uiteindelijk het diorama zijn naar een voorbeeld en een mengelmoes van de eerste 3 foto's.
En stelt een Leo 2 voor van het 103 Verkenningsbataljon , destijds gelegerd in Seedorf (West-Duitsland).
Extra gear is een beetje eigen inbreng en fantasie :D .

De foto's!
Deze eerste foto is het voorbeeld voor het diorama.
De andere 3 zijn voorbeelden voor camo, bepakking,verwering en gebruik te velde.

photo 433045


photo 440459



photo 439635


photo 439636

Dan de foto's van het geheel , met details voor van alles en nog wat, welke niet aanwezig waren in de standaard kit.


photo 439637


photo 439638


photo 439639


photo 439640.

Ik heb begrepen dat dit apparaat diende als kanon simulator tijdens oefeningen, maar weet iemand ook de officiele naam van dit ding? Hetzelfde vroeg ik mij af van die rand die bijna onderlangs de toren loopt. Waar dient die voor?


photo 439641

Na het aanbrengen van de camouflage netten en doeken heb ik het geheel in een zwarte primer gezet. Moet zeggen dat dit wel een veel handiger methode dan het voertuig eerst verven en dan pas de camo aan te brengen, wat er vaak voor zorgt dat je dingen moet herstellen na iets te hebben beschadigd. Op deze manier kan alles in 1x doorgaan en heb ik aan het eind de camo netten en de opgerolde doeken geverfd.

photo 439642


photo 439643


photo 439644

Vanaf hier is het model nagenoeg af, met uitzondering van het MAG machinegeweer op de toren.
De figuren zijn van Dolp . Goeie detaillering en het meest op de Nederlandse tankbemanningen uit die tijd lijkend.

photo 439645


photo 439646


photo 439647


photo 439648


photo 439649

Zo, dat was het voorlopig. Eventuele extra info vul ik later nog wel in.
Zoals gewoonlijk zijn positieve kritieken altijd meer dan welkom.

Greetz,
Patrick.


Laatst bijgewerkt door patrick leferink op wo 21 maart, 2018 9:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 9:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 18:55 pm
Berichten: 74
Sodeju! Dat ziet er heel mooi en in mijn ogen realistisch uit......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik kan maar één ding zeggen..... :brouw: :brouw: :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
De bouw is erg mooi Patrick, ik ben wel nieuwschierig hoe je de camo netten hebt gedaan. Ook een heel goed eindresultaat alhoewel iets meer kleurvariatie in de modder zou ik ‘persoonlijk’ aantrekkelijker vinden.

Als dit je eerste model is waar je photo-etch in hebt verwerkt is het echt heel netjes. Dit ga je vaker doen.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 16:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Jeroen Zuiderduin schreef:
De bouw is erg mooi Patrick, ik ben wel nieuwschierig hoe je de camo netten hebt gedaan. Ook een heel goed eindresultaat alhoewel iets meer kleurvariatie in de modder zou ik ‘persoonlijk’ aantrekkelijker vinden.

Als dit je eerste model is waar je photo-etch in hebt verwerkt is het echt heel netjes. Dit ga je vaker doen.

Jeroen


Hoi Jeroen,
Thank's voor de complimenten. Foto etch is wel gepriegel maar uiteindelijk is het resultaat ook wel om over naar huis te schrijven.
Camo netten is eigenlijk heel simpel; verbandgaas op maat knippen, vervolgens dompel ik het in een bakje met houtlijm/water verhouding 3:1 , dan op het voertuig draperen zoals je het hebben wilt, meteen daarna als het geheel nog nat is een theezakje open knippen en de inhoud er overheen strooien. Let wel op dat je normale thee neemt anders zitten er andere stukjes doorheen die niet op een camo net thuis horen :D :D .
Dan een nachtje laten drogen en je kunt het geheel een kleurtje geven.

Gr.
Patrick


Ps.
Oermens en Walesha ook bedankt voor de complimenten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 dec, 2017 9:51 am
Berichten: 20
Tjonge Patrick, dat ziet er weer mooi uit!
Ook de modder ziet er zeer realistisch uit, alsof ik naar een tank sta te kijken die zo bij Bergen-Hohne uit het terein komt rossen :D .
Ga je m nog in een dio plaatsen? Ik ben met mijn Laro'tje nog niet zover ... :oops:

@ Jeroen, kleurvariatie is misschien wel aantrekkelijker, maar ik weet uit ervaring dat dit wel een realistische kleursetting (??) is.

Arjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Hey Arjan,

Bedankt voor de complimenten.
Hij komt zeker op een diootje, een beetje naar het voorbeeld van foto 1, dus ik word nog druk met boompjes maken. :D :D :D
Verder heb ik die bevuiling inderdaad van verschillende foto's gemaakt en daar zie je vaak weinig diepte in. Succes nog met je Larootje.

Groetjes
Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 12:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Arjanvz schreef:
kleurvariatie is misschien wel aantrekkelijker, maar ik weet uit ervaring dat dit wel een realistische kleursetting (??) is.


Het is ook ‘persoonlijk’ Arjan. Droge en natte modder verschillen nu eenmaal van kleur. Tis maar een ideetje.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 dec, 2017 9:51 am
Berichten: 20
Jeroen, het was ook zeker niet bedoeld als sneer, sorry voor als het zo over kwam!
Heel veel details zijn hoofdzakelijk persoonlijke voorkeur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Arjan, no worries mate, het kwam zeker niet over als een sneer. De verweringsfase in modelbouw wekt mijn interesse en meng mij er graag in.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement