Er is weer progressie geboekt. De werkwijze van Silenoz werkt uitstekend alleen heb ik het desbetreffende vierkante staafje zelf moeten maken.
Van een stukje aluminium van 1mm dik een klein staafje gemaakt met behulp van een Dremel, en naderhand met een vijltje opgeschoond. Voorboren en de opening bewerken met Tamiya Extra Thin is echt nodig. Nuts and Bolts van Meng gebruikt voor de bouten.
Een laagje primer uit de spuitbus.
En de Pre-shading.
En met verschillende grijstinten kleur gegeven. Alles staat nu in de vernis en kan rustig uitharden.
Voor de platen die tussen de pontoons komen zijn er een papieren malletjes uitgeprint, met markeringen voor 11 gaatjes. Met spuitlijm werden deze tijdelijk bevestigd.
Springen we nu even naar het kanon. Ook dit heeft zijn primerjasje gekregen…
Preshading…
Basislaag met Humbrol 155…
Een beetje geel toegevoegd aan de Humbrol 155 voor een beetje lichtwerking en daarna de vernislaag. Ook deze gaat de kast in om te drogen.
Nu ik hiermee even niet verder kan, is de M4 HST er weer bij gepakt. Even dit voertuig bestuderen want de photo-etch van Eduard biedt niet altijd duidelijkheid.
De wielen zijn bevestigd en de eerste stukjes PE zitten op z’n plaats.
Bij het motorgedeelte komen vraagtekens bovendrijven. Het motorblok zelf geeft geen problemen maar het onderdeeltje C32 wordt niet in de instructie aangegeven. Met een beetje puzzelen is C32 het enige onderdeel wat daar moet komen.
Hier een dryfit van het motorblok.
En daarna alles op stokjes.
De bumper heeft een raar plekje, en die rare plekjes kom ik ook op andere onderdelen tegen. Schuren dus.
Hier is begonnen aan de cabine.
De voorste bank moest bijgewerkt worden want het kwam tegen de pook aan.
Hier een dryfit van het tussenschot.
En een dryfit van de cabine.
Het past allemaal wel 'redelijk' maar niet 100% dus blijven dry-fitten. Goed, de banken zitten nu vast en kan er begonnen worden aan brandblus-houders en de gordels.
Eerst het overtollige plastic verwijderen en daarna vervangen door photo-etch.
Wat uiteindelijk dit resultaat opleverd.
Nu de twee klepjes aan de voorzijde. Geef het maar een naam, geen idee hoe men dit noemt maar het zal met ventilatie te maken hebben. Deze kunnen dus open en dan doen we dan maar.
Eerst voorboren en daarna uitsnijden en vijlen.
De openingen in de photo-etch bekleding aan de binnenkant, lijnen niet netjes uit met de openingen in de cabine. Dus met stukjes Evergreen zijn de openingen bijgewerkt… en een beetje plamuur natuurlijk.
Schuren en klaar.
Plan de campagne: eerst het cabine-interieur bouwen. Daarna verven en afwerken alvorens de cabine-kap te verlijmen. Dus dat.
Bedankt voor het kijken.
Groetjes
Jeroen