Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 8:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2018 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Echt super gaaf, die pontons, zo scherp, echt wow :D

De rest ook Weer super hoor, zo gaaf om échte dioramas te zien, van reeele situaties. (Niet de obligate olie tonnen naast op een weg en een kapot wiel zeg maar. Dit ademt echt normandië :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2018 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Mag ik een vraag stellen? Ik ben ook bezig met een Long Tom, echter op 1:72 (Hasegawa). Hieronder een linkje waar ik een vraag over heb.
http://data3.primeportal.net/artillery/dieter_krause/155mm_long_tom/images/155mm_long_tom_05_of_48.jpg

Aan de achterzijde van de beide poten zitten schotten, waarvan ik mij voorstel dat die na een aantal schoten zich in de grond 'verankeren' om enigszins de terugslag op te vangen. Maar ergens halverwege de boom (links achter het wiel van de dolly, rechts beter zichtbaar) zitten ook schotten (steken omhoog). Waar dienen die voor?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2018 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
De schotten die nu aan het uiteinde zitten kunnen zich in de grond boren bij een zachte ondergrond.
De andere schotten zijn voor een harde ondergrond en liggen dus vlak op de grond, je kunt ze dus gewoon omwisselen.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2018 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Duidelijk, dank.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 14:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Mensen, bedankt weer, voor de reacties.
De vraag van René is al beantwoord, dus opgelost.
@siepie, het zou zomaar Normandië kunnen zijn hoor, maar de setting wordt pacific dus het water zal azuurblauw worden.

Niet echt een klapper kunnen maken de afgelopen paar weken. Maar zo nu en dan een update schrijven anders vergeet ik straks de helft te noteren.

Ik begin even met de pontoons, de haarlak methode. Deze hebben een dun laagje haarlak gekregen. Na droging een laagje grijs erover. Ik gebruik twee verschillende tinten, het hadden er meer mogen zijn maar in de basistinten zit al genoeg variatie.

photo 443434

Goed laten drogen. Daarna met lauw water en een kwastje voorzichtig schrobben.

photo 443435

Geeft dit is het resultaat.

photo 443436

Na dit alles weer een beschermend vernislaagje en wederom goed laten drogen.

photo 443437

Dit gaat dus de kast in en de Long Tom komt op de werktafel. Ik heb deze techniek al vaker in een bouwverslag vermeld, fading met olieverf. Puntjes olieverf, willekeurig patroon, met een vochtig penseel (met terpentine) zachtjes borstelen - van boven naar beneden voor verticale vlakken, draaiende bewegingen voor horizontale vlakken.

photo 443438

photo 443439

Alle onderdelen zijn op deze manier gedaan. De belichting van onderstaande foto’s is niet optimaal maar het gaat om het effect.

photo 443440

photo 443441

De cabine van de HST is gebouwd, alle stukje PE zitten erop en erin.

photo 443442

photo 443443

De primer aangebracht, met het spuitbusje.

photo 443444

Daarna, preshading met zwart. Basislaag met Humbroll 155.

photo 443445

photo 443446

En daarna, een beetje geel bij de OD voor de variatie. De kussens zijn apart gespoten met Humbroll 83.

photo 443447

De gordels geverfd

photo 443448

De fading met olieverf.

photo 443449

photo 443450

photo 443451

photo 443452

De eerste pinwashes.

photo 443453

En de dryfit van de cabine.

photo 443454

Bedankt voor het kijken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 aug, 2017 17:44 pm
Berichten: 105
Alles lekker strak in de verf, zeer leuk om volgen allemaal Jeroen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 16:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, moet dringend ook nog eens leren verweren. Die PE gordels zijn niet zo gemakkelijk natuurlijk te krijgen, maar lijken nu statisch. Vraag is natuurlijk hoeveel zie je er nog van eenmaal volledig gemonteerd...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 06 apr, 2007 7:25 am
Berichten: 210
Woonplaats: Fijnaart
Jeroen

Goed uitgelegd over het verweren, het word een mooi stukje werk ik blijf dit volgen.
Een vraagje, hadden ze in die tijd al gordels?

Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2018 22:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de reacties mannen.

De gordels heb ik naar eer en geweten bevestigd. Ik had deze nog meer kunnen vouwen en verfrommelen maar zou het dan nog wel op gordels lijken? Of het standaard bij dit voertuig hoort weet ik niet. Eduard heeft het in de PE set zitten en ik weet dat er foto's zijn van een M20 die gordels heeft. Ik vind ze prachtig in ieder geval :mrgreen: .

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2018 6:42 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het zijn vrij zware gordels zo te zien, dus zullen vaak wel vlak liggen, maar 1 of 2 omgekeerd of omgevouwen had het misschien een beetje gebroken, anderzijds, eenmaal de kap er op is het net voldoende om zichtbaar te zijn en wordt het visuele beeld van nu (zeer regelmatige plaatsing ) wel gebroken door de raamstijlen en zo.

De kleuren zien er gaaf uit, Jeroen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement