Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2018 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Hallo allen,

Afgelopen week veel tijd gehad, en tijd genomen om te bouwen aan de tank. Tijd voor een update dus. En aangezien er veel gedaan is, zijn er ook veel foto's!

Er waren nog behoorlijk wat wielen die gemaakt moesten worden. De routine voor die wielen was primer, dark yellow, zwarte rand verven, gloss vernis, wash, matte vernis. Die laatste twee stappen heb ik alleen nog maar uitgevoerd bij de op 1 na buitenste rij wielen. Als de buitenste rij wielen geplaatst worden dan wordt het moeilijk om de op 1 na buitenste wielen te verven enz. De twee rijen wielen aan de binnenkant zie je niet eens dus ik heb deze alleen geverfd. Een paar foto's

De wielen klaar voor AB
photo 439606

Om het makkelijk te maken pak ik de wielen op met een zelfklemmende pincet. Ik leg de wielen te drogen op de manier zoals de foto hierboven.
photo 439603

Ik draag trouwens handschoenen en een mondkapje tijdens het airbrushen. Na het airbrushen hangt er vaak een zoete geur in de kamer dus voor de zekerheid een mondkapje.

Een foto van het aanbrengen van een wash. Dit is trouwens een wash van Vallejo game color. Deze is op waterbasis dus een vernis is dus niet nodig om de verflaag te beschemen (correct me if I'm wrong). Waarschijnlijk vloeit het wel beter op een gloss vernis.

photo 439597

en na het wegpoetsen van het overtollige (links met wash en rechts zonder)
photo 439602

En dan zijn er nog een stuk of wat tools. Deze heb ik eerst in de primer gezet met AB en vervolgens met de kwast geverfd.
photo 439605
photo 439598
photo 439604

Intussen zijn alle wielen droog dus deze kunnen geplaatst worden.
photo 439607

Tweede rij
photo 439608

En dan de rest. De buitenste twee rijen worden op de binnenste twee rijen geplakt. Gevolg is dat deze wielen makkelijk scheef kunnen gaan zitten. Dus het was plakken en dan alles goed op z'n plek zetten.

photo 439587
photo 439588

Ook moeten de sprocket en de idler geplakt worden voor dat de buitenste twee rijen worden vast gemaakt.

Nog even een foto van alle tools die bevestigd zijn.
photo 439591
photo 439586

Een van de kabels hangt een beetje in de lucht dus die moet nog even worden vast gezet. Op dit punt moest er nog vernis overheen, dus ik heb hiermee gewacht tot de vernis er op zat. De kabel ligt inmiddels vlak op de tank.
photo 439590

Vervolgens is er een gloss vernis aangebracht. De decals kunnen er ook op. De enige Afrika tiger die in deze kit zit is de 131. Ik ben een "eigen versie" aan het bouwen dus ik maak er de 113 van.
photo 439581
photo 439580
photo 439579
photo 439578

De vlekken rondom de decals worden veroorzaakt door de decal medium van Vallejo. Ik moet waarschijnlijk de decals nog wel vlak maken.

Tijd voor de tracks... Eerst zwarte primer, dan met bruin dry-brushen en tot slot dry-brushen met staal.
photo 439583
photo 439585
photo 439584

En dan op de tank plaatsen. Ik moet de tracks nog op de bovenkant van de wielen lijmen.
photo 439577
photo 439576
photo 439575
photo 439574

Zo is het eerst wel weer genoeg. De volgende stap is het aanbrengen van een wash en chipping. En natuurlijk het vastlijmen van de tracks.

Goed weekend!

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 maart, 2018 11:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Blijft toch een mooie bak, zo'n Tiger

Netjes gedaan !!! enne, die vlekken kun je denk ik met washes wel wegwerken !!

Ben benieuwd!

En voor de commandant :

Ik gebruik zelf de washes van "War Painter" hiervoor..... er staan een heleboel tutorials op youtube van Bolt Action (Dit zijn 1/56 figuurtjes voor een war game)

het uniform maak ik een soort van donkergrijs en dan een donkere wash, zodat er in het zwarte uniform toch wat highlights zitten

voorbeeldje (niet perfect hoor , maar ik ben ook geen pro... hahaha)

photo 439697

en van HEEEEL dicht bij..... (alles met de kwast gedaan dus let niet teveel op de foutjes)

photo 439698



Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2018 17:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Goedemiddag!

We zijn weer een weekje verder dus tijd voor een update. En het is ook een van de laatste updates. De tank is verder helemaal klaar wat mij betreft. Ook heb ik een begin gemaakt van de "diorama". Het is niet echt een diorama, maar meer een wat aangekleed plateautje. Maakt niet uit. Ik heb geen foto's van de bouw maar genoeg van het resultaat. Wat ik nog moet doen is het plankje afmaken. Het moet een woestijn grond worden met hier en daar wat fratsen.

Een paar foto's

photo 440594
photo 440597
photo 440596
photo 440595
photo 440590

En dan nog even de mooiste wat mij betreft. Een foto gemaakt in de buitenlucht.
photo 440591

Nu nog even ergens wat fijn geel zand op de kop tikken en dan kan ik het project afronden. Ik hoor graag wat jullie er van vinden! :D

Groeten Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 11:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik denk dat je een megasprong vooruit hebt gemaakt. Je eerste tank was prima hoor maar deze is beter. Veel beter zelfs.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooitje geworden, hoewel ik denk dat er nog een stukje ontbreekt op de koepel (F-34) zie de montagegaatjes daar.

Lijkt me wel raar zo voor onderhoud met de wielnaven zo diep, maar dat klopt volgens de kit

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 16:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
Ziet er mooi uit hoor, dat tijgetje!!

Gr. Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 aug, 2016 9:49 am
Berichten: 138
Welke kleur verf ga je gebruiken voor de ondergrond?

Ik ben zelf ook met een desert diorama bezig en heb daarvoor Desert Yellow van Tamiya gebruikt, maar dat vind ik te donker.

_________________
Op de werktafel: De twee-eiige tweeling (M12 en M30)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 22:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Mooie complimenten! Bedankt! Dat is fijn om te horen/lezen

@Silenoz

Klopt! die ben ik inderdaad vergeten. Deze wordt nog geplaatst zodra ik het onderdeel op kleur heb.

@Ruud

Ik ga m.b.v. verdund houtlijm een dun laagje fijn zand aanbrengen. Als deze laag droog is ga ik met airbrush heel licht een basiskleurtje aanbrengen. Ik zit te overwegen om "Iraqi sand" van Vallejo te gebruiken. Ik wil alleen in de winkel even kijken hoe deze kleur in de fles lijkt. Als de basislaag is aangebracht wil ik wat verschillende shades aanbrengen om het geheel iets dynamischer te maken. Ook wil ik kleine details toevoegen zoals keien. Dat is in ieder geval het plan. Of het in de praktijk ook zo gaat is altijd maar de vraag haha.

Groeten Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Leuk, alleen is de Panzer-Abteilung 502 volgens mij nooit in Afrika geweest...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 1:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
MarChant schreef:
Leuk, alleen is de Panzer-Abteilung 502 volgens mij nooit in Afrika geweest...


Dat klopt!! Heeft sinds haar oprichting alleen maar aan het Oostfront gevochten, omgeving Leningrad , Letland oa.
De beroemde tank ace Otto Carius vocht ook in de 502.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement