Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 feb, 2018 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Ziet er goed uit..... ik had een paar druppies secondelijm gebruikt om de pleister vast te zetten......

Wat was nu ook al weer de diameter van die Tube? Ik heb die van Tamiya gekocht, maar die zijn 2,6 mm en 2,0 mm dus ik weer niet of je daar wat aan hebt.....

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2018 22:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Het is weer tijd voor een update!

@Tom

Een beetje laat van mijn kant, maar 4 a 5 mm. De slangen van pleisters doen het goed, dus ik laat het zo. Maar thanks!

Dan terug naar de Tiger.

Wat eerst nog moest gebeuren is kleine details toevoegen aan de tank. Ook heb ik alle tools uitgeknipt en geschuurd. Deze komen later op de tank. Het zijn behoorlijk veel onderdelen nog. Voor de loop was nog aardig wat schuurwerk, maar het resultaat is nu goed.
photo 438589

Tijd voor de primer. Eerst wat voorbereiding.
photo 438588

Het aanbrengen van de primer ging erg mooi. Geen verstoppingen gehad en lekker rustig aan alles in de primer zetten. Zie het resultaat.
photo 438585
photo 438586
photo 438590
photo 438591
photo 438584

Toch is er nog een verbetering aan het licht gekomen
photo 438583

Dit is glad geschuurd en is nu helemaal smooth.

Vervolgens het uitvoeren van preshading.
photo 438581
photo 438580

Nu maar de dark yellow van Vallejo Model Air aangbrengen. De kleur dekt erg slecht op het zwart. Dit gaf mij wel de gelegenheid te experimenteren met de airbrush. Zie de foto's.
photo 438579
photo 438577
photo 438578
photo 438576

De volgende dag ben ik verder gegaan met de wielen. De wielen doe ik niet allemaal in 1 keer omdat dit enorm veel ruimte in beslag neemt. Dus ik doe eerst de binnenste wielen en dan werk ik naar buiten.
photo 438573

De randen zwart maken met Vallejo black. Ik moet bij een tweetal wielen even een beetje corrigeren met dark yellow
photo 438574

En dan tot slot een foto van de dry fit.
photo 438572

Het blijft mooi dus we gaan rustig door. Thanks!

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2018 22:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Steven, de schilderwerken verlopen prima maar op die laatste foto zie je nog twee problemen die misschien nu nog aangepakt kunnen worden voor je gaat detailleren. Het eerste dat ik opmerk is de loop van de tank. Die zit niet helemaal recht in de mantlet, hij wijst wat naar onder en vertoont daardoor bovenaan een kier. Probeer de loop terug uit de mantlet te krijgen en te vinden waardoor de afwijking veroorzaakt wordt. Misschien zat er een stukje plastic in de weg in het gat van de mantlet. Het tweede dat je kan zien is de kier vooraan de tank. Probeer die dicht te drukken met wat lijm ertussen, er lijkt alleen een klein stukje plastic in de weg te zitten helemaal rechts in de kier.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2018 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Knap werk wat je hier toont, doe zo voort :) Wel eens naar die kier kijken zoals Steven al zei.

Grts Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2018 8:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Scherp Steven! De loop zit nog niet vast gelijmd dus dat komt goed. Die kier is inderdaad wel een probleem. Ik moet eerlijk toegeven dat het mij tot dusver nog niet was opgevallen. Bedankt voor je oplettendheid! Ik heb gisteren na het lezen van jouw post nog even de front armor plate verwijderd. Deze moest ik er echt voor weg snijden dus bij het terug plaatsen moet ook hier en daar wat verf hersteld worden. De onderdelen op elkaar drukken lukte helaas niet. Een leermomentje! Ik zal donderdag eens wat foto's plaatsen :D

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2018 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Afgelopen dagen heb ik toch minder kunnen doen dan ik wilde. Toch is de front armor inmiddels hersteld. Door hoe de delen met elkaar verlijmd waren was het nodig om wat geweld te gebruiken om alles los te krijgen. Daarna moest het een en ander vlak geschuurd worden. Nadat alles was terug gelijmd moest er nog het nodige gevuld worden. Dat staat nu te drogen. Komend weekend zal ik het allemaal verven. Flink wat werk voor een foutje die zo makkelijk te voorkomen was.

Helaas nog geen foto's. Die volgen nog!

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 18:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Vandaag na een ochtend op de ijsbaan maar weer eens aan de tank gewerkt. Tijd voor wat foto's

Mijn vulmiddel is wit dus als ik de dark yellow hier op verf wordt het erg licht van kleur. Daarom heb ik er eerst primer aangebracht.
photo 438954
photo 438952

Als ik toch bezig ben met primer ook meteen maar weer een paar wielen meenemen
photo 438953

En de commander
photo 438955

Na een tijdje drogen begonnen met het aanbrengen van dark yellow. Ik heb expres niks afgeplakt om te voorkomen dat er een duidelijk kleurverschil ontstaat. Door het niet af te plakken zal de wat lichtere kleur beter overvloeien in het donkere.
photo 438951
photo 438950

Het is duidelijk dat het nieuw gespoten deel lichter is dan de rest. Misschien dat ik dit nog wat donkerder ga maken door het nogmaals te spuiten met een iets meer donkere versie van dark yellow. Eerst alles maar eens laten drogen en kijken hoe dat lijkt.

Het mooie is dat ik nu een weekje vakantie heb, dus er kan mooi gebouwd worden. :-)

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 19:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Als je zin en lef heb heb ik nog wel een idee voor je commander

Ga deze eens niet schilderen, maar alleen maar drybrushen
Je begint dus eerst met een bruine kleur
Dan een sessie met de bruine kleur en een kwart sandyellow
Dan een sessie met de bruin kleur en een half sandyellow mix
Dan bruin met driekwart sandyellow
dan met alleen sand yellow
de laatste laag sandyellow met een kwart wit

Doe dit met een wat bredere kwast en bij elke laag subtieler gaan dry brshen, met voorkeur van boven naar beneden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooie vorderingen met de Tiger, ik zie dat je het probleem met de luchtslangen toch nog goed op hebt kunnen lossen. Mooi spuitwerk ook, je ziet de preshading nog mooi door de lak heen.
Ik zie dat je de gereedschappen en dergelijke pas gaat monteren na het schilderwerk. Opzich geen enkel probleem (het werkt in ieder geval een stuk makkelijker wanneer je de gereedschappen moet gaan schilderen), maar pas wel op wanneer je ze op het model gaat lijmen. De lijm heeft de neiging om de verf iets aan te gaan vreten, wat er niet mooi uit ziet. Wat dan helpt is om dan de verf op de plaats waar je wilt gaan lijmen tot op het kunststof wegsschraapt, zodat de lijm alleen op het kunststof in kan werken.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2018 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
@Bert
Citaat:
Als je zin en lef heb heb ik nog wel een idee voor je commander

Klinkt leuk om te proberen. Maar bedoel je de hele commander, alleen z'n koppie of alleen zijn uniform? En heb je misschien een foto van een vergelijkbaar resultaat? Ik ben benieuwd!

@Tomska
Citaat:
De lijm heeft de neiging om de verf iets aan te gaan vreten, wat er niet mooi uit ziet. Wat dan helpt is om dan de verf op de plaats waar je wilt gaan lijmen tot op het kunststof wegsschraapt, zodat de lijm alleen op het kunststof in kan werken.

Goed punt! Bedankt voor de tip! En de complimenten natuurlijk!


Gisteren ben ik flink opgeschoten met de wielen. Vandaag ga ik er een vernis op aanbrengen. Dan kunnen ze daarna op de tank. De eerste twee rijen zitten er al op. In de loop van de week zal ik weer wat foto's plaatsen. :)

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement