Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Citaat:
Leuk, alleen is de Panzer-Abteilung 502 volgens mij nooit in Afrika geweest...

Agg wat maakt het uit.. Een decal van een olifant past prima bij een tank "die in Afrika gevochten heeft". :D Zoals ik in mijn verslag schreef is het ook niet mijn doel om een historisch gezien zo correct mogelijk model te maken. Maar je hebt gelijk, dit decal hoort niet op een tank die in Afrika gevochten heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 9:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 05 dec, 2014 21:19 pm
Berichten: 159
Woonplaats: Arnhem
. Maar je hebt gelijk, dit decal hoort niet op een tank die in Afrika gevochten heeft.[/quote]

Je zou bv Schwere Panzerabteilung 504 kunnen nemen, die heeft nl wel in noord - Afrika gevochten en later in Italie.

Patrick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 11:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Schoemaker schreef:
Citaat:
Leuk, alleen is de Panzer-Abteilung 502 volgens mij nooit in Afrika geweest...

Agg wat maakt het uit.. Een decal van een olifant past prima bij een tank "die in Afrika gevochten heeft". :D Zoals ik in mijn verslag schreef is het ook niet mijn doel om een historisch gezien zo correct mogelijk model te maken. Maar je hebt gelijk, dit decal hoort niet op een tank die in Afrika gevochten heeft.


Snap ik, alleen vind ik het dan wel zonde dat je zo'n mooie tank neerzet en door toevoeging van die ene decal er een historische onmogelijkheid van maakt. Als je die olifant had weggelaten was er niets aan de hand geweest. Je zou, om de olifant te behouden, het geheel ook kunnen verplaatsen naar een Russische vlakte, alleen moet je dan het uniform van de commandant zwart maken.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 19:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Citaat:
door toevoeging van die ene decal er een historische onmogelijkheid van maakt

Een kleine gniffel toen ik dit las. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening en daar is niks mis mee. Gelukkig bouw ik modellen omdat ik het leuk vind en niet om de geschiedenis te herschrijven. Maar dat geldt voor ons allen neem ik aan. :wink: :D

Ik respecteer jullie mening over de correctheid van mijn tank, maar ik ga mijn bouwplannen niet wijzigen. Mijn focus ligt nu nog op het verbeteren van mijn techniek van het bouwen, verven en verweren. Eerst leren bouwen, daarna rivet counting.

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Helemaal mee eens Steven, je bouwt voor jezelf en niet voor een ander! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2018 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Proficiat met je resultaat. De Tiger ( toch wel de uber tank uit WOII ) ziet er prachtig uit , over die decal moet je niet vallen , al die hysterische correctheid is mooi maar zoals al gezegd , het is jouw model en jij bepaalt hoe hij er uit ziet
Voor je ondergrondje heb ik een tipje : in de action hebben ze van die bussen decoratiezand (das heel fijn )voor een euro , het is wel wit. Meng in een plastic potje het zand met een licht bruine verf vb “mud” van Vallejo of iets in die aard. Giet dat mengsel uit op een krant en laat drogen, uurtje of zo. Je hebt nu realistisch zand. Dan breng je op je ondergrond verdunde houtlijm aan en strooi je rijkelijk je zand. Als het droog is hangt het muurvast aan je ondergrond. Je kan dan met de AB met beige en bruine tinten nog wat accenten en schaduwen aanbrengen. Heb dat gebruikt voor mijn Opel Blitz hier op het forum. Is maar een tip hè ,je doet ermee wat je wil :lol:

Grts Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 maart, 2018 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Hebben we het over hysterisch correct :mrgreen: Maar mooi model tot nu toe tenminste niet over de top verweerd.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2018 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Mooie berichten! Bedankt!

@Modest
Zeker een tip waar ik iets aan heb! Helaas las ik het pas nadat ik het zand met houtlijm had aangebracht, dus het kleuren van het zand heb ik niet kunnen doen, maar wel een goede tip voor de volgende keer. :) Ik heb de dio op kleur gebracht met Vallejo Iraqui sand. De kleur is vrij donker, dus kleurverschil heb ik kunnen maken door sommige plekken (bijvoorbeeld onder de tank als een soort van schaduw) wat meer te airbrushen dan andere plekken. Ter decoratie heb ik nog wat "keien" toegevoegd. Van het bouw/verfproces heb ik geen foto's, maar als er vragen zijn door hoor ik het wel. Bij de Xenos heb ik een pot met stenen gekocht.

photo 441874
photo 441876

Dan de foto's van de tank zoals die nu is. Ik heb nog niet helemaal tevreden met de dio. Ik vind het nog een beetje karig, maar ergens vind ik het ook wel leuk zo.
photo 441877
photo 441878
photo 441875

Hebben jullie nog tips om de dio op een eenvoudige manier iets meer aan te kleden? Ik ben benieuwd!

Groeten Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 7:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 13 apr, 2007 20:13 pm
Berichten: 334
Woonplaats: S'zeel
Mooie Tiger, vooral de subtiele verwering vind ik goed gelukt. Het ziet er gebruikt uit, maar niet compleet afgeragd.

Als je de dio bekijkt, lijkt de comadant ergens naar te kijken. Misschien iets wat voor de tank ligt? Als er echt een voorwerp ligt, maakt dat het verhaal af, of kan je een verhaal insenueren.
Een paar voobeelden als ideeen:

Een schedel van een beest (droogte in de woestijn)
Levende beesten (slang, schorpioen, woestijn vos)
Achtergelaten onderdelen van eerder passerende troepen (een britse helm, een kapot gereden vlag, een jerry can)

Ik hoop dat het wat ideeen geeft, wat zou er gebeurd kunnen zijn, waarom hij vooruit kijkt?

Veel succes.
Gerard-Jan

_________________
een beeld zegt meer dan duizend woorden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Een eenvoudig ondergrondje een beetje aankleden is niet zo moeilijk. Gerard-Jan gaf al een paar tips, denk eraan dat de woestijn in N-Afrika niet enkel maar zand is zoals in de mid-sahara... in N-Afrika is er ook beperkte vegetatie zoals palmen en struiken. Je kan dus misschien een hoekje vullen met een paar, al dan niet dorre struikjes?
Nu ja, een paar foto's van de N-Afrikaanse habitat opzoeken op Google kan ook inspirerend zijn. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement