Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Hallo medemodelbrouwers,

Ik ben al een tijdje bezig met de type 90 van Tamiya, wel OOB, aangezien ik nog een rookie ben. Hierbij ga ik een diorama maken, en ben er reeds aan begonnen. photo 434244
Dit is hoever ik in een uurtje ben gekomen. Er valt nu nog vrij weinig kritiek te leveren denk ik, maar naarmate het verslag vordert, zullen tips of kritiekpunten gewaardeerd worden.
Ps. Laat aub weten of je/u dit interessant vind om te volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
svenvaders10 schreef:
Hallo medemodelbrouwers,

Ik ben al een tijdje bezig met de type 90 van Tamiya, wel OOB, aangezien ik nog een rookie ben. Hierbij ga ik een diorama maken, en ben er reeds aan begonnen. photo 434244
Dit is hoever ik in een uurtje ben gekomen. Er valt nu nog vrij weinig kritiek te leveren denk ik, maar naarmate het verslag vordert, zullen tips of kritiekpunten gewaardeerd worden.
Ps. Laat aub weten of je/u dit interessant vind om te volgen.

Dit is hoe ik typ als ik geen SMS-taal gebruik. Ik klink misschien als een rijkeluiskind, maar ik ben gewoon een 15-jarig snotjong.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 20:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Eindelijk een snotjong die begrijpt dat er een verschil is tussen SMS en normale taal en geloof me, er zijn hier heel veel ouderen die normaal nederlands schrijven, maar absoluut geen rijkeluiskinderen zijn :lol: :lol: :lol: :lol:
Voor de rest, ik heb echt heel weinig ervaring in het maken van dio's, ik snap het gewoon niet hoe je zoiets moet doen, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
De basis ziet er al goed uit, ik kan me min of meer voorstellen waar je heen wil. :)
Ik ga volgen en wacht nog even af voordat ik eventueel verder commentaar geef. :wink:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
walesha schreef:
De basis ziet er al goed uit, ik kan me min of meer voorstellen waar je heen wil. :)
Ik ga volgen en wacht nog even af voordat ik eventueel verder commentaar geef. :wink:

Dank je wel voor de reactie, en voor het feit dat u(?) me wilt volgen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Bert Takken schreef:
Eindelijk een snotjong die begrijpt dat er een verschil is tussen SMS en normale taal en geloof me, er zijn hier heel veel ouderen die normaal nederlands schrijven, maar absoluut geen rijkeluiskinderen zijn :lol: :lol: :lol: :lol:
Voor de rest, ik heb echt heel weinig ervaring in het maken van dio's, ik snap het gewoon niet hoe je zoiets moet doen, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Als u eens van plan bent om zelf toch een diorama te maken, raad ik in eerste instantie af om als beginner gras te gebruiken. Op 1:35 gebruiken de meesten namelijk static grass, maar het is blijkbaar toch een kunst om het rechtop te krijgen. Verder, gewoon simpele materialen gebruiken. Start met een plankje multiplex, beetje klei erop, en iets wat een mooie textuur geeft aan de grond (aanbrengen dmv houtlijm). Eigenlijk best makkelijk. Hier nog een voorbeeld van een dioramaatje op 1:72.
photo 434255
photo 434254


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2018 1:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat diootje is niet onaardig, Sven, je gras nog wat spreiden of bijknippen. Voor het nieuwe dio de boom niet teveel over de rand laten groeien, dat geeft veel kans op schade als je het eens moet verplaatsen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2018 7:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het is gewoon JE hoor, hier, al wordt ik door sommige uitgescholden als "forumopa" :lol:

Ik bouw al heel wat jaren, beheers verschillende disciplines, ken heel veel technieken, bouw zeer uiteenlopende onderwerpen, maar ondergrondjes................zelfs een plankje weet ik nog te verkloten :mrgreen: :mrgreen:
Nee, ik ben daar in principe mee opgehouden, dan maar geen dio's, hooguit vignettes.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2018 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Bert Takken schreef:
Het is gewoon JE hoor, hier, al wordt ik door sommige uitgescholden als "forumopa" :lol:

Ik bouw al heel wat jaren, beheers verschillende disciplines, ken heel veel technieken, bouw zeer uiteenlopende onderwerpen, maar ondergrondjes................zelfs een plankje weet ik nog te verkloten :mrgreen: :mrgreen:
Nee, ik ben daar in principe mee opgehouden, dan maar geen dio's, hooguit vignettes.

Aangezien JE dan zoveel technieken beheerst, kan ik ook wel iets vragen. Kan ik voor oil washes of dot filters Revell Color Mix gebruiken ipv bijv. Ak interactive odourless thinner? Alvast bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2018 9:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Waarom zou je die dure spullen gebruiken als je voor de oilwashes (met gewone olieverf van bijv VanGogh of Rembrandt) ook wasbenzine of beter whitespirit (bij de Action vandaan) kan gebruiken?
Werk alleen een beetje spaarzaam met de wasbenzine, deze kan soms die "watervlekken" maken

Ik ben een beetje "allergisch" voor thinners, in mijn ervaring lost thinner meer op dan allen de verf. Maar kijk even op het etiket, als er staat dat het voor acrylics is, zou ik het niet gebruiken

Het is inderdaad een hype om tegenwoordig voorgebakken spul van MIG, AK etc te gebruiken, maar de normale huis, tuin en keukenspulletjes werken ook, je krijgt meer feeling voor de aanmaak van washes etc en je houdt geld over voor bijv dat ene aftermarket PE setje wat je graag zou willen hebben.
Daarbij, ik heb gemerkt dat sommige bouwers, die altijd het kant en klaar spul gebruiken, in paniek raken als het opeens op is en de levertijd onverwachts met enkele weken uitloopt.

misschien is het dan toch een voordeel dat je begonnen bent met de hobby in de tijd dat er nog amper wat was en je alles zelf moest uitzoeken, zonder internet, Youtube of forum :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement