Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 19:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 13:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Fijn gespoten! Ik zou het zwart ook niet met een stift doen, dan gaat het te zwart zijn. Als je de vlekken maskeert, zou je het zwart moeten kunnen spuiten door die maskering te hergebruiken nadat er een klein randje afgesneden is. Klinkt waarschijnlijk makkelijker dan het is, dat weet ik ook. De reling achter de koepel hebben ze zo'n driemaal overscale in dikte gemaakt, in vergelijking met deze foto. Als je die niet vervangt, dan is het nog altijd de moeite om de uiteinden zo bij te werken met plamuur, dat ze vastgelast lijken.

photo 428707

http://tank-photographs.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/char-b1-renault-french-ww2-tank-stonne-1940.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Mooi jasje Marco. Ik ben benieuwd hoe je de camo aanbrengt - kwast of airbrush. Voor de laatste zou je eigenlijk maskers moeten maken/kopen. In één van de linkjes van Anne maakt een bouwer de zwarte lijnen met een rotring-pen. Ik heb het dus niet over een stift. Ik heb even met de zwarte marker lijnen getrokken op een oud model. Gaat prima. Jou model is weliswaar 1/72 dus ik weet niet hoe dik en hoe zwart je de lijn wilt hebben. Je weet, de onderkant van je model is een perfect test-oppervlak.

photo 428781

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2017 1:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Weer een kleine update. Het spuitwerk is grotendeels gedaan. En daarnaast al een klein beginnen gemaakt met de zwarte lijnen. Heb er voor gekozen om het met de kwast te gaan doen. Moet zeggen Jeroen dat jouw voorbeeld er wel heel netjes uitziet. Eigenlijk zelfs te netjes in mijn beleving vandaar de kwast. Vanaf een klein afstandje valt het mij nog niet tegen. De groene vlakken die niet netjes aansluiten op de bruine ga ik nog bijwerken.

photo 430199

photo 430199

photo 430200


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2017 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi allemaal, Marco,

Inderdaad die Rotering pennen is dus echt inkt, je hebt er zelfs vulpennen van, maar die zou ik niet doen;) Dus net iets anders dan die cd-markers, waar er alcohol inzit met een spiritusluchtje e.d.
Inderdaad wel een idee, als ze in het echie ook met de kwast er langs gingen, maar ik begrijp je voorkeur (Marco) voor een beetje aandacht voor uitstraling van het gebakje.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 23:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Hier weer een update. Het spuitwerk is klaar en de zwarte omlijning ook. Na een glanslaag met Vallejo Glosh Varnish de de als geplaatst met Vallejo decall medium en fix. Over de meeste ben ik tevreden alleen het nr. 481 op de zijkant zit niet recht. Ik krijg deze met geen mogelijkheid weer in beweging. Iemand een tip?
Daarnaast begonnen met een drybrush en nog wat chipping met een sponsje.
De dropveters had ik al in kleur en toch maar gemonteerd. Blijkbaar met iets te weinig geduld want de verf barst er vanaf dus die doe ik even overnieuw.

photo 432675

photo 432674

photo 432673


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement