meer uitleg,
eerst start alles met droogpassen, gewoon je onderdelen tegen elkaar leggen en bekijken hoe ze passen of niet passen, en daarna voorzichtig lijmen. Hierbij heb je verschillende opties.
Zoals bij bvb de loop:
Als deze goed past in de breedte van de helften, en goed aansluit kan je opteren voor het gebruik van Tamiya extra thin lijm, gewoon je delen goed aligneren en de verbinding instrijken met deze lijm. Deze lijm heeft geen vullend effect, dus kan je eventueel moeten bijplamuren. ook werk je best in deeltjes omdat deze lijm ook snel droogt.
Je kan ook gebruik maken van bvb revell contacta, deze heeft een vullend effect en droogt trager, dus kan je je delen nog positioneren na het lijmen. Nadeel is dan dat je vlugger lijmvlekken maakt, en dat de delen langer kunnen bewegen tegenover elkaar, dus ook ongewenst verschuiven...
Begin ook steeds te lijmen vanaf een referentie, zoals de mondingsrem, als deze mooi uitgelijnd staan kan je al veel schuurwerk besparen... bij andere lopen van moderne tanks kan je veel meer details hebben op de loop:
dan ben je wel een hele poos bezig deze netjes te maken... Hier heb ik vooral gebruik gemaakt van een mesje en schrapen om deze netjes te krijgen...
Moet je deze schuren na het drogen van de lijm heb je ook verschillende methodes, afhankelijk van hoe het eruitziet na het lijmen. Je kan eers truw schrapen, daarna rond schuren (niet zo gemakkelijk als het lijkt, onrond schuren is makkelijker), ...
als finishing touch durf ik deze soms al eens opspannen in een boormachine en zo schuren (geen te hoog toerental en geen te grove korrel...) als finale stap.