Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2017 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Plannetje voor een klein diotje. Morgen maar eens met de decoupeerzaag aan de slag. (vond ik rond deze tijd van de dag niet zo gepast.)(al lijken anderen daar anders over te denken)(zucht)
Maar goed. Paar attributen en later nog wat figuren. Dat is trouwens nogal lastig. Ik zoek eigenlijk een paar figuren die aan het sleutelen zijn maar dat valt niet mee. Figuren zat maar voor de tijd... Of het zijn figuurtjes vol in gevecht of iets anders. Die van Stalingrad lijken veelbelovend maar ook eigenlijk net niet wat ik zoek.

Plaatjes
photo 428121
photo 428122

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2017 10:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie werken.. ik heb eens vlug rondgekeken, en op 1/35 zijn ze zeldzaam, mocht je bij 1/32 kijken zitten daar wel een paar mechaniekers tussen:

http://www.planetfigure.com/threads/com ... ren.57335/

https://www.ebay.com/itm/Black-Dog-1-32 ... 2384680888

...

Ik weet het, allemaal Duits, maar is enige wat ik kan vinden, en aardig aan de prijs ook

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2017 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 2:23 am
Berichten: 547
Woonplaats: tilburg
je maakt er weer iets moois van zie ik

bij de tafel zet een stoeltje neer voor wapenonderhoud zelfs ww1 zijn er vast wel zittende figuren te vinden dan is het waarschijnlijk ook makkelijker om nog 1 of 2 andere figuren er bij te maken omdat een zittende toch de aandacht trekt eventueel leg je er een op zijn buik in het voertuig dit is ook makkelijker om figuren om te bouwen van vechtend naar sleutelaar


alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2017 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Het idee is niet slecht maar in welke periode wil je je dio situeren: WO1 of naoorlogs bij een renovatieproject?
Ik heb geen idee hoe een overall er in WO1 uitzag, wat ik wel weet, is dat ze tweedelig waren: broek en vest en dergelijke figuren vind je makkelijk. Die zijn dan wel WO2 gericht maar volgens mij maakt dat niet veel verschil uit... ga je naar een zogezegd "renovatieproject" na de oorlog kan je ook iets moderner gaan: een overall uit één stuk en daar vind je ook zonder probleem figuurtjes van.
Je kan dus met je diootje veel kanten uit! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 1:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@Walesha, Alex en Silnoz. Bedankt voor de tips. De 1:32 figuren lijken me beter voor de eigen schaal maar ze zien er zeker leuk uit. Zal wel eens zo'n Gotha kopen van Mr Lord of the Rings. Dus ik hou ze zeker in mijn achterhoofd. Ik denk ook dat ik inderdaad wat figuren moet gaan verbouwen. Heb ik sowieso altijd al eens echt willen doen dus dit is mijn kans :)
De periode is bedoeld als zeg maar kort na Amiens. De eerste echte doorbraak door de geallieerden aan het westelijke front die het einde van de eerste wereld oorlog plots mogelijk leek te maken. Dus echt nog in de oorlog. Misschien toch maar die MB figuren. Toch maar weer eens langs de modelbouw winkel om te snuffelen.

Grappig is trouwens dat de tank zelf eigenlijk helemaal af is.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2017 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Met de ondergrond bezig. Deze keer gewoon helemaal vlak. Geen klei nodig maar wel een ondergrondje van JTT scenery products. Gewoon een met vlakke stenen geplaveide ondergrond dus. IK heb eerst een basis laag gespoten van iets dat op een soort van beton/cement lijkt. Dan de steentjes individueel kleurtjes geven. Eerst donker grijs, dan wat roest kleur (ijzerhoudende gesteenten zijn vaak roestbruin) en daarna nog veel andere kleurtjes en hier en daar wat details zoals gelaagdheid in de stenen. Ik hoop dat het gaat werken.
Hier komt straks eerst een laag glasvernis overheen en daarna en stevige wash. Daarna natuurlijk weer mat en de nodige overige verweringen.

Even een voorproefje
photo 429531
Weer mijn artists setting :)
photo 429532

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 11:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Benieuwd...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Zo dus ongeveer. Ik ben niet helemaal tevreden over de ondergrond maar omdat de tank en de setting meer in het ook springen laat ik het zo.
De stellage waar de sponson op staat is zelf bedacht. Ik kon daar geen fotomateriaal over vinden. Het was de bedoeling om het er geïmproviseerd uit te laten zien. Verder heb ik een hoop kleine dingetjes toegevoegd zoals de pijp op de tafel.

Het model van Meng is net als de vrouwelijke Mark V buitengewoon goed. Het interieur is vrijwel compleet aanwezig. Door alles open te zetten is het interieur ook goed te zien en met de sponson er af wordt dit nog beter. Ik hoop dat ze nog wat meer Vroeg Britse tanks gaan uitbrengen.

Plaatjes
photo 430565
photo 430567
photo 430568
photo 430569
photo 430570
photo 430573
photo 430575
photo 430576
photo 430578
photo 430579
photo 430580
photo 430581
photo 430582
photo 430585
photo 430586
photo 430587

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 0:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
super! ziet er goed uit. ondergrond oke. wie niet waagt wie niet wint. zal alleen op de doek en op tafel zijn overal en misschien de grond wat olie vlekken maken. denk dat het geheel er dan wat meer uitklapt als onderhoud. maar dat is mijn mening natuurlijk. Prachtig model heb je neer gezet!

Groeten Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 10:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is wel een originele setting, je ziet ze anders alleen in een modderige loopgracht. De pinwash op de tank vind ik ook mooi. Er is wel een detail over de verwering waar ik me vragen stel. De weggehaalde sponson is bovenaan nog sterk vervuild, ik vraag me af hoe dat bevestigd zat aan de tank en of het weghalen ervan niet bemoeilijkt werd door die laag modder. De modder loopt niet door naar de track boven de deur, dus daar heeft iemand het al wel schoongemaakt. Misschien waren de figuren van Meng zelf bruikbaar? De jouwe heeft natuurlijk wel een overall. Die mag je nog wat bevuilen, het lijkt me geen proper werkje wat hij uitvoert.

https://www.scalemates.com/kits/987540-meng-model-hs-005-french-ft-7-light-tank-crew-and-orderly


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement