Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2017 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Wat een ongelofelijk krap interieur zeg, het begrip ergonomie moest in die tijd zo te zien nog uitgevonden worden. Netjes gebouwd tot nu toe, ik ben benieuwd hoe het geheel eruit komt te zien met een kleurtje erop.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2017 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Machtig mooi!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank dank

Buiten kleurtje zit er op. Beetje highlights ook al. Nog geen wash. Die komt na de eerste laag glans vernis. Beetje drybrushen kan ik ook nog wel doen. Die wit rode strepen is steeds lastig bij deze tanks. De klinknagels helpen niet echt en bij de male versie blijken de strepen binnen de rand te zitten. Tenminste, dat is wat ik steeds zie. Maar het is redelijk gelukt. Hier en daar nog een beetje bijtippen maar als ik later ga weatheren wordt het allemaal nog beter denk ik. :)

De tracke zijn weer een therapeutisch moment. Elke kant krijgt 91 tracks, dus 182 in totaal. Ik heb ze deze keer allemaal uit de sprue gehaald om er wat reserves op na te houden en een aantal zullen niet misstaan in een onderhoudssetting.

Met kleurtjes
photo 425566
photo 425568
twee deurtjes voor in de tank.
photo 425569
En een paar tracks uit geknipt. Moeten nog verder bewerkt worden.
photo 425565
photo 425567

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2017 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Gaat goed zo. Die tracks zijn nog een beste klus, maar die zijn duidelijk aanwezig op de tank dus de moeite waard.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 nov, 2017 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Zeker Jeroen, ze liggen buitenom dus zeker de moeite van aandacht waard. :)

Ik heb de tracks verder bijgewerkt maar daarover in de volgende posts meer. Ik heb ook tijd besteed aan de weathering van de buitenkant van de Mark V. Over de glans vernislaag natuurlijk een wash gedaan en die bewerkt met wattenstaafjes en kwastjes. Daarna een hoop krassen en dergelijke over het oppervlak aangebracht. Daarna de vervuiling met streaks. Het is moeilijk om dit niet te overdrijven. Ik denk dat het al snel te veel is maar ik denk dat ik wel redelijk goed zit. Stof en zand komt later. Voor de foto's heb ik een sponson vast zonder te lijmen aangebracht. Ik ben blij met het zicht naar binnen. Dat is prima op deze manier en ook via de achterkant waar een aantal deuren en kleppen open kunnen worden gezet is er een mooi zicht op de binnenkant.

Na de weathering
photo 426696
photo 426697
photo 426698
photo 426700
Nog wat kleppen
photo 426699

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 0:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Goede verwering tot nu toe, nog lang niet over de top Klaas, maar wat er nu op zit kan hij zeker hebben.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2017 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Tracks en uitlaat. Beetje standaard procedure. Na het bewerken van de tracks, wat me enkele uren gekost heeft, konden ze aan elkaar. 91 delen per kant. Daarna kregen ze een laagje zwart met daarover een matte vernis om de laag te beschermen. Het zwart laat namelijk vaak nogal makkelijk los, wat ik niet wil hebben bij de volgende stappen.
Na de verf volgt een laagje roeskleurig pigment dat ik meteen wegkwast waardoor er een mooi roestbruine tint overblijft. Daarna volgt de zilverkleurige drybrush. Niet te dry. Daarmee poets je ook het roest wat weg waarbij het op precies de juiste plekken wel blijft zitten.

De uitlaat en demper krijgen nog een extra bewerking met war roestverf en wat extra pigment. Ik heb pigment fixer gekocht. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Tracks in stemmig zwart
photo 427180
Daarna het roeskleurige pigment
photo 427182
photo 427181
En de drybrush
photo 427183
photo 427184

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2017 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Met pigment en gefixed
photo 427185
photo 427186

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Een paar betere foto's van de uitlaat. Vorige waren niet goed vind ik. Ook de bevestigingsstrips geschilderd. Die laatste krijgen ook nog en behandeling natuurlijk.

photo 427272
photo 427273

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Getting there. Tracks er omheen en later nog wat klepjes er aan vast. Nu moet dit hier en daar natuurlijk nog wat geschilderd worden en wat vervuiling er op. Het zich in de tank vind ik prima. Precies wat ik had gewild.

photo 427293
photo 427295
photo 427296
photo 427297
photo 427298
photo 427299
photo 427300

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mp44_tom, Peter07 en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement